Gå til innhold

.


Anonymburker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ville tatt det opp på første time, tror jeg. Sagt rett ut at jeg er ikke åpen for gruppeterapi, så slipper du å bekymre deg mer for det. Jeg kan ikke forestille meg at noen vil forsøke å tvinge deg til en behandlingsform du ikke ønsker. Da sier du bare nei og finner noen andre. Det er helt innafor!

Heier på deg! :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 4 uker senere...

Snikleser her, tenkte jeg bare skulle stikke innom og si at jeg heier på deg :) Jeg tror også psykolog er et godt valg, og at det er noe du kan få mye ut av. Det har i alle fall hjulpet meg :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Annonse

Problemet med en depresjon er at den kødder med hodet slik at man tror man er dårligere enn man er og at det ikke finnes noen vei opp og ut. Disse covidtidene er en katastrofe for de som har det tungt fra før. 

Du vet at det vil bli bedre. Jeg beklager å si at du må gjøre litt selv for det, men du har vært på god vei tidligere. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snikleser her også, ville bare si at jeg håper du tar steget og bestiller time hos en psykolog. En psykolog kan hjelpe deg til å se muligheter, mens det høres ut som at du har kjørt deg helt fast i denne deterministiske tankegangen om at livet ditt er dømt til å gå dårlig fordi det har gått dårlig så langt. Og at du ikke kan kontrollere noe i livet ditt. Så at du skrev en gang at du var redd en psykolog "bare" ville hjelpe deg å akseptere at du har et mindreverdig liv, men en psykolog vil heller oppmuntre og hjelpe deg til å gjøre handlinger som kan føre til endring 😊

Ellers tenker jeg at det er dumt å fortsette i en jobb du føler det ikke er noen framtid i. Kan jo være at dette bare er en midlertidig følelse, men hvis ikke vil jeg foreslå ny jobb eller evt omskolering på sikt. Kanskje det også kan gi deg et sårt trengt miljøskifte? Skummel tanke kanskje, og du tenker sikkert at det blir for vanskelig, går ikke, etc. Men jo, folk har kommet seg ut av slike lært hjelpeløshet-tankemønstre før, så det er fullt mulig. Men det krever en del av deg, mer enn det krever av deg å forsette det livet du lever nå. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vil bare si at kommunens psykteam er lavterskeltilbud som kan hjelp deg. Tror nok du vil få hurtig hjelp også på DPS hvis du får lege til å lese det du skriver her. Du er god til å skrive og dermed lett å forstå og da lettere å hjelpe.

Hilsen en som er på vei ut av shiten.

Endret av Senil
Ordfeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...