Jump to content
Sign in to follow this  
MarianneE

MarianneE og takknemlighetene

Recommended Posts

MarianneE

GÅRSDAGENS TAKKNEMLIGHET!

* Klesvask! Mannen har ryddet i halve kottet i helgen og fant mye av klær han hadde glemt. Jeg vasker opp og vi sorterer ut. Jeg liker alt som bidrar til bedre oversikt og system.

* Fått dato for når jeg skal begynne å jobbe igjen. Det blir deilig!

* Kaffedate med kollega. Noen er ekstra savnet nå som jeg er permittert. 

* Bare Ungen og jeg var hjemme på ettermiddagen og vi hadde det så koselig. 

* Følelsen av at sommeren er rett rundt hjørnet 

Fortsetter under...

MarianneE

DAGENS TAKKNEMLIGHET 

* Ungen som på eget initiativ reiste og kjøpte ny drikkeflaske til skolebruk da hennes gikk i stykker. Så deilig at hun fant ut at her hadde hun et problem hun kunne løse selv!

* Tilbakekalling til jobb plutselig. I morgen går jeg rett på 9-16 og en kortere vakt på fredag. Det blir deilig! 

* Husets Herre fikk gavekort fra polet for en måneds tid siden, jeg fikk brukt det på en 3 liter vin pluss ei flaske. Gavekort er gull verdt noen ganger!

* Husets Herre var ekstra god å ha i morges. Følelsen av å krype inntil noen ganger ❤

* Hele middagen kom fra -50% disk. Kjekt å spare penger!

MarianneE

TORSDAG OG GLEDER!

* Så utrolig deilig å være på jobb igjen!

* Ikke fullt så sliten i beina som jeg regnet med at jeg ville være.

* Tok middagen ute i hagen i sola. Det var skikkelig deilig. 

* Ungen begynte på trening igjen. Og tanken slo meg, at da var denne familien tilbake til normalen igjen gitt! Vi liker normalen 

* Rakk første bussen hjem etter jobb. 

MarianneE

DAGENS TAKKNEMLIGHET!

* Jobb. Det er så godt å jobbe igjen!

* Fotkrem. Kjenner at føttene mine er "uherdet" i forhold til kjøpesentergulv. Å smøre inn føttene med fotkrem fra Mon|Sun er utrolig godt. 

* Hverdagshumor. Hva skulle vi gjort uten?

* Koselig kveld med Ungen. Helt til hu begynte å bli sur fordi mor sovnet på sofaen 

* Pinse og langhelg 

MarianneE

LØRDAGENS GLEDER!

* Husets Herre gjorde hagearbeid og ble svett og varm så han måtte gjøre mesteparten i bar overkropp. Livets små gleder 😂

* Tror sommeren har kommet. 25 grader og ikke en sky å se.

* En plass i byen, juicebar er det vel, har åpnet. Alt de har, t.om belgisk vaffel, er glutenfritt. Det gjør en cøliaker som meg veldig glad. 

* Ungen og jeg hadde en koselig kveld mens Husets Herre var på jobb. Vi spiste pizza og så på Charmed på dvd. 

* Etter litt trøbbel og feilvurderinger så jeg nå endelig at det går rett vei i drivhuset. Så nå blir det tomater og sukkererter i sommer!

MarianneE

SØNDAGEN OG TAKKNEMLIGHETER 

* Softis i varmen. Hurra for Narvesen som tilbyr glutenfri kjeks!

* Prøvde ut en ny oppskrift på tacohasselback poteter som vi hadde til grillmaten. Stor suksess!

* Parasoll! Det er godt med varme, men å sitte ute midt i solsteika når det tipper 25 grader i skyggen er varmt! Dessuten liker jeg skygge.

* Følelsen da vi omsider gikk inn, ved 21.30 tida, følelsen av at det hadde vært en god dag. Ingen spesielle hendelser, bare en god dag!

* Duft av syriner. Vi har tre syrintrær i hagen. Vi har jasminer og, men i går var det syriner som duftet nydelig 

Annonse

MarianneE

DAGEN I DAG! 

* Våkne og vite at det er helligdag og fri på oss alle tre.

* Fått gjort litt hagearbeid 

* Koselig besøk av pappa og samboeren

* Fikk omsider tillatelse til å gre minstepusen. Hun liker det ikke, men er langhåret og får floker om hun ikke børstes regelmessig. 

* Begynt på et "burde prosjekt" nemlig å få alt av potteskjulere opp av kjelleren og ut for å spyles. Her kommer noe til å gies til bruktbutikken etterhvert 

MarianneE

TIRSDAGENS TAKKNEMLIGHET!

(Trodde jeg gjorde dette i går)

* Stolen min. Kjøpte meg en egen hagestol for et par uker siden. Elsker å sitte der og lese (eller slumre)

* Bare oss jentene hjemme og vi koste oss med kyllingsalat. 

* Ungen gjorde lekser uten for mye styr fra hennes side. 

* Min søster stilte opp som sjåfør og hjalp meg med en praktisk utfordring.

* Gleden i øynene til Husets Herre over å komme hjem til meg.

MarianneE

ONSDAG OG GLEDER!

* Litt lavere temperatur ute. Fremdeles godt og varmt men ikke for varmt.

* Fikk sortert ut 6 potteskjulere som skal til bruktbutikken. Det blir flere...

* Ungen sopet trappa uten krangling 

* Konserter på YouTube. Husets Herre og jeg fant frem Rammstein til Ungens store fortvilelse. 

* Kaffedate med venninne 

MarianneE

TORSDAGEN OG TAKKNEMLIGHETER 

* Tålmodighet. Ungen øvde til sin første heldagsprøve i matte og vi repeterte. Orker ikke fortelle, men jeg jobbet hardt med egen tålmodighet!

* Skyer og lavere temperatur. Endelig gikk det ann å pusle litt inne uten dårlig samvittighet for å ikke være ute.

* Fleeceteppe på sofaen etter ungens leggetid.

* Spørsmål om å jobbe ekstra. Bekreftelsen på at jeg gjør en god jobb er god å få.

* Grønnsaksplantene i drivhuset har bortimot eksplodert og du kan se forskjellen på veksten på kvelden etter å vannet på morgenen. ❤