Gå til innhold

FIAT 500, noe å satse på?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vurderer å kjøpe fiat 500. IKKE el versjonen. Men hvor mange km kan den gå før det blir problemer som koster dyrt?

Anonymkode: c1d5e...4d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ikke kjøp bil i det hele tatt. for dyrt. hadde en " billig bil" for noen mnd siden. regnet ut at den kostet 5000 kr i mnd i gjennomsnitt, selv om jeg brukte den lite og den er billigere en de fleste biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, DonKing skrev:

ikke kjøp bil i det hele tatt. for dyrt. hadde en " billig bil" for noen mnd siden. regnet ut at den kostet 5000 kr i mnd i gjennomsnitt, selv om jeg brukte den lite og den er billigere en de fleste biler

Hvordan ble det 5000? fant en bil itl 22 000, bil avgift ca 3000 i året, forsikring ca 400 i mnd, og bensin ca 300. Det blir 950kr i mnd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fiat 500 er en i særklasse dyr bil å eie pga mye feil og vedlikehold. Styr unna. :)

Anonymkode: 72190...fb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

FIAT er Fix It Again Tomorrow.

velg annen merke.

Anonymkode: 86a6a...58c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Litt tidlig å svare for min del kanskje men har hatt min siden september. Og den er fin å bruke. Om det er den lille versonen du skal ha, så er det egentlig bare plass til 2 stk. Selvom det er 4 seter, men rimelig trangt bak, men fungerer om det stort sett er deg som skal kjøre. Men jeg betaler 700 kr i måneden også kommer bensin i tillegg, fyller ca annen hver måned da min bruker veldig lite bensin. 

Anonymkode: 2119c...592

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fiat 500 er en i særklasse dyr bil å eie pga mye feil og vedlikehold. Styr unna. :)

Det er en sannhet med modifikasjoner. Jeg kjøpte en splitterny 500C i 2010, og hadde et helt normalt bilhold frem til garantien gikk ut etter 5 år. Da begynte problemene å komme, og det ble veldig mange verkstedturer etter hvert. Men bilen er enkel teknisk, så delene var ikke voldsomt dyre og selve jobben var fort gjort. Det ble altså ikke veldig dyrt likevel. Den eneste gangen jeg ikke fikk bilen tilbake på dagen var da verkstedet bestilte feil deler til en planlagt reparasjon. Samtidig har jeg en del kollegaer med biler av adskillig dyrere og mer "anerkjente" merker og modeller, som har hatt bilene sine på verksted i ukevis og betalt omtrent tiganger'n i verkstedregninger av det jeg gjorde selv på det drøyeste. 

Jeg tror man bør vite hva man går til. Det blir nok ikke et problemfritt bilhold, men noen ganger er det verdt det. For det er en veldig morsom bil å eie og kjøre for det rette mennesket. :) 

Anonymkode: 74bc6...7b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.3.2020 den 1.28, AnonymBruker skrev:

Vurderer å kjøpe fiat 500. IKKE el versjonen. Men hvor mange km kan den gå før det blir problemer som koster dyrt?

Kjøp heller en Toyota Yaris hybrid, Kia Picanto, Hyundai i10 eller Honda Jazz om du skal ha bil i den klassen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, poli10 skrev:

Kjøp heller en Toyota Yaris hybrid, Kia Picanto, Hyundai i10 eller Honda Jazz om du skal ha bil i den klassen.

Enig! Kan selv skrive under på at både Toyota og Hyundai er et svært driftssikre bilmerker 👍🏼

Anonymkode: 48449...e44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, poli10 skrev:

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig! Kan selv skrive under på at både Toyota og Hyundai er et svært driftssikre bilmerker 👍🏼

Anonymkode: 48449...e44

Mulig de er driftssikre, men de mangler alt som heter sjel. Jazz vil jeg gå så langt som til å si suger livsgleden ut av meg, og jeg håper jeg aldri mer i mitt liv er nødt til å sette meg inn i en. 

(Sorry, dette ble veldig subjektivt. TS har jo ikke sagt hva hun (?) er ute etter i en bil, så en eller flere av disse kan jo være midt i blinken.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 2.3.2020 den 1.28, AnonymBruker skrev:

Fiat 500 er ikke spesielt driftsikre, for å si det sånn. 

