Gå til innhold

Koronavirus, reise, helsepersonell - dekke utgifter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, LeneXCII said:

Men det er jo ikke det samme som at arbeidsgiver kan nekte en ansatt å reise, som var ts’s spørsmål ;) 

Arbeidsgiver kan verken nekte deg utenlandstur eller nekte å betale ut sykepenger om det ender slik.

At mange kanskje truer ansatte med dette og lignende tviler jeg ikke på. Mange arbeidsgivere gjør og sier mye rart.

Anonymkode: a8f3b...358

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, AnonymBruker said:

Arbeidsgiver kan verken nekte deg utenlandstur eller nekte å betale ut sykepenger om det ender slik.

At mange kanskje truer ansatte med dette og lignende tviler jeg ikke på. Mange arbeidsgivere gjør og sier mye rart.

Anonymkode: a8f3b...358

Hva kan jeg si til min arbeidsgiver dersom det blir trusler av dette slaget? 

Anonymkode: adfea...3c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gladama
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal ikke til Italia 😂 Skal ut av Europa. Nei, ikke Asia heller...

Anonymkode: adfea...3c9

Beklager ❤️❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du taper ikke penger på å bli hjemme. De pengene har du allerede brukt da du bestilte. Du vil kanskje tjene på å bli hjemme. 

Anonymkode: 2f496...168

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det ikke er land som Italia, Østerrike, Kina osv så kan du fint reise! Men, du vet ikke hva som skjer mens dere er borte. Kan hende landet du drar til får kjempeutbrudd og da er det jo mulighet for at du blir satt i karantene når du kommer hjem. God ferie, kos deg! 

Anonymkode: ae746...d32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, qwerty123 said:

Hoppas att det inte är USA du ska resa till.

Hvorfor håper du ikke det? 

Anonymkode: adfea...3c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor håper du ikke det? 

Anonymkode: adfea...3c9

Därför att det sprids väldigt fort där nu och USA' s sjukvårdssystem gör att väldigt många inte har råd att uppsöka vård.

Här har du ett par länkar  som kanske kan vara till nytta. Det är lite information om situationen.

https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/summary.html

https://www.worldometers.info/coronavirus/usa-coronavirus/

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Sprettballen skrev:

Når det er varslet at alle helsepersonell må i karantene etter utenlandstur, uansett hvor i verden de har vært, og de fremdeles velger å reise til tross for oppfordring fra arbeidsgiver om å la det være, kan det kreves at arbeidstaker selv, helt eller delvis,  står for kostnaden til karantene.

I såfall så får arbeidsgiver betale utgiftene personen har brukt på hotell og fly.

Skal selv reise neste uke utenfor Europa som jeg har gledet meg til i 4 mnd nå. Skal i bryllup og har brukt penger. Hvis jeg blir nektet å dra så får de betale mine utlegg og pr nå kan de ikke nekte.

Anonymkode: 5efec...af4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Sprettballen skrev:

Så vidt jeg har forstått det, gjelder det alke utenlandsturer ja.

Jeg skal se om jeg finner tilbake til informasjonen. 

 

 

Jeg fant nettsiden hvor jeg leste det, men så at den var endret i ettertid, og fant ikke den informasjonen igjen. 

Beklager at jeg kom med feil informasjon.

 

Men jeg fant dette:  https://www.tv2.no/nyheter/11278235/

– De som kommer hjem må starte med å holde seg oppdatert på situasjonen, og de må kontakte kommunelegen for å rådføre seg, sier Svein Lie, fagdirektør i Helsedirektoratet.

– Deretter er det viktig at de som kommer til Norge passer på å ikke ta kollektivtransport sammen med andre. De må forholde seg til karantenen på 14 dager, og kan være nødt til å bære noen økonomiske belastninger selv som følge av dette, opplyser Lie.

Dette gjelder de som har vært i høy risiko steder. Ikke alle.

Og som ansatt innen helse selv var beskjeden : kontakt leder for avklaring. Pusteproblemer eller lignende: ikke kom på jobb men ring fastlegen.

Anonymkode: 5efec...af4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

I såfall så får arbeidsgiver betale utgiftene personen har brukt på hotell og fly.

Skal selv reise neste uke utenfor Europa som jeg har gledet meg til i 4 mnd nå. Skal i bryllup og har brukt penger. Hvis jeg blir nektet å dra så får de betale mine utlegg og pr nå kan de ikke nekte.

Anonymkode: 5efec...af4

Du kan sikkert prøve på det, men tviler på at du når gjennom. I så tilfelle bør du sikkert ta høyde for at du må spandere en god slump på advokat, noe som raskt kan bli like dyrt som reisen din.

Anonymkode: 2e895...d4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

I såfall så får arbeidsgiver betale utgiftene personen har brukt på hotell og fly.

Skal selv reise neste uke utenfor Europa som jeg har gledet meg til i 4 mnd nå. Skal i bryllup og har brukt penger. Hvis jeg blir nektet å dra så får de betale mine utlegg og pr nå kan de ikke nekte.

Anonymkode: 5efec...af4

meg meg meg meg meg

Anonymkode: 061de...655

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

meg meg meg meg meg

Anonymkode: 061de...655

Skal bare reise litt. Corona gjelder ikke meg.

Anonymkode: 3b095...079

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skal bare reise litt. Corona gjelder ikke meg.

Anonymkode: 3b095...079

Du står ovenfor den muligens største krisen dette landet går gjennom siden andre verdenskrig og du er mer opptatt av å feriere, fantastisk tankegang! Ingenting gjelder deg

Anonymkode: 061de...655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du står ovenfor den muligens største krisen dette landet går gjennom siden andre verdenskrig og du er mer opptatt av å feriere, fantastisk tankegang! Ingenting gjelder deg

Anonymkode: 061de...655

Glemte tydeligvis sarkasmeflagget på den der. Det var ment som en kommentar på skal bare / gjelder ikke meg-holdningen. Jeg reiser ingensteds akkurat nå.

Anonymkode: 3b095...079

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.3.2020 den 13.34, AnonymBruker skrev:

Du taper ikke penger på å bli hjemme. De pengene har du allerede brukt da du bestilte. Du vil kanskje tjene på å bli hjemme. 

Anonymkode: 2f496...168

Selvsagt taper Ts penger om h*n ikke kan dra på ferien. Hun har betalt for en vare h*n ikke får. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

×
×
  • Opprett ny...