Gå til innhold

Skravletråd november/desember 2020


Vestalinn

Anbefalte innlegg

Skravletråd for oss som har termin i november/desember 2020. Håper at flere hiver seg på, slik at vi kan følge, og støtte hverandre gjennom svangerskapet :)

 

Tagg meg i tråden for endringer!

 

:babysmokk: Terminliste :babysmokk:

-C- ? år - B3 - Termin 1. November - venter gutt :babygutt:

KaffeLurker - 31 år - B2 - Termin 9. november - venter gutt :babygutt:

Sashimi - 26 år - B2 - Termin 10. november

Vestalinn - 29 år - B1 - Termin 10. november - venter jente :babyjente:

Hjärtat - 26 år - B1 - Termin 11. november - venter gutt :babygutt:

Deseo - 33 år - B1 - Termin 12. november - venter jente :babyjente:

AHO - 29 år - B1 - Termin 20. november

Hoppsi - 36 år- B3 - Termin 21. november

Bondekone - 27 år - B1 - Termin 24. november - venter gutt :babygutt:

Mingrid - 27 år - B1 - Termin 21. november - venter jente :babyjente:

Strikkesokken - 29 år - B3 - Termin 27. november

Skrufa - 31 år - B1 - Termin 27. november

Happylife82 - 37 år - B2 - Termin 27. november

Månki - 27 år - B2 - Termin 28. november - venter jente :babyjente:

Duckly - 25 år - B1 - Termin 28. november

Rediken - 29 år - B3 - Termin 29. november - venter jente :babyjente:

Lumpus - 27 år - B1 - Termin 1. desember

Wamahan - 37 år - B1 - Termin 3. desember

Sizz- 33 år - B3 - Termin 3. desember

Karoline89 - 31 år - B? - Termin ?

Idapida567 - 29 år - B1 - Termin 9. desember - venter jente :babyjente:

Hopptimisten - 31 år - B1 - Termin 11. desember

Dame1989 - 30 år - B1 - Termin ?

Kelsier - ? år - B1 - Termin 16. desember

Daisy_ B - 38 år - B4 - Termin 10 - 17. desember

Anine Elise - 26 år - B1 - Termin 24. desember

 

Endret av Vestalinn
(Skriv deg på nedover i forumet så skal jeg oppdatere denne fremsideposten)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:babysmokk:Terminliste:babysmokk:

 

Vestalinn - 29 år - B1 - Termin 8. november 

Sashimi - 26 år - B2 - Termin 10. november

 

 

Så kjekt med termingruppe! Jeg hadde tatt meg en pausemnd fra KG og prøvegruppen. Fikk influensa på min 4. syklus med Letrozol så hadde ingen forventninger til denne mnd, men jaggu meg ble testen positiv 11 dpo, så positiv digital idag 13 dpo! 

Hadde en liten blødning i går kveld, men det stoppet. Så satser på at jeg slipper å melde meg ut herifra 😊 Tatt hCG prøve idag, så ny mandag 🤞

 

gratulerer så mye @Vestalinn🥰

Endret av sashimi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:babysmokk:Terminliste:babysmokk:

 

Vestalinn - 29 år - B1 - Termin 8. november 

Sashimi - 26 år - B2 - Termin 10. november

KaffeLurker -31 år - B2 -Termin 10. November

 

Så overrasket at det gikk så fort, vi så for oss en lang prøveperiode. Likevel er det så tidlig at jeg nesten ikke tør tenke på det engang.. Da er det gøy å ha slikt forum så man kan få muligheten til å dele litt den store hemmeligheten likevel. ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til dere begge @sashimi og @KaffeLurker!!! Utrolig kjekt :)

Har mistet to ganger i 2019, så håper det sitter denne gangen. Er utstyrt med progesteron fra lege denne gangen og hadde fine nivå av dette forrige uke, så har vel så gode forutsetninger som jeg kan denne gangen :)

Er dere i fin form? Jeg merker bare at jeg er forstoppet, haha..

