Gå til innhold

.


Anonymburker

Anbefalte innlegg

Har du sjekket testosteron-nivået ditt? Kan gi både angst, depresjon og hodepine å ha lavt testosteron-nivå. Også stress kan skape hodepine. Men det er jo også en sammenheng mellom de to.  

Har du prøvd ut nootropics? - Naturlige eller reseptfrie supplementer for forbedret ytelse kognitivt og fysisk - Han her har mange videoer og "fikset seg selv" han også - https://www.youtube.com/watch?v=7DcYOdBwASU&ab_channel=TheNootropicReviewer 

Bruker flere selv for å avhjelpe stress. Husk på at dette året er særlig vanskelig for alle, og det er the long run that counts. Det er ingen quick fix til livet. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...
Gjest Kaida

Det er til tider blytungt å kjempe helt alene. Vi er veldig mange som har måttet ta i mot hjelp og som har blitt bedre. Du må tørre å strekke ut handa og ta tak i livbøyen! :klem:

Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
Expandable86 skrev (På 14.3.2021 den 17.38):

Noen som har et svar eller råd angående dette?

Noen dager får jeg lyst til å ta kontakt og høre hvordan det går med henne. På mange måter syns jeg vi aldri ga det nok tid, og at vi hadde et bra grunnlag. Jeg stresset det bort og ødela, mer eller mindre. Hva om dette egentlig var den rette bare at 2018 var feil tidspunkt for meg?

Hadde du turt å sende henne en melding da? Gjenoppta kontakten med henne og se hvor det bar?

Vet ikke om partner eller barn er det viktigste for deg? Hvorfor kunne hun ikke få flere barn? Kunne det gått med f.eks. prøverør? Kunne du levd med henne uten å få felles barn?

Har ikke lest hele tråden din, beklager hvis jeg stiller dumme spørsmål.

Expandable86 skrev (1 time siden):

Skjønner ikke hvorfor jeg skal fortsette. Ingen logikk, da ting alltid går til helsike. Vil bare bort, det hadde vært befriende og den beste løsningen for MEG.

Jeg kjenner til følelsen, har egentlig ikke noe trøstende å si for når jeg selv føler det sånn så synes jeg ikke noe som blir sagt hjelper. Jeg bare lar timene og dagene fly og så blir det bedre... 

Hvis du ikke har søkt om profesjonell hjelp så hadde jeg prøvd det først i hvert fall. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Expandable86 Det er nettopp når man ikke ser noen mening med å fortsette man har størst behov for psykolog. I morgen så ringer du fastlegen og bestiller en time. Du kan ikke få ungdomstiden tilbake, men du er ikke eldre enn at du kan få 50 fantastiske år om du får et nytt perspektiv på livet ditt. 

Det er svært godt mulig at en lege/psykolog kan hjelpe deg med både hodepinen din og forventningene og presset du føler. Tingene du sliter med er blant de vanligste plagene og plagene leger og psykologer oftest behandler.  Det er enormt mange som har blitt friske fra både hodepine og depresjoner. 

:hug:

 

Endret av SVK
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaida

Kjære deg! Du høres virkelig deprimert ut akkurat nå. Alt er håpløst, du er bunnslam, du holder det ikke ut lenger. Dette er helt typisk deprimerte tanker og følelser - det er ikke sannheten. En behandler kan helt klart hjelpe deg med både dette og hvordan du kan nå målene dine.

Det er sant at det ikke er trylling, det er jo tøft og hardt arbeid å gå i terapi. Det vet jeg uansett at du kan og er motivert for (i alle fall når du ikke er deprimert), for det har jeg lest her i tråden gjennom et år nå. Du har virkelig stått på, falt og reist deg igjen og igjen. Nå er det på tide at du får litegrann drahjelp!

Terapi handler ikke om at du skal "lære å akseptere at du er en taper" eller bare holde ut. Gi det en sjanse. Jeg tenker at hvis du uansett er klar til å gi opp, så kan du like gjerne prøve. Du har ikke noe å tape på det, bare absolutt alt å vinne!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaida

At folk som har "alt" også kan ende med å ta livet sitt sier kun en ting: alle kan bli syke. Å ha penger, familie, drømmejobb, det beskytter ikke mot å få verken angst eller depresjon. De har ikke oppdaget sannheten om livet, de får store fysiske og psykiske plager og forvridde tanker om at alt er meningsløst på grunn av ubalanse i hjernen.

Da er det en ting å gjøre, oppsøke fastlegen og legge alle kortene på bordet.

Jeg leser argumentene dine, men synes ikke de henger helt på greip. Har ikke penger, kan ikke vente 2 år. Ingen som har de plagene du har må vente 2 år på å få komme inn på DPS. Og hva skal du egentlig med sparepenger hvis du er død eller har null livskvalitet? Be om hjelp, ta imot hjelp. Så enkelt, men så vanskelig.

Beklager at jeg er litt tøff mot deg, i dagboken din og alt mulig, men det blir litt sånn, sorry, not sorry. Jeg ser alt potensialet du har og synes det er forjævlig hvis du skal kaste det bort.

Jeg skal slutte å spamme ned dagboken din om dette, men slutter ikke å tro og heie på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Kaida said:

At folk som har "alt" også kan ende med å ta livet sitt sier kun en ting: alle kan bli syke. Å ha penger, familie, drømmejobb, det beskytter ikke mot å få verken angst eller depresjon. De har ikke oppdaget sannheten om livet, de får store fysiske og psykiske plager og forvridde tanker om at alt er meningsløst på grunn av ubalanse i hjernen.

Da er det en ting å gjøre, oppsøke fastlegen og legge alle kortene på bordet.

Jeg leser argumentene dine, men synes ikke de henger helt på greip. Har ikke penger, kan ikke vente 2 år. Ingen som har de plagene du har må vente 2 år på å få komme inn på DPS. Og hva skal du egentlig med sparepenger hvis du er død eller har null livskvalitet? Be om hjelp, ta imot hjelp. Så enkelt, men så vanskelig.

Beklager at jeg er litt tøff mot deg, i dagboken din og alt mulig, men det blir litt sånn, sorry, not sorry. Jeg ser alt potensialet du har og synes det er forjævlig hvis du skal kaste det bort.

Jeg skal slutte å spamme ned dagboken din om dette, men slutter ikke å tro og heie på deg!

Enig med deg!  

Endret av SVK
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, Expandable86 said:

Takk, ønsker deg en god påske.

Her blir det mye alkohol.

Nei, hold deg unna alkoholen! :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

@Expandable86 Skjønner at du har det svært vondt, men du må ringe fastlegen og få avtalt legetime. Depresjon er muligens verdens verste sykdom, men den kan kureres. Det er depresjonen som forteller deg at du aldri kommer til å få livet du ønsker. Men du kan få livet du ønsker. Det er selvsagt en tung kamp, men om du ringer fastlegen så kan du få hjelp. Du trenger ikke ta kampen alene og du kan få lære av andres erfaringer. :hjerte:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...