Gå til innhold

Skravletråd november/desember 2020

Vestalinn

Anbefalte innlegg

1 time siden, AHO skrev:

Jeg skal på ny UL på mandag(11+6) men har begynt å tenke på å utsette 1 uke, tilfelle det gjør det lettere å se utviklingen(?) Er det tidlig å sjekke nakkefold etc når man er såvidt i uke 12? Når tar dere UL i perioden 11-13? 

Og: Når man er i 11+6, er man i uke 11 eller 12 da? 🤔 Jeg har alltid ment at jeg er uke 11 men andre sier at da har jeg allerede begynt på uke 12 som også er logisk 😅

Jeg var på TUL i dag. Hadde neste time i utgangspunktet når jeg er 11+6. Gynekologen anbefalte å utsette det en uke for å se best mulig, så nå skal jeg heller når jeg er 13+2 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei alle sammen:) første gang innom her! Termin 1 november med barn nr 3.

Ville bare fortelle at jeg var på ultralyd mandag, 13+1, for å måle nakkefold og nesebein osv. Og man kunne tydelig se at det var en gutt inni der:)

Fikk beskjed at disse målingene er best å gjøre mellom uke 12+0 og 13+6.

:) 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy @Lumpus! Hvor langt er du på vei nå? Var det gøy å se? ☺️

Gratulerer med gutt @-C-!! Så morsomt å få vite! Hva har du fra før? 
Var du inne på fosterdiagnostikk? Jeg fikk beskjed om at alt alt så normalt ut, men at hun overlegen ikke drev med fosterdiagnostikk, for det gjør de kun på bestemte plasser. Da blir jeg nervøs med en gang. SELV om hun sa at alt så helt normalt ut, så får jeg en sånn plagsom tanke om at kanskje det er noe feil likevel.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+3 i dag (litt merkelig å skrive det, siden jeg prøver å skyve unna alt av symptom å tanker på graviditet etter forrige UL)... 

MEN, Noen som har fått neseblod? 
Jeg har vert enormt tett i nesa (siden før positiv test egentlig) og har sett spor av blod når jeg snyter meg, men i går så bare foss rant det - fikk bruk for en tampong jeg hadde liggende da, hvis en skal se positivt på det 😅 Jeg har aldri blødd fra nesa før, så var litt rar opplevelse - å kanskje symptom på hormonforandringer (?) I alle fall noe jeg ikke klarte å lure meg selv med at kunne være noe annet 😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde fæleste drømmen i natt😳drømte at det var tid for ul, og der hadde de fått nye rutiner for å sjekke babyen bedre. I stedet for vanlig ul-apparat så skar de ut babyen for da fikk de jo se skikkelig på babyen. Det var ei lita jente, og jeg fikk holde henne litt før de skulle legge henne på plass igjen. Men da klarte de å legge henne inn i magen på ei venninne av meg som også er gravid. Og hun gikk med to babyer i magen og jeg ingen. Jeg måtte oppsøke henne flere ganger for å få henne til å bli med meg på sykehuset igjen for å få babyen min over til meg. Og da vi skulle gjennomføre overføringen så hadde de ikke nok bedøvelse igjen til begge to, og det de hadde fikk venninna mi siden hun hadde to babyer i magen. 

haha, off! Tror jeg kan si rimelig sikkert at det ikke er sanndrøm denne gangen iallefall😂😅

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaget også et nytt symptom igår som jeg håpte jeg skulle slippe denne gangen. Sist fikk meg MASSE svart hår på hele magen, lange ekle hårstrå. De forsvant etter ca 8 uker etter fødselen, men nå er de kommet tilbake... men magen er ikke så farlig for jeg har jo klær på meg. Men igår merket jeg at det har begynt å komme på haka også... gjett om jeg skal bestille time hos hudpleier for å få tatt det bort?🧔🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HAHAHA, @månki, for en drøm! Høres grusomt ut!

@KaffeLurker man får bare fosterdiagnostikk om det er grunn til det, f.eks. at mor er over 38, at man tidligere har fått barn med alvorlig sykdom eller om det oppdages ting på ultralyd som vekker mistanke om avvik. Jeg skal som sagt på ul på mandag for å sjekke neseben og nakkefold, ser det unormalt ut, blir man henvist til fosterdiagnostikk. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo alle fine og velkomment til alle nye :) Har prøvd å oppdatere listen etter info jeg har plukket opp siden sist, men kommenter gjerne om jeg har gått glipp av noe!

Her er jeg 12+5 og har det veldig bra. Brukte doppleren igjen i går (prøver å begrense meg til en gang i uken) og det var veldig godt å høre de raske hjerteslagene til knøttet. Spesielt nå som jeg har sluttet med progesteron denne uken (kunne sluttet før men ville bare bruke opp det jeg hadde siden det koster så mye og ikke er skadelig). Merker allerede mindre trøtthet og kanskje litt mindre hissig hud?

