Gå til innhold

Kjørt med håndbrekket på to ganger

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har nå kjørt med håndbrekket på to ganger nå i år. Bilen var på EU godkjenning i Januar, og bytta bremseklosser. Det er etter det jeg var uheldig og gjorde den feilen. 

Jeg fikk beskjed av pappa å ikke bruke håndbrekket da bilen står parkert på flat bakke fordi den frøys fast tidligere i vinter, så har vært dum og uheldig og glemt å ta den ned et par ganger da jeg har brukt den. Det har ikke kommet inn i rutinen enda da jeg bruker den så sjeldent. Det er helt idiotisk. 

kan det ha kommet store skader allerede? Jeg merket at det luktet litt svidd da jeg kom hjem. Denne gangen kjørte jeg tre kilometer med håndbrekket på. Og sist 2 km. 

Anonymkode: 53e04...a0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ha sagt at det bør innrømmes og sjekkes på verksted. Så må man skjerpe seg. ;) 

Anonymkode: c483b...ebf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan er det mulig? 

Selv i eldre biler. Man ser jo et rødt symbol foran seg på dashboardet. Og man merker jo helt tydelig at bilen drar tregt, og at man må være tyngre på gassen. 

Ville fått det sjekket ut. Kan jo ikke være verdens mest effektive handbrekk når du ikke merker godt at det lugger når du gasser. 

Anonymkode: 981c4...56a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremsebelegget kan ha vært såpass varmt at det har glassert eller ennda mere brent opp. Da går det i oppløsning. 

Ville fått det sjekket slik at du ikke mister bremsene ved en nødsituasjon. 

Bremseskiva kan også ha fått varige skader. Likeså om fettet i hjullagret har vært såpass varmt at fettet har rent ut. 

Caliper evt. bremsesylinder kan også være skadet slik at det lekker bremsevæske. 

Neste gang du kjører så kan det være lurt å sjekke hvilke lamper som lyser i dashbordet før du kjører. Dette vises godt hvis de lyser. Fargen er rød så da bør du ikke kjøre før du har gjort de tiltak som kreves for at den slukker. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...