Gå til innhold

.


Anonymburker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

5 hours ago, Expandable86 said:

 

Takk. Jeg bruker naturen når jeg er ute og løper. Hører en del på musikk også,

Supert at du trener! Men har du også prøvd å nyte synet av naturen? Eller nyte musikken du hører på?  Det fikser kanskje ikke problemene dine, men det kan jo gi deg mer glede i hverdagen. Mange som finner glede i å nyte naturen og musikk. På samme måte som mange finner glede i å trene. 

Prøv og finn noe musikk som får deg i bedre humør eller som hjelper deg å slappe av. Prøv og finn noen naturopplevelser  som får deg til å føle deg bedre. Kanskje liker du å beundre solnedgangen, stjernene, fjellene, snøen, sjøen, skogen, osv. Eller kanskje du liker å nyte solvarmen(når den kommer). 

 

5 hours ago, Expandable86 said:

 

Alle de tingene jeg gjør nå handler jo bare om å være i mental balanse og akseptere tingenes tilstand. Det skaper ikke forandring i livet mitt.

 

Tanken min var at naturen og musikk kanskje kan hjelpe deg med mental balanse mens du jobber for å nå målene dine. Jeg mente ikke at å naturen og musikk skal erstatte ditt ønske om heltidsjobb, partner og barn. 

Jeg tror det er essensielt å ha noen gleder i livet mens man jobber for å nå målene sine. Tror det både kan hjelpe på motivasjonen til å nå målene, men også å holde de stygge tankene og uvanene borte. 

5 hours ago, Expandable86 said:

 

Problemet er bare at jeg ikke forstår hvordan man får ting til. Vanskelig å forklare, men jeg mener jeg mangler noe i topplokket som ikke kan forklares. En evne til å løse problemer. Her så kan den minste ting virke helt uløselig.

F.eks hvis jeg hadde kjørt en bil og den hadde fått motorstopp hadde jeg ikke hatt peiling på hva jeg skulle sett etter for å løse det. Generelt skjønner jeg bare ikke hvordan ting fungerer; eksempelet med bilen kan gjelde for det aller meste av problemer.

Jeg skjønner simpelthen ingenting av livet og samfunnet. Verden er for avansert for meg.

Kjenner meg igjen her. Mye i livet jeg sliter med å forstå. Men jeg er optimist og tenker at bare fordi man ikke forstår noe nå så betyr ikke det at man aldri vil forstå det. Blir som med bil-eksempelet ditt. Kunnskapen om å fikse en bil er ikke medfødt, det er noe man må lære. Noen lærte det under oppveksten, andre må lære det i voksen alder. 

Selv om man ikke kan lære alt på en dag så er det enormt man kan lære over tid. 

Jeg leser innleggene dine og synes du er utrolig reflektert.   Jeg tror ikke livet og samfunnet er for avansert for deg. Jeg tror du forstår mye mer enn du selv tror. Når man har det tungt er det lett å tvile på alt og tro at man ikke klarer noe som helst. Men viktig å huske på at disse negative tankene ikke er rasjonelle. Disse nagative tankene er de samme dumme tankene du jobber med å bli kvitt.  :hjerte:

 

Endret av SVK
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Damer kommer i så mange forskjellige utgaver. Jeg har egentlig ikke inntrykk av at de fleste er så materialistiske.

En av mine beste venninner (flott og smart kvinne) gikk nettopp fra en mann med alt på stell for å bli sammen med en mann som er ufør. Fordi han så henne, aksepterte henne og de virkelig klikket på et personlig plan. Nå bor de i en liten leilighet sammen, borte er det store huset, hytta, bilen og båten. Tror aldri jeg har sett henne så glad før.

Men hvorfor sammenlikne seg med andre? Jeg tror det er en oppskrift på å bli ulykkelig, uansett hvor mye man har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/10/2021 at 7:16 PM, Expandable86 said:

Jeg fortsetter dette med å lytte til hypnoterapi hver natt, eller hva man skal kalle det, når jeg sover. Kanskje det holder meg unna de verste tankene, sammen med kostholdsendringene.

Jeg sier en regle med positive ting om meg selv i speilet, eller hører på dem noen dager i uka. Det ligger nok en dyp selvforakt i meg som ikke endres med det første. Å si at "jeg er kjekk" i speilet føles som en direkte løgn, fordi hvis det hadde stemt ville jeg hatt tilbud fra det motsatte kjønn. Å si at "jeg er suksessfull" er vanskelig å si med hevet hode, når man ikke har fast jobb eller noen trygghet i livet.

Livet er ikke lett og gir ingen garantier.

Jeg ønsker egentlig å være litt forsiktig nå for ulike folk kan ha godt av ulike ting når det kommer til psykisk helse. Men kan det være at du bør fokusere på andre ting når du driver med hypnoterapi? Når du sier til deg selv: Hadde jeg vært kjekk så hadde jeg hatt tilbud fra det motsatte kjønn og hadde jeg vært suksessfull så hadde jeg hatt en fast jobb så er det ikke så rart at du blir nedfor. 

