Gå til innhold

.


Gjest 81mod

Anbefalte innlegg

Ja, komplimenter og kos hver dag, - jeg elsker deg, du er så fin, god, søt, sexy, men vi har generelt begge stort behov for kos og komplimenter, jeg tror vi matcher på det punktet. Vi har ett barn på 5 år, vært sammen/gift i ca 6 år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor trenger du bekreftelse fra ham eller fra andre menn? Hvorfor klarer du ikke selv bekrefte din egen verdi? 

Anonymkode: e2d3d...771

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende dere har forskjellige kjærlighetsspråk. Du sier at han er flink til å gjøre ting for seg, så kanskje hans kjærlighetsspråk er tjenester og at han derfor ikke tenker over at du føler seg elsket ved ord. Du sier at han i begynnelsen skrev brev, men det kan forklares ved at man i begynnelsen av forhold ofte uttrykker kjærlighet på alle språkene, og ikke bare "sitt eget". 

Du kan spørre mannen din hva hans kjærlighetsspråk er (for meg kan det høres ut som det er tjenester, men det trenger ikke være tilfellet). Dersom du er flink til å kommunisere på hans språk, kan det hende han blir flinkere på ditt. Jeg tror du bør snakke mer med mannen din om dette. Det kan hende at han gjør mange tjenester for deg og tenker at det er åpenbart at du føler deg elsket og verdsatt, men siden tjenester ikke er ditt kjærlighetsspråk får du ikke like mye ut av det.

Det hele kan altså være en misforståelse som løses hvis dere begge er obs på den andres kjærlighetsspråk.

De fem kjærlighetsspråkene er forresten anerkjennende ord, tid til hverandre, gaver, tjenester og fysisk kontakt. Man kan ha èn eller flere. 

Håper dette løser seg!

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 81mod
30 minutter siden, Kvinneguideren skrev:

Det kan hende dere har forskjellige kjærlighetsspråk. Du sier at han er flink til å gjøre ting for seg, så kanskje hans kjærlighetsspråk er tjenester og at han derfor ikke tenker over at du føler seg elsket ved ord. Du sier at han i begynnelsen skrev brev, men det kan forklares ved at man i begynnelsen av forhold ofte uttrykker kjærlighet på alle språkene, og ikke bare "sitt eget". 

Du kan spørre mannen din hva hans kjærlighetsspråk er (for meg kan det høres ut som det er tjenester, men det trenger ikke være tilfellet). Dersom du er flink til å kommunisere på hans språk, kan det hende han blir flinkere på ditt. Jeg tror du bør snakke mer med mannen din om dette. Det kan hende at han gjør mange tjenester for deg og tenker at det er åpenbart at du føler deg elsket og verdsatt, men siden tjenester ikke er ditt kjærlighetsspråk får du ikke like mye ut av det.

Det hele kan altså være en misforståelse som løses hvis dere begge er obs på den andres kjærlighetsspråk.

De fem kjærlighetsspråkene er forresten anerkjennende ord, tid til hverandre, gaver, tjenester og fysisk kontakt. Man kan ha èn eller flere. 

Håper dette løser seg!

 

👍🏻👏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva i all verden er galt med folk i dag? «Buhuu, mannen elsker meg ikke, fordi han ikke er flink til å finne på komplimenter i hverdagen» 

«Vrææææl! 😭Jeg driter i alle småtingene og kjærlighetserklæringene han viser meg i hverdagen. Han klarer jo aldri å si det til meg med ord, selv om han sier det i handling hver eneste dag»


 

Syns det at mannen smiler og klemmer meg tilbake når han kommer hjem, fyller opp kjøkkenet med mat han vet jeg liker uoppfordret, tar meg med ut på tur hvis jeg kjeder meg, sørger for at jeg skal ha det bra i hverdagen, teller mye mer enn noen krampeaktige forsøk på hverdaskomplimenter. :hjerte:

Anonymkode: fa9fc...83d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært gift i 30 år og mannen min sier at det er nok kompliment at han fortsatt er sammen med meg. Men det har nok gjort sitt til at jeg har forelsket meg i andre under ekteskapet (uten å leve forelskelsen ut da).

Anonymkode: ce33b...6b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir du din mann komplimenter?

Anonymkode: 5e7ff...013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har vært gift i 30 år og mannen min sier at det er nok kompliment at han fortsatt er sammen med meg. Men det har nok gjort sitt til at jeg har forelsket meg i andre under ekteskapet (uten å leve forelskelsen ut da).

Anonymkode: ce33b...6b2

Alle menn og kvinner blir forelsket i andre om de er gift i flere år.

Anonymkode: 5e7ff...013

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har vært gift i 30 år og mannen min sier at det er nok kompliment at han fortsatt er sammen med meg. Men det har nok gjort sitt til at jeg har forelsket meg i andre under ekteskapet (uten å leve forelskelsen ut da).

Anonymkode: ce33b...6b2

Tror mange menn tenker så enkelt at "det er jo tydelig at jeg vil ha deg og er glad i deg siden vi enda er sammen". De er sikkert det, men de skjønner ikke at vi trenger å høre det..?

