Gå til innhold

8. MARS


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Har jeg noe sted sagt at alle er likestilt? Men denne diskusjonen hører ikke her inne egentlig, så nå avslutter jeg for min del. Bare en liten ting å tenke på for dem som kjemper for likestilling her, skal dere holde tale til brudgommen? Det bør jo være likestilling i bryllupet også icon_wink.gif

God Helg!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til Engel,

Jeg er enig med deg angående tilleggspoeng på skoler o.l. Dette er ikke likestilling. Faktisk er jeg allikevel litt for å få flere kvinner inn i bedriftenes styrer - her kan kvinner påvirke på en annen måte enn menn, nettopp fordi kvinner og menn er forskjellige. Jeg mener ikke at kvinner og menn skal bli like, men være like mye verdt. Faktisk synes jeg ikke alltid det bare er mennene som er med til å påvirke dette, men også kvinner. Det er ikke så uvanlig at det i en del tilfeller høres mer på hva en mann har å si enn på hva en kvinne har å si, spesielt i jobbsammenheng. Dette er heller ikke likestilling etter mitt skjønn. Til syvende og sist kan også dette medvirke til at kvinner har lavere lønn. I snitt ligger lønnen til kvinnene på min arbeidsplass lavere enn for mennene i samme stilling og med samme utdanningsnivå. Det er jo litt merkelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg til deg også, Engel icon_smile.gif

Debatten hører nok ikke hjemme her (men det er jo kvinnedag icon_smile.gif)

PS! Jeg skal ikke holde tale og heller ikke gi morgengave. Dette er manneting icon_lol.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det blir for dumt å ta opp kvinnesaken hele tiden, og spesielt at vi har en egen dag.

Likevel, feiring får vi ikke nok av, så jeg feirer meg selv og mine medsøstre fordi vi er "søstre" og ikke brødre, som det virker som mange heller ville vi skulle vært idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns nå hele Kvinnedagen er noe stort tull jeg da. Hvorfor skal vi damer ha en dag og ikke mennene?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det er sånn at kvinner har denne dagen som sin spesielle dag, da må jo alle de andre dagene være mannedager?

Hehe..icon_wink.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!

Synes det var hyggelig med hilsen idag icon_smile.gif

Trodde ikke det var meningen som debatt, men:

Det er ikke likestilling idag!! Selv om det er likestilling på noen områder i Norge, men ikke alle. Dessuten har vi det så godt her idag NETTOPP på grunn av kvinner som har kjempet for dette før vi var født og mens vi var barn.

En annen grunn er at det er en internasjonal dag; vi bør ha solidaritet med kvinner rundt om i verden som ikke har det så godt idet hele tatt nettopp av den grunn at de er kvinner! Kvinnesak er IKKE avleggs frustrert.gif

icon_lol.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp Skravla, jeg er nok inhabil i begge ender her icon_biggrin.gif

Litt sent dette, men GRATULERER MED DAGEN!

Jeg er en av dere jeg, uansett innpakning icon_wink.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er litt sent ute, men gratulerer likevel!

Har bare lyst til å komme med en liten kommentar til dette med kvinnedag og mannedag.

Vil bare minne om at vi hver uke har en dag som heter Mandag.....

Hilsen Meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt urettferdig at alle jenter har bursdag på MIN bursdag icon_smile.gif Ble 25, men likte det ikke.Ble nesten litt "alderskrise".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...