Gå til innhold

Store larver i jorda

Anbefalte innlegg

Gjest Ripsa
Skrevet

Æsj, idag rotet jeg litt rundt i jorda under en rosebusk, og der fant jeg 10 tjukke, feite, ekle larver.

De var hvit-aktige, ca 0,5 cm i bredden og ca 2 cm lange. De hadde litt brunt forann ved "hodet". :hår: :hår:

Hva slags skapniger er dette? De lå helt sammenkrøllet, men etter at jeg tok dem opp fra jorda, "rettet" de seg ut og prøvde å gå bortover.

Ekkelt.

:klø: Noen som vet hva dette kan være??? :klø:

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Da skulle du sett de larvene som lever og har det bra i møkkakjelleren under stallen...

De er faktisk fingertykke, og opp til ti centimeter lange. Hvit/hudfarge, og brunt hode.

Mine larver blir til NESHORNBILLER det andre året, og er norges største larver...

De er helt ufarlige for mennesker.

Gjest Larver
Skrevet
Da skulle du sett de larvene som lever og har det bra i møkkakjelleren under stallen...

De er faktisk fingertykke, og opp til ti centimeter lange. Hvit/hudfarge, og brunt hode.

Mine larver blir til NESHORNBILLER det andre året, og er norges største larver...

De er helt ufarlige for mennesker.

Kan noen hjelpe meg å finne bilde av disse larvene? Jeg tror det var noen slike jeg brant opp for et par år siden. MONSTER!

Gjest insekt
Skrevet

Nesten alle billelarver likner hverandre; hvitaktige og ganske vemmelige, men helt ufarlige. Neshornbiller finnes i Norge, men er ikke spesielt vanlige (altså ikke særlig snilt gjort å drepe dem). Rosenbiller finnes så vidt jeg vet ikke i Norge, i hvert fall ikke i annet enn forvillet tilstand, eller i fangenskap.

(har noen sett tredreperlarver? Stooore og røde og skumle)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...