Gå til innhold

Har du troen på et narkotikafritt samfunn?


Medisinsk bruker

Anbefalte innlegg

28 minutter siden, Aragorn ll Elessar said:

Har større tro på at en gigantisk enhjørning på størrelse med Jupiter skal komme flyvende ut av solen

Tror det allerede har skjedd, bare se min kilde:

cute-adorable-unicorn-clouds-sun-kawaii-

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 hours ago, Medisinsk bruker said:

Jeg bruker cannabis først og fremst som medisin mot PTSD. men også som rusmiddel i naturlige settinger. De fleste som bruker cannabis uten medisinsk behov bruker det for og koble av og tenke på noe annet eller rett og slett for å ha det morro i sammen med andre. Vanlige skattebetalere.

Hva med å lære å meditere? Meditasjon er også en måte å koble av på i en enda mer naturlig måte uten å måtte stresse med å få tak i cannabis hele tiden.

Endret av Veras123
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.3.2020 den 15.05, Honey Dew skrev:

Ja, ved å få strengere straff for bruk og salg.

Forskning viser at det er det motsatte som har effekt for å få ned bruken i samfunnet og blandt unge. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Sidabmao skrev:

Folk må få lov å helle bensin i seg om de vil, så lenge de ikke skader andre mennesker. Hvor grensene går for hvilke kontroll man skal ha over andre mennesker, har vel mer med å opplyse ved farene ved avhengighet.

Narkotika er som regel et substitutt for uro, angst og depresjon. Når man ikke føler at livet er levende og tankene har tatt over kontrollen i livet, så er det endel som tyr til rus.

Dette har alt med om du tror du er midtpunktet av universet, eller om du tror på at det er noe større enn deg som kontrollerer alt. Det bunner ned i om du har tro på at alt som skjer, henger sammen, selv om du ikke forstår hvordan eller hvorfor.

Enig. Det er også svært uheldig at definisjons makten konsekvent kaller alt for narkotika i en tid der FN og WHO ned klassifiser cannabis til kategori 1. som er den minst farlige narkotikaen med dokumentert medisinsk effekt. Det havner i båsen korrupsjon.

Filosofiske betraktninger etterspørres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, loveli skrev:

Nei.

Jeg mener mye forskjellig narkotika burde selges over disk.

De fleste hjelpeorganisasjonene mener også det basert på forskning. Rusmidler mindre farlig en alkohol over disk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest loveli
6 minutter siden, Medisinsk bruker skrev:

De fleste hjelpeorganisasjonene mener også det basert på forskning. Rusmidler mindre farlig en alkohol over disk.

Jeg skjønner ikke hvorfor vi har den ruspolitikken vi har overhodet. Vi ser at den ikke fungerer, på tide å prøve noe nytt snart.

Vi gjør det attraktivt for utsatt ungdom fordi det er ulovlig og dermed "kult" i visse kretser. Ofte ungdom som ikke har det så greit og som faller utenfor. Eller de som vil passe inn i et miljø og dessverre havner i feil miljø der presset for å ta dop er stor.

Fordi man har det kjipt eller faller utenfor søker man lykke. Dop er lett å få tak i og gir kortvarig lykke. (Her burde man heller bruke pengene på psykologhjelp og andre tiltak for ungdom som faller utenfor enn på alt vi bruker penger på innen dop). Mange er kompis med langeren sin i begynnelsen, helt til man er hekta og står i gjeld. Da blir den gamle "bestekompisen" din din verste fiende.

Dop solgt på gata kan være ureint. Det gir overdoser, feil doser, farlige doser.

Dop må smugles, det brukes enorme ressurser her. Både for å forebygge, ta de som har direkte og indirekte kontakt med dopet. Fakke bakmenn.

Dopet smugles ofte i menneskekropper og er en enorm risiko for kureren.

