Gå til innhold

Til dere som syns barnevernet og fosterhjemmene idag er bra nok.


GrønnNellik68

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, Bente1234 said:

Det var jo hans fostersønn han misbrukte slik jeg forsto d.

Men det var fortsatt én mann som misbrukte han. Ikke hele fosterhjemssystemet eller barnevernet. Er vi enige? Så vidt vi vet ut fra den artikkelen?

Endret av Miklo Velka
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Gorilla skrev:

Det er grusomt, men poenget er at det finnes mange biologiske foreldre som også misbruker barna sine, så man kan ikke sette alle menn f.eks under én kam og si at det er noe galt med alle fordi noen begår lovbrudd..

 

 

Jeg syns det er en stor forskjell... bv barna er de svakeste og sårbare barna vi har i Norge. De har mistet sine biologiske foreldre det kan jo være traumatisk nok. Selv om det er riktig så forstår ikke barn hvorfor de blir tatt i fra de personene de stolte mest på. Og så bli misbrukt av villt fremmed i tillegg. I en familie har de fortsatt familien rundt seg som kan støtte og hjelpe barnet i en slik situasjon og selv om alt slikt er feil og hver gang det skjer er det en gang for mye så har ikke ett bv barn familie rundt seg mange ganger. De er alene... Dere nevnte skole og barnehage. Selvsagt like ikke her men her og har barna familie og foreldre som støtter opp og hjelper de fremover. Et barn som opplever dette i ett fosterhjem hva slags familie har de å støtte seg på. De er fryktelig mye mer sårbare. Derfor syns jeg det burde i hvertfall gjøres en innsats for disse barna som har lidd nok fra før.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Bente1234 said:

Det burde vært statelig 

Helt enig. At private mennesker kan tjene penger på dette er forkastelig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Bente1234 skrev:

Jeg syns det er en stor forskjell... bv barna er de svakeste og sårbare barna vi har i Norge. De har mistet sine biologiske foreldre det kan jo være traumatisk nok. Selv om det er riktig så forstår ikke barn hvorfor de blir tatt i fra de personene de stolte mest på. Og så bli misbrukt av villt fremmed i tillegg. I en familie har de fortsatt familien rundt seg som kan støtte og hjelpe barnet i en slik situasjon og selv om alt slikt er feil og hver gang det skjer er det en gang for mye så har ikke ett bv barn familie rundt seg mange ganger. De er alene... Dere nevnte skole og barnehage. Selvsagt like ikke her men her og har barna familie og foreldre som støtter opp og hjelper de fremover. Et barn som opplever dette i ett fosterhjem hva slags familie har de å støtte seg på. De er fryktelig mye mer sårbare. Derfor syns jeg det burde i hvertfall gjøres en innsats for disse barna som har lidd nok fra før.

Misbruk er alltid forferdelig, og det er helt grusomt hver eneste gang det skjer. Ingen mennesker skulle blitt utsatt for slike ting. Barn i fosterhjem er sårbare, absolutt. Barn som blir utsatt for omsorgssvikt og misbruk hos biologisk familie er også sårbare. Og begge deler skjer, dessverre, selv om det aldri burde skjedd. Likevel kan vi ikke dra alle fosterhjem eller alle biologiske foreldre under én kam. For det er veldig mange godhjertede som aldri ville rørt et barn også. 
 

 

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Gorilla skrev:

Misbruk er alltid forferdelig, og det er helt grusomt hver eneste gang det skjer. Ingen mennesker skulle blitt utsatt for slike ting. Barn i fosterhjem er sårbare, absolutt. Barn som blir utsatt for omsorgssvikt og misbruk hos biologisk familie er også sårbare. Og begge deler skjer, dessverre, selv om det aldri burde skjedd. Likevel kan vi ikke dra alle fosterhjem eller alle biologiske foreldre under én kam. For det er veldig mange godhjertede som aldri ville rørt et barn også. 
 

 

Nei d er jeg enig men ting kan forbedres betraktelig i hvertfall innenfor bv og fosterhjem

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har jeg skrevet det? Selvfølgelig burde ikke slike mennesker jobbet med barn. Men det er ikke slik at det står pedofil i pannen deres. Poenget er at Ola Nordmann utsetter barn for overgrep. Det kan være mannen din, eller naboen til søsteren din. 

Bagsteliserer det? Hvor gjør jeg det? EN manns forferdelige handlinger har ingenting med en hel etat og gjøre. 

Anonymkode: 01c61...574

Hele etaten er skakk-kjørt og vel så det. Enten med eller uten denne grisen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...