Som andre har sagt før, er det økonomi og driftsikkerhet som er viktig bør du se i retning av Honda Jazz, Mazda 2 eller Hyundai i10.

VW Up, Toyota Yaris og Aygo er også rimelig driftsikre, men vanskeligere å finne ned mot 20.000 tipper jeg

Anonymkode: 959ca...535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er på 3 året på min Corolla diesel 2004. Betalte 20.000 og har skiftet bremser til EU kontrollen. Skroter den om 2 år. 

Billig transport.  Men herregud så kjedelige bil. Blir noe helt annet neste gang. Har denne stående ved pendler boligen og bruker den i ukedagene.

Anonymkode: c3e57...16d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mulig de er driftssikre, men de mangler alt som heter sjel. Jazz vil jeg gå så langt som til å si suger livsgleden ut av meg, og jeg håper jeg aldri mer i mitt liv er nødt til å sette meg inn i en. 

(Sorry, dette ble veldig subjektivt. TS har jo ikke sagt hva hun (?) er ute etter i en bil, så en eller flere av disse kan jo være midt i blinken.)

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er på 3 året på min Corolla diesel 2004. Betalte 20.000 og har skiftet bremser til EU kontrollen. Skroter den om 2 år. 

Billig transport.  Men herregud så kjedelige bil. Blir noe helt annet neste gang. Har denne stående ved pendler boligen og bruker den i ukedagene.

Anonymkode: c3e57...16d

Om man kjøper bil til 20K så er det ikke for å kjøpe noe med "sjel" i, ærlig talt. Man kan ikke få i pose og sekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 3.3.2020 den 10.22, AnonymBruker skrev:

Det er en sannhet med modifikasjoner. Jeg kjøpte en splitterny 500C i 2010, og hadde et helt normalt bilhold frem til garantien gikk ut etter 5 år. Da begynte problemene å komme, og det ble veldig mange verkstedturer etter hvert. Men bilen er enkel teknisk, så delene var ikke voldsomt dyre og selve jobben var fort gjort. Det ble altså ikke veldig dyrt likevel. Den eneste gangen jeg ikke fikk bilen tilbake på dagen var da verkstedet bestilte feil deler til en planlagt reparasjon. Samtidig har jeg en del kollegaer med biler av adskillig dyrere og mer "anerkjente" merker og modeller, som har hatt bilene sine på verksted i ukevis og betalt omtrent tiganger'n i verkstedregninger av det jeg gjorde selv på det drøyeste. 

Jeg tror man bør vite hva man går til. Det blir nok ikke et problemfritt bilhold, men noen ganger er det verdt det. For det er en veldig morsom bil å eie og kjøre for det rette mennesket. :) 

Det er bare rimelig det du sier; de som kjører Fiat, BMW, Audi og slikt betaler ekstra i form av penger og hodebry for at bilen yter et eller annet utover transport. Og det er greit. Men jeg sliter med å anbefale slikt til folk som kanskje bør begynne med et fornuftbasert bilhold. Noen som disser Honda Jazz her; det er den mest praktiske, mest artige å kjøre, mest pålitelige, billigst å forsikre bilen i den klassen. Slik kan meninger være ulike, men innimellom finner man noen fakta å forholde seg til også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare rimelig det du sier; de som kjører Fiat, BMW, Audi og slikt betaler ekstra i form av penger og hodebry for at bilen yter et eller annet utover transport. Og det er greit. Men jeg sliter med å anbefale slikt til folk som kanskje bør begynne med et fornuftbasert bilhold. Noen som disser Honda Jazz her; det er den mest praktiske, mest artige å kjøre, mest pålitelige, billigst å forsikre bilen i den klassen. Slik kan meninger være ulike, men innimellom finner man noen fakta å forholde seg til også.

I beg to differ. Den jeg har kjørt noen ganger var i alle fall så langt unna artig det er mulig å komme for en bil som i bunn og grunn fungerer akkurat som den skal. Jeg har aldri mistrivdes så intenst bak rattet på noen bil, alt var feil for meg. 😂 Men det betyr selvsagt ikke at ikke TS kan trives med den. 

Uansett kan vi ikke gjøre noe annet enn å begrunne våre subjektive meninger så godt vi kan, når TS ikke har satt opp noen kriterier i det hele tatt for hva hun er ute etter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...