Du har forelsket deg i andre. Men har du fortsatt følelsene for mannen din? Er bare nysjerrig på om man kan ha det bra eller få det fint i forholdet igjenn etter noe sånt? 

Anonymkode: e076c...0b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Pia Sofia skrev:

Min eks var lik.

Det var noe av det som var på vektskåla da jeg ville skilles, faktisk. Det hjalp ihvertfall ikke, for å si det sånn! Jeg er ikke usikker og får ofte komplimenter av andre menn, men det var jo ikke de andre jeg trengte det fra! Selv ga jeg han mange komplimenter, hver gang jeg tenkte noe fint, som var ofte!

Dustemenn!

Og der har du det. Komplimenter er ikke det som får noen til å holde sammen. Det ble jo slutt mellom Pia Sofia og mannen? Enda hun ga komplimenter i hytt og pine.

Hvis han sier han elsker deg, hvis han kysser og klemmer. Så er det hans måte å fortelle at han synes du er verdens vakreste. Men jeg skjønner det er vanskelig. Jeg har en mann av få ord, og får kun et "love you" ved sengetid. Han tar sjelden initiativ til noe som helst, ikke en gang sex. 

Anonymkode: f6efb...e6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min sier han elsker meg av og til men kun når vi har sex. Aldri noe ellers, ett savn ja.

Anonymkode: d4cd7...084

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 4.3.2020 den 0.29, 81mod skrev:

De er 9 og 11 år. Men synes virkelig ikke barn uansett alder er noen unnskyldning for å ikke klare og gi komplimenter! 

Prøver bare å skjønne situasjonen deres. Dere har ikke små barn da ihverfall. 

Anonymkode: ffe71...834

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gjennom hele mitt forhold (9 år) savnet slike ting. Han har på en måte aldri latt meg få vite at jeg er den fineste og mest attraktive for han. Han sier han elsker meg, men det er ikke nok på en måte. Føler han har syntes andre var bedre i senga osv. Når jeg tok det opp med han at jeg ikke følte meg spesiell for han, presterte han å si at jeg var verken bedre eller verre enn noen andre? Hull var hull og pupper var pupper, var noe av det han sa. Jeg skjønner at jeg ikke er noe mer enn gjennomsnittlig, men viss jeg skal orke å være sammen med en mann må han få meg til å føle meg spesiell for vedkommende. Så dette orker jeg ikke lenger, vil heller være for meg selv da.

Anonymkode: a29de...b03

Skjønner deg godt, nesten så min mann kunne sagt det samme. Han gjorde ikke det, men han sa to ganger at vi ikke var noe spesielt som par, at vi var akkurat som alle andre. Klart vi var det, men man skal jo FØLE seg som et superpar! Men han fikk jo rett, for mine følelser ble svakere etter årevis med denne "realismen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Kvinneguideren skrev:

Det kan hende dere har forskjellige kjærlighetsspråk. Du sier at han er flink til å gjøre ting for seg, så kanskje hans kjærlighetsspråk er tjenester og at han derfor ikke tenker over at du føler seg elsket ved ord. Du sier at han i begynnelsen skrev brev, men det kan forklares ved at man i begynnelsen av forhold ofte uttrykker kjærlighet på alle språkene, og ikke bare "sitt eget". 

Du kan spørre mannen din hva hans kjærlighetsspråk er (for meg kan det høres ut som det er tjenester, men det trenger ikke være tilfellet). Dersom du er flink til å kommunisere på hans språk, kan det hende han blir flinkere på ditt. Jeg tror du bør snakke mer med mannen din om dette. Det kan hende at han gjør mange tjenester for deg og tenker at det er åpenbart at du føler deg elsket og verdsatt, men siden tjenester ikke er ditt kjærlighetsspråk får du ikke like mye ut av det.

Det hele kan altså være en misforståelse som løses hvis dere begge er obs på den andres kjærlighetsspråk.

De fem kjærlighetsspråkene er forresten anerkjennende ord, tid til hverandre, gaver, tjenester og fysisk kontakt. Man kan ha èn eller flere. 

Håper dette løser seg!

 

Vel, jeg vil ha både anerkjennende ord, tid og fysisk kontakt! Tjenester og gaver bryr jeg meg ikke noe om! Men alle de tre første må dekkes, ellers gidder jeg ikke! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og der har du det. Komplimenter er ikke det som får noen til å holde sammen. Det ble jo slutt mellom Pia Sofia og mannen? Enda hun ga komplimenter i hytt og pine.

Hvis han sier han elsker deg, hvis han kysser og klemmer. Så er det hans måte å fortelle at han synes du er verdens vakreste. Men jeg skjønner det er vanskelig. Jeg har en mann av få ord, og får kun et "love you" ved sengetid. Han tar sjelden initiativ til noe som helst, ikke en gang sex. 

Anonymkode: f6efb...e6b

Ja, men HAN ga INGEN! Tror jeg fikk tre stk på ca 20 år!

Skjønner ikke at det skal være så vanskelig å si noe fint til den man elsker!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...