Har allerede bestilt en TUL til jeg er 6+4 for å se hjerteslag, forhåpentligvis. Da jeg opplevde MA målte fosteret lenger og lenger bak for hver Ultralyd, så jeg er litt obs i å sjekke at ting utvikler seg som det skal denne gangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Vestalinn skrev:

Gratulerer så mye til dere begge @sashimi og @KaffeLurker!!! Utrolig kjekt :)

Har mistet to ganger i 2019, så håper det sitter denne gangen. Er utstyrt med progesteron fra lege denne gangen og hadde fine nivå av dette forrige uke, så har vel så gode forutsetninger som jeg kan denne gangen :)

Er dere i fin form? Jeg merker bare at jeg er forstoppet, haha..

Har allerede bestilt en TUL til jeg er 6+4 for å se hjerteslag, forhåpentligvis. Da jeg opplevde MA målte fosteret lenger og lenger bak for hver Ultralyd, så jeg er litt obs i å sjekke at ting utvikler seg som det skal denne gangen. 

Så rart! Jeg gikk akkurat inn på denne tråden for å skrive et innlegg selv, og da så jeg din «skrevet akkurat nå». Morsomt ☺️

Uff da, så trist å miste. Da 🤞🤞🤞🤞🤞 vi virkelig fingrene for at spiren sitter denne gangen! 💞 Når du får ekstra hjelp og oppfølging av lege så håper vi at det hjelper ☺️ 

Jeg er altså så uvel! Har hatt litt magevondt/murring, så forventet egentlig mensen, men så fikk jeg denne positive testen da! Tok testen på fredag, uvel i går og i dag, så jeg «stoler» liksom ikke helt på at det er «ekte» eller om jeg tror jeg skal ha det sånn. Gir det mening? Har vært uvel uken før og, men regnet med at det var et resultat av mye stress på jobb og enda mer kaffe. Må nok teste igjen til uken for å tro helt på det.

Hvordan er formen din da @Vestalinn? Bortsett fra forstoppelsen (som absolutt ikke er godt)? Har du andre symptomer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Vestalinn skrev:

Gratulerer så mye til dere begge @sashimi og @KaffeLurker!!! Utrolig kjekt :)

Har mistet to ganger i 2019, så håper det sitter denne gangen. Er utstyrt med progesteron fra lege denne gangen og hadde fine nivå av dette forrige uke, så har vel så gode forutsetninger som jeg kan denne gangen :)

Er dere i fin form? Jeg merker bare at jeg er forstoppet, haha..

Har allerede bestilt en TUL til jeg er 6+4 for å se hjerteslag, forhåpentligvis. Da jeg opplevde MA målte fosteret lenger og lenger bak for hver Ultralyd, så jeg er litt obs i å sjekke at ting utvikler seg som det skal denne gangen. 

håper virkelig denne spiren holder seg godt fast, @Vestalinn!

Har vært kvalm i 3-4 dager nå, noe jeg aldri er plaget med ellers! ikke engang med sønnen vår. Så dette er en nye verden 😅 Forstoppet er jeg også🙈

 

Ultralyd vil jeg også ha rundt samme tid, så bestiller nok time snart. Skal du også på tidlig-tidlig UL @KaffeLurker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@sashimi, samme med meg! Uvel/kvalm uten å kunne huske at jeg var det med første. Hjelper det å spise, eller blir du verre da? Her hjelper det å spise eller å være i bevegelse, men jeg kan jo ikke bare spise 24/7 eller vandre rundt i gatene heller.. 

 

Hvorfor ønsker dere TUL @sashimi @Vestalinn? Og hvordan bestemmer dere når det er best å ha det?