Folk som smugler, bakmenn, kurerer, narkomane, alle har stor sannsynlighet for å havne i fengsel og dette koster milliarder av kroner i året. Ta med tapt skatt i tillegg så blir tallet latterlig høyt.

Overdoser presser ambulansetilbudet, legevakter osv.

Behandle heller folk med respekt. Man skal ikke legge til rette så mye at det blir attraktivt og nesten forlokkende å dope seg, men man skal behandle folk med respekt og gi dem trygghet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi får håpe på et rusfritt samfunn. Rus er i hovedsak ikke noe bra. Verken for kropp eller psyke. Enig med det at mindfullness og meditasjon er bedre. Prøve å løse de vonde munnen på en mer konstruktiv måte. Trening og dansing funker også

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.3.2020 den 22.41, Medisinsk bruker skrev:

Er det realistisk?

Nei. Det har vært forsøkt i flere tiår nå gjennom krigen mot narkotika, en krig som har mislykkes totalt og ført til mye lidelse for syke mennesker, fulle fengsler og høye overdosedødsfall. At man nå vender seg vekk fra troen på at narkotika kan forbys vekk er bra, og et tegn på at vi går i retning av en mer fornuftig politikk basert på medmenneskelighet og fornuft.

Endret av GaiusMarius
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Cinnamondiva skrev:

Ja, vi får håpe på et rusfritt samfunn. Rus er i hovedsak ikke noe bra. Verken for kropp eller psyke. Enig med det at mindfullness og meditasjon er bedre. Prøve å løse de vonde munnen på en mer konstruktiv måte. Trening og dansing funker også

Dansing på resept funker i ikke på min diagnostiserte sykdom PTSD. dessverre. Historien viser at mennesker alltid har ruset seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for forherligelse av brudd på norsk lov og svar til dette. Elaine Marley, mod.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det har jeg ingen tro på. Vi trenger en annen politikk for å løse problemene narkotikabruk medfører. La folk bruke dop hvis de vil det. La folk kjøpe ting som ikke er blandet ut i masse rart. Ikke behandle narkomane som kriminelle men som syke. 

 

Når det er sagt. Jeg liker ikke narkotikabruk. Vil ikke se det i mitt hjem. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare Ts: Nei. 
 

Blir som å tro at mennesker kan klare seg uten strøm. Når man har opplevd noe som faller i smak så er det vanskelig å la være å oppsøke det igjen. Selv om man vet at det er skadelig. 

Jeg synes den nye rusreformen som skal på høring i disse dager er vanskelig. Jeg er absolutt for en mer human narkotikapolitikk. Jeg bare frykter at det vil føre til større forbruk. 
Fordelen er at terskelen for å søke hjelp blir lavere da man tross alt ikke bryter loven. Ulempen er at man trolig vil få flere yngre som bruker. 
 

Tenker at avkriminalisering ikke er veien å gå, men at man i større grad må tenke behandling fremfor straff. Straff bør være utelukkende rettet mot salg/produksjon fremfor kjøper/bruker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, vi får aldri et narkotikafritt samfunn. Mennesker vil alltid søke å ruse seg, komme bort fra virkeligheten en stund.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/8/2020 at 10:20 AM, Aragorn ll Elessar said:

Har større tro på at en gigantisk enhjørning på størrelse med Jupiter skal komme flyvende ut av solen

Nei ikke kom med slike skremsler da! Nå er det nok med Coronaviruset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tråden er ryddet for forherligelse av brudd på norsk lov og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Endret av Elaine Marley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Sirkelen
På 6.3.2020 den 23.37, Sunset90 skrev:

Nei.

Har du troen på et godterifritt samfunn? hehe😂

har du troen på at det blir fred i verden?

alle disse er med stor sannsynelighet nei

Disse tingene vil alltid være med oss.

Om verden gikk til grunne ville nok noen komme ut av sine bunkerser og skogshytter, godt utstyrt med lagre med sprit, cannabis, godteri og ammunisjon.

Og så er vi like langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...