Jump to content
AnonymBruker

Turistattraksjoner å besøke i Tønsberg

Recommended Posts

AnonymBruker

Hei. Vi er en familie på 3 stk. fra Haugesund som består av meg, mannen min og dattera vår på 9 år. Vi tenkte vi skulle ta en 3 netters helgetur til Tønsberg neste uke. Vi reiser neste fredag og kommer hjem til Haugesund igjen på mandag. Så da lurer jeg på bl.a. hvor mange spennende attraksjoner finnes det i Tønsberg? Jeg har hørt i fra venner og kolleger at bl.a. Slottsfjellmuseet, Slottsfjelltårnet, Føynhagen, Jahn Teigens plass (R.I.P. Jahn Teigen, forresten 😢), Vikingodden, Oseberghaugen og Verdens ende på Tjøme er flotte Tønsberg-attraksjoner som er verdt å besøke, stemmer det? Og hvordan er Tønsberg som ferieby i utgangspunktet?

Anonymkode: e6843...6ed

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tønsberg er en veldig sommerby, som har sin helt egne sjarm om sommeren.

Det som er verdt å se/besøke er Slottsfjelltårnet. Dere bør også besøke en av restaurantene på brygga! Foynhagen er et bra utested for voksne om sommeren. Verdens ende på Tjøme er verdt å dra til. Er også shoppingmuligheter på Farmandstredet.

Hilsen tønsbergjente

Anonymkode: 48441...211

AnonymBruker

Verdens ende er veldig fint. Blåser nok greit der nå, pakk med dere Haugesund-klær! 

Oseberghaugen er sikkert ok om man er interessert i sånt, men det er en haug, liksom. Sjekk ut Borrehaugene heller, kanskje? Der er det mye mer som skjer. 

Anonymkode: 871f3...1d6