Jeg har ikke gjort det før, så prøver å lese litt om når det er best. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper heldigvis å spise, så føler jeg går og tygger på moe hele dagen 😅

Jeg ønsker det siden jeg har mistet før + at jeg er litt for utålmodig til å gå helt til uke 18-20 uten å ha sett inn 🙈

Litt usikker på om jeg vil ha en i uke 7 eller 11-12... med sønnen vår så var vi ofte på UL av div. grunner, så jeg slapp å velge tidspunkt da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her og 🙈 Gått til storinnkjøp av mandler og gulrøtter, det går greit å knaske på titt og ofte☺️

Jeg er litt usikker på hvor langt jeg egentlig er på vei. Tror jeg har EL relativt sent i syklusen, så litt vanskelig å vurdere når det er best med TUL. Vi vurderer NIPT, men er veldig i tvil siden det mest sannsynlig er totalt unødvendig. Jeg har egentlig ingen grunn til å trenge TUL eller NIPT, annet enn et hode fullt av tåpelige bekymringer... 🙈Tenkte ikke på noe sånt overhode med nr 1, så vet ikke helt hvor dette kommer fra. Synes du UL med nr 1 ga sjelefred?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, KaffeLurker skrev:

Her og 🙈 Gått til storinnkjøp av mandler og gulrøtter, det går greit å knaske på titt og ofte☺️

Jeg er litt usikker på hvor langt jeg egentlig er på vei. Tror jeg har EL relativt sent i syklusen, så litt vanskelig å vurdere når det er best med TUL. Vi vurderer NIPT, men er veldig i tvil siden det mest sannsynlig er totalt unødvendig. Jeg har egentlig ingen grunn til å trenge TUL eller NIPT, annet enn et hode fullt av tåpelige bekymringer... 🙈Tenkte ikke på noe sånt overhode med nr 1, så vet ikke helt hvor dette kommer fra. Synes du UL med nr 1 ga sjelefred?

@KaffeLurker Haha, samme her. Vurderer NIPT her også, selv om det er null indikasjon for det🙈

Synes egentlig ikke UL ga så mye sjelefred, men mest kontroll. Bekymringene var der uansett, men kontrollbehovet ble noe dekt 😅

Endret av sashimi
tag
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@KaffeLurker Nei har faktisk ingen symptomer enda, bortsett fra forstoppelsen, men er bare 4+1 (i følge EL-basert beregning i FF). Håper jeg får noen flere etterhvert :) Hvor langt er du på vei? 

Ang TUL så hadde jeg sikkert ikke gått før i allefall 8 fullgåtte uker om jeg ikke hadde den historikken som jeg har. Er nok litt ekstra bekymret og har behov for å finne raskt ut av hvordan ting står til der inne - og vil sikkert trolig slappe noe av om jeg får se hjerteslag på tidlig tidlig ultralyd :) Er jo ikke så mye å se før 10-12 uker tror jeg? Spørs litt hvor mysgjerrig man er? :) 

@sashimi Ikke så digg med kvalme :( Har du funnet noen lure knep for å overkomme forstoppelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Vestalinn skrev:

@KaffeLurker Nei har faktisk ingen symptomer enda, bortsett fra forstoppelsen, men er bare 4+1 (i følge EL-basert beregning i FF). Håper jeg får noen flere etterhvert :) Hvor langt er du på vei? 

Ang TUL så hadde jeg sikkert ikke gått før i allefall 8 fullgåtte uker om jeg ikke hadde den historikken som jeg har. Er nok litt ekstra bekymret og har behov for å finne raskt ut av hvordan ting står til der inne - og vil sikkert trolig slappe noe av om jeg får se hjerteslag på tidlig tidlig ultralyd :) Er jo ikke så mye å se før 10-12 uker tror jeg? Spørs litt hvor mysgjerrig man er? :) 

@sashimi Ikke så digg med kvalme :( Har du funnet noen lure knep for å overkomme forstoppelsen?

Ingen lure knep dessverre! 😫 prøver å drikke mye og være i bevegelse, men begge deler er vanskelig akkurat nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@sashimi, uff, det er ikke greit med den kvalmen 😞 Jeg synes og det hjelper å være i bevegelse, men en gang jeg stopper så er det tilbake igjen. Hvis du finner noen gode tips så håper jeg du deler ☺️

@Vestalinn, jeg skjønner godt at du ønsker en TUL. Det blir nok spennende og se ☺️Hvis jeg regner fra første mens i forrige syklus så er det 4+2, men har nok EL veldig sent i syklusen, så vet ikke om det stemmer. Har ikke helt oversikt 😅

 

