Gå til innhold

Møtt en fantastisk mann, men han har hatt mange sexpartnere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kommer jo helt annpå alder på personen. Når man er singel er det jo enkelt å få antallet til å øke, og det betyr nødvendigvis ikke at man er den utro typen eller ikke klarer å binde seg. Er jo bedre å rase fra seg mens man er singel også kunne være trofast i et forhold.

Anonymkode: 99f00...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hvor mange en potensiell partner har hatt sex med før han møtte meg. Det forteller meg forsvinnende lite.

Anonymkode: 919dc...e7f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og? Jeg skjønner ikke helt hva som er problemet 🤔

Anonymkode: 4e783...c95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det sier ingenting om hvem partneren er, hva han føler for ts eller hvordan hsn vil oppføre seg. Det er også en privatsak, som jeg ville, stusset veldig på å bli spurt om. 

Ja, men det er faktisk slik at alle er forskjellige. Det er ikke opp til deg og meg å avgjøre hva som er relevant for andre, og andre er i sin fulle rett til å ha sine ting som viktige. Av og til kan fortiden ødelegge for nåtiden. Det gjelder ikke bare de som har hatt mange sexpartnere, det gjelder alt man gjør som ung. Da kan ikke jeg komme å si at fortiden min ikke er relevant, dersom det er relevant for partneren min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
På 26.2.2020 den 9.17, AnonymBruker skrev:

Han er 35 og sier han hadde en "slutty" periode i 20-årene. Jeg blir usikker. Kan man stole på en slik fyr som høvler over alle han får sjans på? Ville dette vært en dealbreaker for deg? 

Har han selv sagt at han høvler over alle han får sjans på? 
Hvis han er en fantastisk mann, kan han ha hatt mange partnere hvorav alle er plukket fra øverste hylle.

Hva ville du helst valgt? En erfaren mann som har rast fra seg, eller en nesten-jomfru du må lære opp selv og som kanskje tenker på alle liggene han IKKE fikk før han traff deg.

Jeg vet hvilket alternativ jeg ville foretrukket, men alle er ikke som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mann 40+, og har vel hatt en 20+- sex partnere i løpet av livet.

Kjæresten min det siste året på samme alder sa tidlig i forholdet at hun hadde vel hatt ca 100+-

Begge har vært seriemonogame, og ingen av oss har orket drama med å holde på med andre som har vært i forhold. Vi ble enige ganske tidlig om å "være eksklusive" for hverandre, og det fungerer veldig bra. Er trådstarter inne på det samme går det sikkert bra.

Anonymkode: 28c4e...f6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Alterego666 skrev:

Har han selv sagt at han høvler over alle han får sjans på? 
Hvis han er en fantastisk mann, kan han ha hatt mange partnere hvorav alle er plukket fra øverste hylle.

Hva ville du helst valgt? En erfaren mann som har rast fra seg, eller en nesten-jomfru du må lære opp selv og som kanskje tenker på alle liggene han IKKE fikk før han traff deg.

Jeg vet hvilket alternativ jeg ville foretrukket, men alle er ikke som meg.

Tenker stabilitet. Om man skal få barn med en person som ikke har visst noe tegn til stabilitet overhodet. Få barn, gifte seg og ta opp huslån med 25års nedbetaling??

Vi snakker ikke om noen som har levd livet i studietiden. Men en voksen person på 35 år som åpenbart har et bekreftelses problem.

Mulig ta kan være den som tøyler playboyen og klarer å tilfredsstille alle behov slik at han holder seg på matta.

Uten å være spåkone tror jeg dette ender med hussalg og 50/50 barnefordeling.

 

Anonymkode: ccf9e...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker stabilitet. Om man skal få barn med en person som ikke har visst noe tegn til stabilitet overhodet. Få barn, gifte seg og ta opp huslån med 25års nedbetaling??

Vi snakker ikke om noen som har levd livet i studietiden. Men en voksen person på 35 år som åpenbart har et bekreftelses problem.

Mulig ta kan være den som tøyler playboyen og klarer å tilfredsstille alle behov slik at han holder seg på matta.

Uten å være spåkone tror jeg dette ender med hussalg og 50/50 barnefordeling.

 

Anonymkode: ccf9e...3e7

Slik jeg leser HI er det her snakk om voksen person som hadde en utadvendt og spenningssøkende periode som ligger et stykke bak i tid.

Men dersom TS’ livsmål er villa, Volvo og vovvov, ser jeg at en spenningssøkende, omgjengelig og kjekk mann kan representere utrygghet.

Folk er forskjellige. Heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. 

Tusen takk for alle svar! 

Dagen etter jeg hadde fått informasjon om det høye antallet sexpartnere, så (uoppfordret) tok han opp temaet igjen og følte han måtte forklare hvorfor antallet var så høyt. 

