Gå til innhold

Hvordan er teoritentamen.no i forhold til den virkelige teoriprøven?

FunnyBoy123

Anbefalte innlegg

Skal ta teoriprøven i morgen. De siste 6 dagene har jeg øvd konstant på teoritentamen, og får rundt 2-4 feil hver gang. Må man ha ALT rett på teoritentamen for å ha en sjans på teoriprøven hos statens vegvesen? 
Har tatt PPL(A) - privatflyger teorieksamen, men er faktisk mer nervøs for bil teoriprøven.. 😅

Er oddsene på min side?

Endret av FunnyBoy123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke alt rett en eneste gang på teoritentamen og jeg besto, syns den ekte var enklere :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Strange Doll said:

Jeg hadde ikke alt rett en eneste gang på teoritentamen og jeg besto, syns den ekte var enklere :) 

Godt å høre og gratulerer! 😀
Har hørt rykter om at man enten kan ha flaks eller uflaks. Enten får du de "lette" spørsmålene med åpenbare svar, eller de vanskelige som virkelig krever at du har LEST..😟

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, FunnyBoy123 skrev:

Godt å høre og gratulerer! 😀
Har hørt rykter om at man enten kan ha flaks eller uflaks. Enten får du de "lette" spørsmålene med åpenbare svar, eller de vanskelige som virkelig krever at du har LEST..😟

Jeg strøk første gang på dette med skilt, anbefaler å lese mye på skiltene angående påkjøringsfelt :) Lykke til! :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud hjelpe meg... Fikk 8 feil i dag. Det kjipeste var jeg endret på et svar som var rett..😖
Skal komme sterkere tilbake om 2 ukers tid ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok teorien i dag jeg også, syntes teorien på vegvesenet var både lettere og vanskeligere. Oppgavene i seg selv var lettere, men jeg syntes mange spørsmål var ulogiske i forhold til svaralternativene. Bestod og hadde 4 feil, og der jeg fikk feil klarte jeg ikke å forstå hva de ville frem til. Svaralternativene ga ikke mening slik spørsmålet var formulert. 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er nok litt flaks/uflaks også. Samboer tok prøven samtidig og fikk ingen spørsmål med utregning, jeg fikk tre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å øve på teoritentamen kan være dumt. Spørsmålene kan være annerledes formulert på den ordentlige testen. 
Lese teoriboken og spørsmålene og svaralternativene er enkleste måten å bestå på. Ikke at alternativ tre er det riktige på spørsmålene på disse nettsidene. 

Anonymkode: edd4d...3fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å øve på teoritentamen kan være dumt. Spørsmålene kan være annerledes formulert på den ordentlige testen. 
Lese teoriboken og spørsmålene og svaralternativene er enkleste måten å bestå på. Ikke at alternativ tre er det riktige på spørsmålene på disse nettsidene. 

Anonymkode: edd4d...3fe

Uenig. Jeg leste raskt gjennom teoriboka på en dag, deretter øvde jeg en helg på teoritentamen.no. Fikk 2 feil på prøven på første forsøk. Har også feilfri prøve på kode 160.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MYE vanskeligere. Etter flere uker med tester på kveldstid, og bare bestått 80% ble jeg irritert og meldte meg opp på biltilsynet. Stod med null feil. God trening. Men nok var nok.

Anonymkode: dc59c...c29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er med vegvesenets prøve er at du alltid må velge det verste alternativet.

Dersom spørsmålet er "I en gate skiltet med skoleskilt er det viktig å kjøre sakte"

A) For å unngå å skade barn

B) For å unngå å skade barn og dyr

C) For å unngå å skade barn, dyr og redusere forurensningen

Så er det C som er riktigst, selv om de andre også er riktige. Skjønner man at dette er gjennomgående for hele prøven, og har skummet teoriprøven, evt. klart teoriprøver på nett så kommer man fra det med ikke mer enn 2-3 feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes noen av spørsmålene og svaralternativene på teoriprøven var mye vanskeligere formulert enn på teoritentamen.no. F.eks kom det et bilde av et kryss hvor det var vikepliltskilt. Spørsmålet var :hvem må du vike for? Dum som jeg er, trodde jeg at man skulle vike for ALLE :p  Men svaret var at jeg måtte vike for møtende fra venstre eller no sånt (husker ikke helt formuleringen).

Les spørsmålene og svarene godt, og gå igjennom svarene flere ganger før du avslutter. Tror jeg gikk igjennom 4-5 ganger og brukte ca. 15 min før jeg avsluttet prøven. Fikk 2 feil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg brukte teoritentamen på både c, ce og ysk. det er en av de beste prøvesidene. når jeg besto 10-20 prøver på rad gikk jeg til SSV og besto alt på første forsøk. Følte det var veldig like spørsmål . bare å tenke logisk, og lese over spm og svar alternativer 2 ganger.

Anonymkode: 08ee4...31f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Brimi skrev:

Spørsmålet var :hvem må du vike for? Dum som jeg er, trodde jeg at man skulle vike for ALLE 😛 Men svaret var at jeg måtte vike for møtende fra venstre eller no sånt (husker ikke helt formuleringen).

Om du trodde du skulle vike for alle så har du ikke lest teorien godt nok og svart på nok spm før prøva.

Fasit: generell vikeplikt fra høyre, spesiell vikeplikt i alle retninger ved skilt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, poli10 skrev:

Om du trodde du skulle vike for alle så har du ikke lest teorien godt nok og svart på nok spm før prøva.

Fasit: generell vikeplikt fra høyre, spesiell vikeplikt i alle retninger ved skilt.

Kanskje du burde lese innlegget mitt litt bedre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er utrolig viktig at du ikke pugger spørsmålene og svarene akkurat sånn de er formulert og satt opp, fordi spørsmålene på den ekte prøva er annerledes formulert. Teoritentamen.no gir beståttgaranti om du har de ti siste prøvene riktig, og hvis du da ikke består den ekte prøva, får du en gratis måned for å trene mer.
Men klarer du å pugge informasjonen i spørsmål og svar, slik at du faktisk lærer noe, så er teoritentamen.no helt genial.
Selv betalte jeg for to måneders bruk og tok prøva på første forsøk med fem feil pga noen spørsmål som var så knotete formulert og bildene var alt for dårlige til at det var mulig å forstå hva det var de ville fram til og det ble vill gjetting.

Men les nøye gjennom alle spørsmål, for de er fulle av fallgroper i formuleringene, med vilje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...