 Jeg måtte ta en ny test i dag, bare for å være sikker på at den fortsatt er positiv - den var sterkere en den første! Vurderer å ta en elektrisk. Har dere testet flere ganger?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 2.3.2020 den 21.44, KaffeLurker skrev:

@sashimi, uff, det er ikke greit med den kvalmen 😞 Jeg synes og det hjelper å være i bevegelse, men en gang jeg stopper så er det tilbake igjen. Hvis du finner noen gode tips så håper jeg du deler ☺️

@Vestalinn, jeg skjønner godt at du ønsker en TUL. Det blir nok spennende og se ☺️Hvis jeg regner fra første mens i forrige syklus så er det 4+2, men har nok EL veldig sent i syklusen, så vet ikke om det stemmer. Har ikke helt oversikt 😅

 

 Jeg måtte ta en ny test i dag, bare for å være sikker på at den fortsatt er positiv - den var sterkere en den første! Vurderer å ta en elektrisk. Har dere testet flere ganger?

 

 

 

Hei igjen! 

Ja, jeg testet i 7 dager etter positiv test + en digital 😂  Tror jeg tar en digital igjen o. ei ukestid, slik at det kommer 3+ på den🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, sashimi skrev:

Hei igjen! 

Ja, jeg testet i 7 dager etter positiv test + en digital 😂  Tror jeg tar en digital igjen o. ei ukestid, slik at det kommer 3+ på den🤭

Så godt å høre, at flere må teste igjen! 😂Jeg synes plutselig jeg ikke var så kvalm lenger og ble nervøs for det, men det ser ut som det går rette veien, gjør det ikke? ☺️

 

AE17B685-45F3-401A-9DB8-79095234313C.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, KaffeLurker skrev:

Så godt å høre, at flere må teste igjen! 😂Jeg synes plutselig jeg ikke var så kvalm lenger og ble nervøs for det, men det ser ut som det går rette veien, gjør det ikke? ☺️

 

AE17B685-45F3-401A-9DB8-79095234313C.jpeg

dette ser supert ut! sterkere enn mine tester 😄 (brukte de samme)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, sashimi skrev:

dette ser supert ut! sterkere enn mine tester 😄 (brukte de samme)

🥰 Tror ikke bildene er tatt akkurat 3 min etter, så kan ha blitt litt sterkere i mellomtiden og. Men det viktigste er vel stigningen? Er det ikke? ☺️ Må få kjøpt en digital og. Da er det liksom «ekte» 😂 Skummelt å plutselig ikke føle seg gravid likevel. Så mye å bekymre seg for 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.3.2020 den 9.38, KaffeLurker skrev:

🥰 Tror ikke bildene er tatt akkurat 3 min etter, så kan ha blitt litt sterkere i mellomtiden og. Men det viktigste er vel stigningen? Er det ikke? ☺️ Må få kjøpt en digital og. Da er det liksom «ekte» 😂 Skummelt å plutselig ikke føle seg gravid likevel. Så mye å bekymre seg for 🙈

jo, og dine ser såå fine ut 😍

tatt digital nå? 

enig, nå er livet fullt av bekymringer! både for han ute og frøet i magen🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.3.2020 den 16.32, sashimi skrev:

jo, og dine ser såå fine ut 😍

tatt digital nå? 

enig, nå er livet fullt av bekymringer! både for han ute og frøet i magen🙈

Nei, skal ta en i morgen. Møtte på bekjente på apoteket når jeg skulle kjøpe digital test, så det ble litt utsatt 😂🙈

(Fikk endelig tatt en i dag, Lørdag - viste 3+ ☺️)

Har du tatt en ny digital nå @sashimi? I så fall, hva viste den? ☺️

Endret av KaffeLurker
La inn resultat fra digital
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk målt blodprøve på mandag og onsdag som var, da var jeg 4+1 og 4+3. Målte med 48 timers mellomrom. Verdiene ble 111 på mandag og 223 på onsdag, så det er perfekt fordobling :) I dag er jeg 5+0 og nyter at størrelsen på embryo i appen (preggers) har endret seg fra eplefrø til granateplefrø. Måtte kjøpe meg et granateple og skjære opp kun for å studere frøet, haha. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...