Gå til innhold

Turistattraksjoner å besøke i Tønsberg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Vi er en familie på 3 stk. fra Haugesund som består av meg, mannen min og dattera vår på 9 år. Vi tenkte vi skulle ta en 3 netters helgetur til Tønsberg neste uke. Vi reiser neste fredag og kommer hjem til Haugesund igjen på mandag. Så da lurer jeg på bl.a. hvor mange spennende attraksjoner finnes det i Tønsberg? Jeg har hørt i fra venner og kolleger at bl.a. Slottsfjellmuseet, Slottsfjelltårnet, Føynhagen, Jahn Teigens plass (R.I.P. Jahn Teigen, forresten 😢), Vikingodden, Oseberghaugen og Verdens ende på Tjøme er flotte Tønsberg-attraksjoner som er verdt å besøke, stemmer det? Og hvordan er Tønsberg som ferieby i utgangspunktet?

Anonymkode: e6843...6ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tønsberg er en veldig sommerby, som har sin helt egne sjarm om sommeren.

Det som er verdt å se/besøke er Slottsfjelltårnet. Dere bør også besøke en av restaurantene på brygga! Foynhagen er et bra utested for voksne om sommeren. Verdens ende på Tjøme er verdt å dra til. Er også shoppingmuligheter på Farmandstredet.

Hilsen tønsbergjente

Anonymkode: 48441...211

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verdens ende er veldig fint. Blåser nok greit der nå, pakk med dere Haugesund-klær! 

Oseberghaugen er sikkert ok om man er interessert i sånt, men det er en haug, liksom. Sjekk ut Borrehaugene heller, kanskje? Der er det mye mer som skjer. 

Anonymkode: 871f3...1d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...