Hva om du du sier til deg selv at du er kjekkere enn mange som har kjæreste? Det er uten tvil sant. Hva om du sier til deg selv at du har jobb. Det er uten tvil sant. 

Nøkkelen til å føle seg suksessfull er nok å fokusere på hva man har i stedet for hva man ikke har.  Du har jobb(selv om den ikke er fast). Du har klart å kutte ut alkoholen, som er en enorm bragd i seg selv. Du er reflektert og du har et godt hjerte. Alle ekstremt flotte egenskaper. 

 

10 hours ago, Expandable86 said:

Ja, det vil vel alltids finnes enkelttilfeller som skiller seg ut fra normalen. Å ikke sammenligne seg med andre er et fint råd, problemet er bare at det alltid kommer tilbake til meg, uansett hvor hardt jeg prøver. Det kan funke i korte perioder, men kommer alltid tilbake.

Det er ulidelig å være i min posisjon og måtte kjenne og føle på alle feilene jeg har gjort, og bli påminnet om dem hver eneste dag. Livet gir deg liksom ikke noen second chance når du har fucka det opp over så lang tid.

Livet gir deg absolutt flere sjanser. Denne 5-årsplanen du har satt opp er en av dine nye sjanser. 

Ja,det er vanskelig å ikke sammenligne seg med andre. Men du bør gjøre det på en konstruktiv måte. Du fokuserer på alle som har det du ikke har. Men du bør jo også se på hva du har.  Du har jobb i motsetning til mange andre. Du har et sunt kosthold i motsetning til mange andre. Du har kuttet ut alkoholen i motsetning til en del andre. Du har en plan for å fikse livet ditt i motsetning til mange andre. 

 

Det er selvsagt en mulighet for at du ikke får kone og barn. Men synes ikke du bør ta sorgene på forskudd.  Det er godt mulig du får både kone og barn. Det er også mulig at den dagen barnemuligheten går bort så har du også mistet lysten på å få egne barn.  Vi mennesker er ikke statiske. Kanskje blir du sammen med en som har barn fra før og finner gleden i det. Kanskje blir du sammen med en og dere finner ut at dere vil fokusere på hverandre fremfor barn. Eventuelt finner du lykken i noe helt annet enn både barn og kjæreste.  Det er mye som kan skje. Du har ikke levd halve livet ditt enda. 

 

Endret av SVK
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/15/2021 at 9:11 PM, Expandable86 said:

Jeg sier jo ikke dette høyt til meg selv. Sier bare "jeg er kjekk" høyt, men det er vanskelig å tro på det når jeg underbevisst tenker motsatt og all mulig fasit tilsier at det stemmer.

Det handler ikke kun om hva du sier høyt. Det handler om hva du sier til deg selv. Skal du få mest mulig ut av selvhypnosen tror jeg du bør lære å ignorere stemmen inni deg som kun er ute etter å hakke på deg. 

All fasit tilsier at du er kjekk nok til å få kjæreste. Det er jo bare å se deg rundt på hvem som har kjæreste. Det er hva jeg mener du bør si til stemmen inni deg som sier at du ikke er kjekk. Det er ikke utseendet ditt som holder deg tilbake, det er den dårlige selvfølelsen. 

Det er veldig lett å tro at stemmen inni hodet ditt som hakker på deg er rasjonell, men den er ikke det. De negative tankene er ikke fasiten, de er løgner for å få deg til å føle deg dårlig.  

Skjønner veldig godt at det er vanskelig å ignorere de negative tankene.  Hadde det vært lett så hadde jo ingen slitt med depresjoner.  Men det er viktig å å bekjempe de negative tankene, selv om det tar tid. Håper du får psykologtimer. Tror en psykolog kan hjelpe deg med å finne den konstruktive stemmen.  Det er den konstruktive stemmen som forteller deg fasiten, ikke de negative tankene. 

Tror også svært mange av problemene dine løser seg med en gang du får en god selvfølelse. Tror ikke du også?

 

 

Endret av SVK
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er ikke et håpløst tilfelle. :hug: :hjerte: Det er ikke den objektive virkeligheten som er problemet, men selvfølelsen din. Du får skryt for jobben du gjør, men likevel så føler du deg ikke god nok. Det virker som du hakker på deg selv uansett hvor bra du objektivt gjør det. 

Jeg er helt sikker på at nærmest alt kommer til å løse seg om du klarer å få bedre selvfølelse. Da vil du se kvalitetene du har og du vil vise dem til både nye arbeidsgivere og potensielle kjærester.  

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har du  i voksen alder snakket med fastlegen om migrenen?

Endret av SVK
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...