Gå til innhold

.


Anonymburker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Annonse

Heier på deg! 🙌 Jeg har også i løpet av 20 åra hatt mange år som jeg har gjort ingenting, og prøvd å komme meg ut i jobb, nå begynner det å løsne her også. Veldig gøy! Jeg føler at noen ganger er jobb den beste medisinen. Jeg føler meg mye bedre med meg selv nå som jeg faktisk jobber og gjør noe jeg liker, mer stolt av meg selv.

Følger gjerne reisen din videre og har tro på at dette kommer til å løse seg!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Expandable86 skrev:

Tidligere hadde jeg i det minste en god dag i blant. Nå er det knapt nok et godt øyeblikk i løpet av en dag. Alt er bare vondt, og føler bare nå at denne tråden er dum og ikke har noe for seg. Jeg har sikkert opptil 100 ulike selvmordsscenarier som dukker opp i hodet hver eneste dag. 

Vi er i en vanskelig tid akkurat nå, men dette kommer til å løse seg. Det kommer til å bli bedre igjen bare vi kommer over kneika! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en god plan over kjernepunktene som er problemområder i livet. Du bør definere for deg selv tydeligere mål.  Her kan du med fordel lage delmål for å oppnå hovedmålet. 

Tannhelsen. Du har bestilt time. Møt opp (etter corona) Hvis grensen din er 15000 til tannhelse sier du det til tannlegen slik at denne kan gjøre det mest nødvendige først. Lag deretter en avtale om videre behandling slik at du får gjort alt som trengs for eks i løpet av ett år. 

Kosthold. Få hjelp av en profesjonell til å sette opp kostholdsplan eller legg ut spørsmål på nettet. Mange gode amatører som kan hjelper 

Bilkjøring. Sett opp en plan om å kjøre eks 3 x i uka. Lag en plan for hvor du skal kjøre og øk dette gradvis med helt definerte mål. 

Få hjelp til å se muligheter til jobb. 

Jeg kommer ikke utenom å be deg oppsøke profesjonell hjelp. Du kan ha en underliggende lidelse (eks ADHD - bipolar- angst el) som gjør at du står fast. Ulike lidelser har ulike behandlingsbehovet det er derfor viktig å få dette avklart. 

Du har et godt språk og formulerer deg flytende så evnene dine tror jeg ikke det skorter på. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kvalitet skrev:

 

Jeg kommer ikke utenom å be deg oppsøke profesjonell hjelp. Du kan ha en underliggende lidelse (eks ADHD - bipolar- angst el) som gjør at du står fast. Ulike lidelser har ulike behandlingsbehovet det er derfor viktig å få dette avklart. 

Du har et godt språk og formulerer deg flytende så evnene dine tror jeg ikke det skorter på. 

Dette tenker jeg også.. Tror absolutt ikke det er evner det skorter på, men jeg føler nå litt at du kjører med bremsene på, og blir skuffa over deg selv for at det ikke går fortere. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 1.3.2020 den 18.40, Expandable86 skrev:

Jeg er en mann, som i skrivende stund er 33 år.

Jeg føler at jeg sliter veldig med livet,

Det gjorde Jesus også da han var 33. 

Ønsker deg lykke til. Mitt motto: Folk før meg har hatt det verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper du er i kontakt med noen innen psykisk helse? Jeg leser det du skriver litt som du prøver å jobbe med dette helt alene, men der er hjelp å få.

For å oppsøke psykolog/behandling så tar du kontakt med fastlegen og den henviser deg videre. Hvis det kan hjelpe å snakke med noen anonymt er det fint å vite at du kan ringe  https://www.kirkens-sos.no/ hele døgnet, eller skrive til sidetmedord.no. 

Det er ikke greit å ha det slik som du beskriver, og ting vil bli bedre selv om det virker usannsynlig nå. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bare lest første post til nå, men jeg synes du skal være stolt av det du har klart til tross for utfordringene dine. Skolegangen din på VGS høres veldig lik ut som min. Selv er jeg uføretrygdet i dag på grunn av hemmende angst, klarte aldri å fullføre skolen til tross for flere forsøk og god hjelp fra skolerådgiver og lærere. Fagbrev skulle jeg gjort mye for å ha, men slik gikk det ikke. Stopp litt opp og minn deg selv på hvor langt du faktisk har kommet. Angst er et helvete, og hvertfall når alle rundt lykkes med det meste hva gjelder utdannelse, jobb, familieforøkelse og alt det andre du må ha i dag for å passe inn i samfunnet. Kontakt meg gjerne privat hvis du vil. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

41 minutter siden, Expandable86 skrev:

Ja, men det ligger liksom ikke noen motivasjon i at andre har det verre enn meg. Jeg ser hvor bra andre har det og ønsker det samme. Men takk!

Vet du det? Eller går du i samme fella som mange deprimerte som leser på sosiale medier og tror de korttidsminnene representerer deres liv? Folk flest har nok å stri med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Expandable86 skrev:

Nei, men å ha fast jobb, kjæreste eller barn er udiskutable fakta. Som jeg ser at de aller fleste har. Iallefall majoriteten. Det betyr ikke at de er lykkelige, men de har noe som jeg vet ville gjort meg lykkeligere. Jeg ville satt mer pris på det enn mange andre, fordi jeg har strevd såpass med å få det til.

Ok, så hva gjør du med det? Trenger du råd om hvordan du får jobb og kjæreste? Jeg kan sikkert ha en viss kompetanse til å gi deg råd. Men jeg synes ikke synd på deg. Men gir deg gjerne råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...