Tidligere i 20-årene fikk han aldri napp hos damene (helsemessige grunner), etter hvert fikk han mer selvtillit og gikk på 1-3 datet før de hadde sex, men så ble han som oftest ghostet etter dette. Han datet med andre ord mye i håp om å finne en fast partner, men fant ingen som det varte med.

Jeg har tenkt en del nå, og velger å tro på han og ønsker å gi han en sjanse. Kanskje jeg er naiv, men det vil tiden vise. Han virker ihvertfall oppriktig og ble skikkelig lei seg siden jeg responderte negativt til antallet. 

Grunnen til at han fortalte meg om det høye antallet var fordi han trodde jeg ville vite det. Vi har hatt det morsomt og fortalt hverandre om tidligere rare/kjipe/spennende/kinky sexhistorier, så han trodde jeg kanskje tente på at han hadde "vært ute noen vinternetter" med en del damer. Jeg trodde det var snakk om sånn 20-30 stk, men det var jo plutselig en del flere det var snakk om 🙈 Så feil kan man ta. 

 

Anonymkode: d19ee...be8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Tidligere i 20-årene fikk han aldri napp hos damene (helsemessige grunner), etter hvert fikk han mer selvtillit og gikk på 1-3 datet før de hadde sex, men så ble han som oftest ghostet etter dette. Han datet med andre ord mye i håp om å finne en fast partner, men fant ingen som det varte med.

Høres ut som meg. Hadde verken stil eller selvtillit tidlig i 20-årene, og hadde vært mye syk. Selvbildet og utseende bedret seg etterhvert, og det ble mye dating i slutten av 20-årene, men damene forsvant ofte pga. økonomi (var student/arbeidsledig), fordi de helst ville ha barn med en gang, eller fordi interessene kræsjet (de var mer interessert i festing, reising og opplevelser, mens jeg er mer hjemmekjær og introvert). De ble en del partnere av det, men ikke fordi jeg gikk inn for å nedlegge dem. Jeg ville helst ha et varig forhold.

Anonymkode: a5940...bdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som meg. Hadde verken stil eller selvtillit tidlig i 20-årene, og hadde vært mye syk. Selvbildet og utseende bedret seg etterhvert, og det ble mye dating i slutten av 20-årene, men damene forsvant ofte pga. økonomi (var student/arbeidsledig), fordi de helst ville ha barn med en gang, eller fordi interessene kræsjet (de var mer interessert i festing, reising og opplevelser, mens jeg er mer hjemmekjær og introvert). De ble en del partnere av det, men ikke fordi jeg gikk inn for å nedlegge dem. Jeg ville helst ha et varig forhold.

Anonymkode: a5940...bdc

Ja, det var akkurat slik han forklarte det. Han begynte dating med elendig selvtillit, men så kom det seg etterhvert. Og ja, damene ville ha barn og hele pakken, men det ønsket ikke han da han var 25-30. Mye ulike interesser osv. 

Jeg velger å tro han.

Anonymkode: d19ee...be8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg velger å tro han.

Det er jo det eneste logiske dersom de ikke er personspesifikke grunner til ikke å gjøre det. Forhold som hviler på en grunnmur av mistro har jeg ikke mye tiltro til. Da er det bedre å gå på en smell.

Lykke til i forholdet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Uten å være spåkone tror jeg dette ender med hussalg og 50/50 barnefordeling.

Anonymkode: ccf9e...3e7

Dette skjer jo med nesten 50% av ekteskap, mer om man tar med samboere, og alle disse menneskene har neppe 100+ ONS, og det er neppe grunnen til brudd flere år etter. At noen forhold avsluttes pga. utroskap, absolutt, men jeg tror at blant dem vil du finne både de «trygge» og de med 100 ONS. 

Jeg vil heller ha et fint forhold til en mann jeg elsker uansett hvor lenge det forholdet måtte vare, enn å velge en «tryggere» mann som jeg kanskje ikke elsker like høyt, og så går det likevel ikke bra. Forhold er vanskelig uansett, jeg tror rett og slett ikke man kan sikre seg ved å være fornuftig.

Anonymkode: fd3fd...014

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så mange fordommer som tyter fram her. Har man hatt mange sexpartnere mens man var ung, fri og frank, så evner man ikke å være trofast i et forhold 10-15 år senere. Har man hatt flere langvarige forhold i løpet av sitt voksne liv, klarer man ikke slå seg til ro eller er vanskelig å leve med. 

Alt dette blir for generaliserende for meg, og vi vet jo ingenting om hvordan denne mannen TS beskriver egentlig er. Han kan utmerket godt ha hatt en utsvevende periode tidlig i 20-årene, men være klar for et seriøst, monogamt forhold nå. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...