Jump to content
Sign in to follow this  
AnonymBruker

Hvordan skal jeg takle å leve med usikkerheten min?

Recommended Posts

AnonymBruker

Jeg er vokst opp i en familie som virket tilsynelatende normal. I oppveksten så kunne mamma være verdens beste mor, helt eksemplarisk og gjorde alt for oss ungene. Men med en gang hun ble sur eller var sliten så fikk man se hennes vrede og da spesielt jeg. Kranglet jeg med mine småsøsknene og vi begynte å slåss brølte hun til meg at jeg skulle holde meg unna barna hennes, selv om jeg også er hennes biologiske barn. Hun kunne kalle meg for motbydelig uten grunn, at jeg var stygg og at hun ikke fatte at noen noen gang kom til å ville elske meg eller dele livet sitt med meg. 
Jeg ble utsatt for seksuelle overgrep da jeg var 4 år og siden jeg fortalte det til henne som 6-åring føler jeg at hun har sett på meg med avsky, som om det er min egen skyld at jeg ble utsatt for det.

Jeg har nå fått mann og barn og tatt lang avstand fra henne. Men jeg merker titt og ofte at jeg blir usikker på meg selv som menneske, som kone og som mor, det er som om hennes ord gjentar seg i hodet mitt.  Jeg føler meg som et monster da - fordi det var det min mor fortalte at jeg var..

Har noen andre her erfart noe av det samme?
Hva kan jeg gjøre for å takle dette eller i det hele tatt leve med det?  :( 

Anonymkode: 0701f...c0f

Fortsetter under...