Gå til innhold

De som kaller barna sine Vanessa og Marielle?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva kjennetegner foreldrene? Liker de bare å skille seg ut på navneområdet?  Er de fra samme sosiale kår som de som kaller barna Ingrid og Nora?

Jeg er på venneapp alla tinder. Alle Marieller er sterkt sminket med lange negler. Samme med Sabrina og Vanessa. Jeg assosierer navnene med party party

Hvor tar de veien? Blir de sykepleiere, sosionomer, jurister? Hudpleiere?

Eller en annen vei?

Er jeg fordomsfull, eller har jeg rett i mine antakelser?

Anonymkode: 1754f...841

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hø, skiller man seg ut som Marielle..? 

Anonymkode: 58911...4db

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, du er nok fordomsfull.

Anonymkode: 6d6b5...c83

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Marielle var mitt favorittnavn tidligere og det navnet jeg ønsket å ha på datteren min dersom jeg skulle få ei... helt til jeg så ei på paradise hotel med det navnet. Det ødela hele navnet for min del og vi valgte noe helt annet..

Anonymkode: 6b955...973

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Marielle er "bare" et vanlig navn, men Vanessa er veldig "unge mødre" for min del... 🙈😂

Anonymkode: 61b6d...32d

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ett av navnene du lister opp og jeg er lang unna din oppfatning av stereotype. Bruker lite sminke, ikke løsnegler, ikke veldig mainstream type (mer rocka) og jeg fester ikke 😂

Anonymkode: 447c1...a69

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

I know! Kjenner ei Vanessa! Og fra hun var 10 så begynte hun å sminke seg og var så opptatt av sminke og alt som har med jåleting å gjøre. Og har tenkt samme tanken før faktisk. Jeg tror på at navn kan være med å forme barn! Ser masse likheter med de som heter det samme. Jeg vet dette høres helt idiotisk ut

Anonymkode: 95984...7a9

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ett av navnene du lister opp og jeg er lang unna din oppfatning av stereotype. Bruker lite sminke, ikke løsnegler, ikke veldig mainstream type (mer rocka) og jeg fester ikke 😂

Er foreldrene dine også  mainstream ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er foreldrene dine også  mainstream ?

Faren min er en sjenert type som ikke har noe særlig stil. Typisk mann i 50-årene. Moren min er veldig rosa, glitter, falske smykker, mye sminke, platinablondt hår, høye hæler osv. Kler seg som en 20-åring selv om hun er i 50-årene.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ett av de navnene. Jobber på skole, bruker nesten ikke sminke, spilt fotball i mange år og tilbringer nesten hver helg på hytta (langt inni skogen uten strøm og vann). Så alle er nok ikke som du tenker nei 😉 

Anonymkode: 45291...09d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun som driver bloggen Hjartesmil heter vel Mariell. Hun er vel stikk motsatt av de tingene du ramset opp. Hun virker kjempehyggelig og down to earth syns jeg. Tenker ikke noe spesielt negativt når jeg hører det navnet i hvert fall. 

Anonymkode: ed41d...315

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ett av de navnene. Jobber på skole, bruker nesten ikke sminke, spilt fotball i mange år og tilbringer nesten hver helg på hytta (langt inni skogen uten strøm og vann). Så alle er nok ikke som du tenker nei 😉 

Anonymkode: 45291...09d

Jeg tenker gruppenivå🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 minutter siden, stan skrev:

Mora mi heter Marielle. Er det plutselig galt det også nå? 

Har det gått bra med deg i livet?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skjønner akkurat hva du mener, TS! Og er helt enig. 

På samme måte som at Johnny og Ronny ofte er kriminelle. 

Og sann mine ord, om en 10-20 år får vi en bølge med kriminelle Matheo-Maximillianer fra rosabloggende alenemødre. 

Anonymkode: 8296a...ecf

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg heter Marielle. Har en mastergrad, og kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen din. Det er uten tvil fordommene dine som snakker 

Anonymkode: 174eb...f0f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror ikke det nødvendigvis er navnene som gjør det, men heller at alle de med løsvipper, farget hår, lange fargerike negler osv stikker seg ut av «normalen» og at man derfor får disse assosiasjonene. De som virker normale i dine øyne, skiller seg ikke ut og vil derfor heller ikke påvirke din oppfatning av navnet.

Anonymkode: 8a93e...9e7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjenner ei som heter Marielle, hun snorter kokain hver helg og bruker mer sminke enn en typisk drag queen. Kan ikke annet enn å si meg enig med deg ts, haha.

Anonymkode: 15264...0ef

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...