Av cravings går det i agurk, tomat og sitronvann. Surt godteri er også veldig poppis. Spiste en ostepølse med bacon fra en bensinstasjon i går og det er seriøst det beste jeg har smakt på lenge, haha. Håper avsmaken på annen mat gir seg snart så jeg kan spise normalt igjen. Orker ikke kikerter og bønner f.eks. Spiste det hver dag før graviditen men nå smaker det bare jord.

Ny ultralyd 14+4. Håper på å få vite kjønn men blir like glad for begge selvfølgelig. Vil bare vite om jeg bærer på "sønnen min" eller "dattera mi" så jeg kan føle det hele er litt mer på ekte. Har også lyst til å spørre om ting ser fint ut ift nakkefold, lårbein, nesebein etc - men tenk hvis de blir sure og avfeier meg med "Sånt er det vel ikke lov å spørre om!?" 🤣

Ellers er neste milepæl at Preglife/preggers skal vise at jeg er ferdig med 33,3% av graviditeten så jeg kan puste ut og tenke at jeg er ferdig med en tredjedel. Er på 31,4% i dag!  

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh no! Ble satt tilbake til 5+3 på TUL i dag😵 Trodde jeg var 7+6! Har en skikkelig dårlig følse nå 😬😖😢

Endret av Hopptimisten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Hopptimisten skrev:

Oh no! Ble satt tilbake til 5+3 på TUL i dag😵 Trodde jeg var 7+6! Har en skikkelig dårlig følse nå 😬😖😢

Ønsket de og ha deg tilbake for ny UL for å sjekke utvikling? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Idapida567 skrev:

Ønsket de og ha deg tilbake for ny UL for å sjekke utvikling? 

Ja, skal tilbake dit om en uke! Og de sa det var fin hjerterytme, jeg bare får det ikke til å stemme i forhold til graviditetstester og tidspunkt for sex 😖😬 Jeg fikk jo svak positiv test før jeg angivelig skal ha hatt eggløsning, og det går jo ikke 😵

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Hopptimisten skrev:

Ja, skal tilbake dit om en uke! Og de sa det var fin hjerterytme, jeg bare får det ikke til å stemme i forhold til graviditetstester og tidspunkt for sex 😖😬 Jeg fikk jo svak positiv test før jeg angivelig skal ha hatt eggløsning, og det går jo ikke 😵

Etter at jeg selv ble satt tilbake (ivf så vet jo eksakt befruktning) - så googla jeg en del, å ser mange som skriver at embryo kan gå i «dvale» før det begynner å utvikler seg igjen 🤷🏼‍♀️ Så kan jo være det son har skjedd her da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Idapida567 skrev:

Etter at jeg selv ble satt tilbake (ivf så vet jo eksakt befruktning) - så googla jeg en del, å ser mange som skriver at embryo kan gå i «dvale» før det begynner å utvikler seg igjen 🤷🏼‍♀️ Så kan jo være det son har skjedd her da? 

Det var litt betryggende å høre! Jeg håper virkelig det! Håper hjertet fortsatt slår og at embryo har utviklet seg om en uke🤞🏼🤞🏼 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, månki skrev:

@Hopptimisten positivt med hjerteslag ialllefall! Krysser fingrene for at alt er bra om ei uke! Hva sa gyn om det?

Takk, håper det jeg å! 🤞🏼 Hun sa at det er tydelige hjerteslag nå, men at hun ikke kunne si noe annet enn hva hun så! Hun sa at det var et av to scenarioer; enten går det bra eller ikke! 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@KaffeLurker det var rett og slett helt fantastisk! Så ikke for meg hvor godt det faktisk skulle bli å se at alt foreløpig ser bra ut, og hvor morsom «bamsemumsen» så ut. 😊 Er glad jeg la inn en ekstra før den jeg uansett tenkte å ha i uke 12. Nå er jeg 9+3, dagene går, sakte,  men sikkert😅

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
15 timer siden, Idapida567 skrev:

Har du vært på ultralyd nr 2 og fått en oppdatering på hvordan det går med lille din? ☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for deg @Hopptimisten❤ 

Er det noen av dere som kjenner noe til livmoren? Når jeg kjenner nedover magen kommer det et parti helt nederst som er hardere enn resten. Ikke slik at det er steinhardt, men tydelig forskjell. Kan dette være livmor? Er 11+0 i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, KaffeLurker skrev:

Har du vært på ultralyd nr 2 og fått en oppdatering på hvordan det går med lille din? ☺️ 

Jeg Skal tilbake Mandag 😳(2 uker siden jeg var inne sist). Prøver å forberede meg på det værste da - Å sjekker alltid om det er blod på papiret 😂 
Lengste 2 ukene i mitt liv, grusomt å ikke vite 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...