AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #441 Del Skrevet 9. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvis du får rett er det antakelig fordi vi har gjort nok for å stoppe det. Uansett vil konsekvensene da bare være at vi har reist litt mindre og tjent litt mindre penger. Hvis vi får rett vil mange nordmenn være døde. Det er ikke et veddemål jeg har lyst til å ta. Anonymkode: e9843...077 Ja, som jeg skriver, jeg mener myndighetene har handtert det korrekt. Også denne gangen. Anonymkode: 87ba4...23a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #442 Del Skrevet 9. mars 2020 9 minutter siden, Rullerusk skrev: Og de har fortalt at dette er unge friske mennesker som har vært på skiferie i Italia...... bare la det til. Hvor har du det fra at det har blitt fortalt at de er unge og friske? Personen i Drammen hadde et "sammensatt sykdomsbilde". Personen ved St. Olavs er en eldre person. Begge er i kategoriene som er langt mer utsatt for et mer alvorlig forløp. For de to siste har vi så langt ikke informasjon om alder eller helsetilstand. Anonymkode: 32905...f83 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #443 Del Skrevet 9. mars 2020 Akkurat nå, Hentacruel skrev: Det er mildere enn vanlig influensa, slapp av folkens. Nei, det er det er det ikke. Dødeligheten til influensa er 0,1 prosent, dødeligheten til dette viruset er så langt er mellom 1-3 prosent. Glem heller ikke at vi ikke har vaksiner eller medisiner mot dette viruset. Dette er også starten, så vi vet ikke hvordan dette vil utarte seg, så å komme med slike latterlige uttalelser, kan du spare deg for. Anonymkode: 9ccae...df0 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hentacruel Skrevet 9. mars 2020 #444 Del Skrevet 9. mars 2020 Just now, AnonymBruker said: Nei, det er det er det ikke. Dødeligheten til influensa er 0,1 prosent, dødeligheten til dette viruset er så langt er mellom 1-3 prosent. Glem heller ikke at vi ikke har vaksiner eller medisiner mot dette viruset. Dette er også starten, så vi vet ikke hvordan dette vil utarte seg, så å komme med slike latterlige uttalelser, kan du spare deg for. Anonymkode: 9ccae...df0 Tullet ditt kommer du ingen vei med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Camlon Skrevet 9. mars 2020 #445 Del Skrevet 9. mars 2020 Just now, AnonymBruker said: Nei. Jeg vet det blir dødsfall. Det har jeg sagt siden januar. Jeg har samtidig påstått at de samfunnsmessige kostnadene (dødsfall på lengre sikt) vil bli større om man sperrer grensene og setter stopp på absolutt alt, enn om man lar det gå sin sakte gang. Anonymkode: 87ba4...23a Det er ingen som har sagt at vi trenger å sperre grensene og stoppe alt. Det man har foreslått er tiltak som reduserer spredningen. F.eks. å ha masse nordmenn dra på vinterferie i Nord-Italia var svært unødvendig. Om ingen tiltak blir gjort og millioner av nordmenn blir syke så kommer økonomien til å kollapse i enda større grad. Den eneste du får til er å utsette problemene til en senere dato og gjøre dem mye verre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agatha Spinatha Skrevet 9. mars 2020 #446 Del Skrevet 9. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei. Jeg vet det blir dødsfall. Det har jeg sagt siden januar. Jeg har samtidig påstått at de samfunnsmessige kostnadene (dødsfall på lengre sikt) vil bli større om man sperrer grensene og setter stopp på absolutt alt, enn om man lar det gå sin sakte gang. Anonymkode: 87ba4...23a Å sette inn tiltak tidlig vil også begrens samfunnskostnadene. Vi ligger nå på smittetoppen grunnet manglede tiltak fra norske myndigheter samt egoistiske nordmenn som ikke klarer å overholde karantene samt holde seg unne arrangement som Kollen. Fly lander med mennesker som sprer smitte med seg videre. Dette medfører en stort antall mennesker som kommer til å bli satt i karantene og blir syke, noen kommer til å trenge opphold på sykehus. Det norske helsevesenet er allerede belastet og pasienter som har behov for annen helsehjelp vil bli belastet grunnet dette. Du ser vel at dette kommer til å bli dyrt? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #447 Del Skrevet 9. mars 2020 Akkurat nå, Hentacruel skrev: Tullet ditt kommer du ingen vei med. Tull? Det er fakta. Slutt å uttale om ting du ikke har snøring på, så du slipper å dumme deg ut. Anonymkode: 9ccae...df0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agatha Spinatha Skrevet 9. mars 2020 #448 Del Skrevet 9. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, som jeg skriver, jeg mener myndighetene har handtert det korrekt. Også denne gangen. Anonymkode: 87ba4...23a Nei, det har de ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hentacruel Skrevet 9. mars 2020 #449 Del Skrevet 9. mars 2020 Just now, AnonymBruker said: Tull? Det er fakta. Slutt å uttale om ting du ikke har snøring på, så du slipper å dumme deg ut. Anonymkode: 9ccae...df0 Mer tull fra deg som ikke går noe sted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #450 Del Skrevet 9. mars 2020 1 minutt siden, Hentacruel skrev: Tullet ditt kommer du ingen vei med. Og hva er tull? At dødeligheten er mellom 1-3,4 prosent? At vi ikke har en vaksine eller medisiner mot corona? Informer meg om hva som er feil? Du vet jo tydeligvis bedre enn WHO og andre eksperter 🙄 Anonymkode: 9ccae...df0 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #451 Del Skrevet 9. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, som jeg skriver, jeg mener myndighetene har handtert det korrekt. Også denne gangen. Anonymkode: 87ba4...23a De har knapt gjort noe som helst, og i dag er det tydelig at det har begynt å gi noen av dem kalde føtter. Anonymkode: e9843...077 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vintage Skrevet 9. mars 2020 #452 Del Skrevet 9. mars 2020 14 timer siden, Lucrezia skrev: Det er feil, I Italia testes det folk som har symptomer, ikke bare alvorlige, men også milde, der det er mistanke om koronasmitte. Per i dag kl. 17 var antall tester opp i 49937, med 6387 positive. Dette utgjør 12, 7% positive av alle som har blitt testet. Kilde: italiensk helsedirektoratet. Informasjon er offentlig tilgjengelig. Kan du vise til kilder som bygger dine påstander? Veldig glad for at du er her og oppdaterer oss litt på italienske tilstander 👍 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agatha Spinatha Skrevet 9. mars 2020 #453 Del Skrevet 9. mars 2020 Legger ut denne her også https://www.nettavisen.no/nyheter/flyreisende-fra-nord-italia-passerte-uten-virussjekk-pa-torp/3423934016.html?fbclid=IwAR2040kepQQyftZqYcAI3L4p2Ss92bY0hCQuWOeHfJroEPU2DO2jNTElTak Legger beredskapsplan her: https://www.regjeringen.no/globalassets/departementene/hod/fellesdok/rapporterplaner/nasjonal_beredskapsplan_smittevern.pdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #454 Del Skrevet 9. mars 2020 Skulle ønske "hjemmekarantene" ble strengere, typ fuckings bot til de gjøkhuene som forlater hjemmet når de skal være i karantene! blir spennende å se hva dumme nordmenn gjør i Påska. Hvor mange vil reise på skiferie til Italia? Burde ikke vært lov! Anonymkode: 505b7...bc0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #455 Del Skrevet 9. mars 2020 En sykehuslege i Italia forteller at 40% av de smittede trenger behandling på sykehus, mens over 12% må ha intensivbehandling. Det er bekymringsfulle høye tall. https://www.nettavisen.no/nyheter/italiensk-intensivlege---40-prosent-trenger-sykehusbehandling/3423934356.html Anonymkode: 9ccae...df0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #456 Del Skrevet 9. mars 2020 https://www.nettavisen.no/nyheter/italiensk-intensivlege---40-prosent-trenger-sykehusbehandling/3423934356.html Anonymkode: 9ccae...df0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #457 Del Skrevet 9. mars 2020 14 minutter siden, AnonymBruker said: En sykehuslege i Italia forteller at 40% av de smittede trenger behandling på sykehus, mens over 12% må ha intensivbehandling. Det er bekymringsfulle høye tall. https://www.nettavisen.no/nyheter/italiensk-intensivlege---40-prosent-trenger-sykehusbehandling/3423934356.html Anonymkode: 9ccae...df0 Igjen maser han om at ikke det dukker opp noen ut av det blå med covid, men de tester fortsatt ikke de som dukker opp ut av det blå og er syke med mindre de må legges inn. Anonymkode: e9843...077 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #458 Del Skrevet 9. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Igjen maser han om at ikke det dukker opp noen ut av det blå med covid, men de tester fortsatt ikke de som dukker opp ut av det blå og er syke med mindre de må legges inn. Anonymkode: e9843...077 Når så mange blir smittet og må legges inn kan det føre til sykehus-kollaps. De har ikke kapasitet hvis det fortsetter sånn som dette. Det er skremmende. Blir irritert på Norge som har gjort så mange tabber og som gjør mindre tiltak enn land med færre smittede. Anonymkode: 9ccae...df0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #459 Del Skrevet 10. mars 2020 Aiaiai. Jeg har hele helgen vært sammen med en som i går fikk vite at han har være på prosjekt med en bekreft smittet. De satt ved siden av hverandre i noen timer og jobbet. Vet ikke om min venn er smittet enda før eventuelt symptomene kommer. Jeg var som sagt sammen med denne personen hele helgen, drakk av samme flaske blant annet. Så da er det bare å vente å se! Jeg er ikke i risikogruppe, så er ikke redd for min egen del. Men jeg besøkte min mor som har diabetes i går, så for henne blir det eventuelt verre. Anonymkode: 21cea...652 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #460 Del Skrevet 10. mars 2020 20 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg var som sagt sammen med denne personen hele helgen, drakk av samme flaske blant annet. Anonymkode: 21cea...652 Ja, det var jo lurt. Stort bedre måte å smittes på er vanskelig å finne. Anonymkode: e9843...077 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg