Gå til innhold

Møtt en fantastisk mann, men han har hatt mange sexpartnere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

33 minutter siden, Bamseklemmer said:

Jeg synes det er værre hvis noen har hatt mange forhold, la oss si f.eks. 20 kjærester. Da tyder det jo på at man ikke klarer å slå seg til ro eller man ikke er så enkel å leve med...

Veldig enig. Betyr også at man ikke klarer å være selvstendig og sannsynligvis blir sammen med hvem som helst for å slippe.

Anonymkode: 32913...1cf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

He he, samme som typen min. Han har hatt rundt 80, tipper han. Var en "løs" periode i 30-årene - nå er han par og 40.

For meg spiller ikke antallet i seg selv noen rolle - fortid er jo fortid og alt det. Blir ikke sjalu eller noe heller.
Men noen ting må jeg si det var verdt å tenke på!
Han har vel egentlig ikke vært i noe seriøst forhold før, men har hatt relasjoner til damer som har holdt noen uker før han enten har gått lei eller de har gitt opp fordi de følte seg nedprioriterte. Forhold har ikke vært hans ting og ingen prioriteringssak, kan du si. Ulempen med dette er at han skiller sex og følelser til de grader, og generelt sier han at han har blitt emosjonelt avstumpet av å ha ligget med så mange uten følelser involvert. Det kan være noe å tenke på!
En annen ulempe er at han fort kan ende opp med å måtte ha bekreftelser i hytt og vær fra andre, for etter å ha levd et liv med mange damer, er man vant til å få disse bekreftelsene på jevnlig basis.
Typen min søker fremdeles dette, og har et behov for å vite at han er attraktiv og har draget, selv om han har dame og er blitt litt eldre. Det bunner ut i usikkerhet fra hans side, da, så om din fyr ikke er usikker på seg selv, slipper du kanskje forholde seg til det. Har ikke vært utro og stoler helt på ham, så får det bli som det blir.
Som du skjønner er ikke dette det nødvendigvis enkleste du begir deg ut på, men det avhenger veldig av person, føler jeg.


Jeg har også valgt å tenke at han tross alt har sett noe i meg som gjør at han for en gangs skyld tør velge forhold.
Hender han synes det er vanskelig, men jeg tar det som et kompliment at han har klart halvannet år til nå sammen med meg og vi fortsatt har det kjempegøy og fint! 

 

Anonymkode: 9b143...252

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært sammen med en fyr som hadde høvla over de fleste som kunne krype og gå, og det gikk svært dårlig, han klarte aldri å slå seg til ro. Han var en skikkelig fin fyr, men han hadde store problemer med seg selv og sin egen oppvekst, mangel på bekreftelse osv. Utro støtt og stadig, måtte hele tiden få ny oppmerksomhet

Min nåværende kjæreste har ikke akkurat vært noe bedre mtp antall sexpartnere, men han har en mye stødigere grunnmur, og vi er har det skikkelig fint sammen.  Vi er i 40 åra og har begge vært relativt løse på tråden tidligere i livet og har levd veldig like singelliv. Hverken han eller jeg har vært utro mot hverandre eller andre og det kunne virkelig ikke falt meg å være det selv, eller at han skal være det med meg.  

Vi har vært veldig ærlige med hverandre, men har aldri snakka om antall, tror ingen av oss egentlig har helt kontroll på den biten. 

Selv om jeg selv var laus og raus i periodene jeg var singel, betyr ikke det at jeg ikke klarer å slå meg til ro nå.  Snarere tvert i mot. 

Hvis du føler at han står på stødig grunn, så hadde jeg ikke vært redd for å sjansen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han skryter ikke av det, han ville egentlig holde det hemmelig for meg. Det kom likevel frem i en samtale. Jeg responderte litt kaldt, og han ble veldig lei seg og sa han ikke mente å såre meg. 

Mange ulike svar her, både for og i mot menn/kvinner med mange sexpartnere. Spennende! Er fortsatt usikker på om det er dealbreaker eller ikke. 

Hilsen TS

Anonymkode: d19ee...be8

Det er jo forsåvidt positivt, for det betyr jo at han selv annerkjenner at det kanskje ikke er så positivt med så mange partnere.
 

Anonymkode: 72d97...3d7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Overhodet ikke. Fortid er fortid, stort sett, og fortiden vår er med på å forme den personen vi er. Om jeg liker ei dame, så er det hennes historie som har brakt henne til meg, så da skal ikke jeg bruke den mot henne. 

Naiv holdning! Hvordan du handler som menneske sier veldig mye om dine verdier, etikk og moral. Sent i 20 årene er det veldig få mennesker som endrer seg mye videre, den personen de er forsetter de å være. Noen kan tilpasse seg for å slippe videre problemer i et forhold, de forsøker iallefall. Men har de lett tilgang på andre? Ja så bruker de denne når de støter på problemer med deg! Jeg ville heller ikke brukt en fortid mot noen. Men jeg har forstått at jeg må faktisk vurdere fortiden til en eventuell partner før jeg innleder noe forhold med henne. For jeg kan ikke endre hennes peronlighet, verdier, etikk og moral. Jeg må velge en som skal satses på utifra mine! Mange klarer å skjule sine mørke sider lenge i et forhold, det er å få et innblikk i disse som er vanskelig. Da må en ta seg god tid og bli skikkelig godt kjent. Og er ikke den personen det gjelder interessert i dette er det en grunn til akkurat dette. De ønsker å holde det skjult for å hindre at du stikker av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig enig. Betyr også at man ikke klarer å være selvstendig og sannsynligvis blir sammen med hvem som helst for å slippe.

Uenig! Disse som har mange kjærester kan være veldig selvstendige. Men de klarer ikke å tilpasse seg i et forhold. Eller går fort lei, og søker raskt ny spenning når de begynner å gå lei. Så antall kjærester og seksualpartnere sier veldig mye om akkurat dette. Hadde de klart å tilpasse seg ville de faktisk ikke lagt rundt slik. Det er jo helt logisk og noe alle forstår om de vil. Men så treffer du på disse "sjarmørene" og det menneskelige fenomenet "det skjer ikke meg" trer inn. Fordi forelskelse og begjær inntreffer og det tar fra de fleste evnen til å bedømme en lang periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har jo selv hatt noen og fått mye god erfaring, men jeg har iallefall fått rykte på meg at jeg har vært snill og ærlig. Rykte at jeg var så lett på tråden og ikke brydde meg så mye om hvordan de så ut, gav meg jo mange hyggelige stunder under teppenet. Men det var nok det orale der nede som jeg ble mest kjent for, ikke akkurat Gene Simmons, men ikke så langt unna😂 Så for min del håper jeg å finne ei som har "levd" litt...

Jeg tror nok sånn passelig lik fordeling i antall gir bedre forståelse for hverandre... Og å gå rundt å tenke på det antalllet kan jo umulig være bra i lengden, såfremt du synes det er greit🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tenkt positivt på det og tenkt at han iallfall har pult fra seg. :)  Ville vært mer bekymret for en i hans alder og bare vært borti 2, da er det lettere å falle for eventuelle fristelser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Styr unna!

Sjangsen for at personen vil være utro mot deg er utrolig stor. Det gjelder både kvinner og menn med mange ekspartnere. De kan aldri stoles på.

Anonymkode: 44eee...87a

Jeg har fortsatt til gode å se noen som underbygger den påstanden. Jeg vil tro at det for mange, inkludert meg selv, er motsatt. Jeg hadde en periode i min yngre dager hvor jeg raste fra meg. Hadde ikke noe behov for å være utro i mitt forrige forhold som varte i 20 år, selv om jeg sikkert kunne velge og vrake om jeg ville det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan jo snu på det, du må jo føle deg spesiell når han kan høvle 100 damer men velger trofasthet og forhold med deg? 

Anonymkode: 32913...1cf

Vi helt i begynnelsen av et eventuelt forhold, så om han kommer til å være trofast, det vet jeg ikke. Jeg vurderer nå om jeg kan leve med fortiden hans eller ikke. 

Ts. 

Anonymkode: d19ee...be8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Duftavsommerregn said:

Uenig! Disse som har mange kjærester kan være veldig selvstendige. Men de klarer ikke å tilpasse seg i et forhold. Eller går fort lei, og søker raskt ny spenning når de begynner å gå lei. Så antall kjærester og seksualpartnere sier veldig mye om akkurat dette. Hadde de klart å tilpasse seg ville de faktisk ikke lagt rundt slik. Det er jo helt logisk og noe alle forstår om de vil. Men så treffer du på disse "sjarmørene" og det menneskelige fenomenet "det skjer ikke meg" trer inn. Fordi forelskelse og begjær inntreffer og det tar fra de fleste evnen til å bedømme en lang periode.

Joda, det er vel begge deler som er i hyppige forhold? Jeg kjenner både kvinner og men, som ikke er singel i en dag en gang, siden de sørger for å ha en ny stående før de slår opp. Dette er selvstendige og usikre mennesker. Men tror det finnes like mange av de du nevner, og det er like ille.

Anonymkode: 32913...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Joda, det er vel begge deler som er i hyppige forhold? Jeg kjenner både kvinner og men, som ikke er singel i en dag en gang, siden de sørger for å ha en ny stående før de slår opp. Dette er selvstendige og usikre mennesker. Men tror det finnes like mange av de du nevner, og det er like ille.

Anonymkode: 32913...1cf

Skrivefeil, menn* og uselvstendige*

Anonymkode: 32913...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev:

Jeg hadde tenkt positivt på det og tenkt at han iallfall har pult fra seg. :)  Ville vært mer bekymret for en i hans alder og bare vært borti 2, da er det lettere å falle for eventuelle fristelser.

Overhodet ikke, de som har vært borte i få partnere har ofte hatt lange forhold! De har vist at de klarer å tilpasse seg forhold, at de har selvkontroll og ikke er utro hele tiden. Når det forholdene de har hatt ryker er det ofte utroskap inne i bildet som gjør at de er tvunget ut av de forholdene de har hatt.

De klarer det mange ikke får til, kontrollere seg selv. De innleder ikke forhold før de ser at de passer sammen med vedkommende, og når de faktisk gjør dette så er de stabile og trygge. Mest sannsynlig har de gitt slipp på mange muligheter om de har gått singel en stund også, for å finne den rette. Det er slike kvinner jeg ønsker å treffe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tipper dette temaet har dukket opp her mange ganger før, men jeg prøver meg likevel. 

Jeg har møtt en fantastisk fin, god og deilig mann. Jeg holdt på å falle pladask for han, men så kom det frem i går at han ikke har tall på hvor mange damer han har hatt sex med. Det kan være alt mellom 50-100 stk! Jeg vet at fortid er fortid, men likevel klarer jeg ikke helt å legge fra meg tanken på dette. Man føler seg ikke akkurat spesiell. 

Han er 35 og sier han hadde en "slutty" periode i 20-årene. Jeg blir usikker. Kan man stole på en slik fyr som høvler over alle han får sjans på? Ville dette vært en dealbreaker for deg? 

 

Anonymkode: d19ee...be8

Hvordan fikk du vite hvor mange sexpartnere han har hatt? Spurte du, eller sa han det selv? Hvis han sitter der og forteller det av seg selv hadde jeg ihvertfall blitt skeptisk. Reagerer på de som i det hele tatt ønsker å snakke om tidligere sexliv til nåværende partner. Fortid er fortid.

Endret av Tutte
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg hadde ikke hatt noe problem med det, så lenge han er trofast. Det er skremmende "enkelt" å komme opp i mange partnere hvis man er singel over lengre perioder. 

Anonymkode: b1ec4...961

Nå er jeg "bare" 26, hadde sex første gang som 18 åring (rett før jeg fylte 19) med kjæresten jeg hadde på den tiden. Etter det har jeg vært singel i 4 år før jeg møtte mannen da jeg var 24. Har hatt tre partnere, første kjæresten, en jeg datet i et halvt år som jeg trodde var seriøs og så mannen. Så ikke så vanskelig å ikke få et skremmende høyt antall nei 😅

Jeg kunne aldri blitt sammen med en mann som hadde haugevis med sexpartnere, ønsker at en partner skal ha nogenlunde samme verdier og moral som meg. :)

Anonymkode: d0bd5...ba5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kunne aldri blitt sammen med en mann som hadde haugevis med sexpartnere, ønsker at en partner skal ha nogenlunde samme verdier og moral som meg. :)

Men det er jo dette som er ekstremt vanskelig da! De som har hatt mange seksuelle forbindelser forteller jo ikke om dette til deg! Du får kanskje ikke vite om akkurat dette før du er langt inne i et forhold der du treffer familie, venner og bekjentskaper. Og oppdager ikke disse manglende "verdiene" før det er alt for sent. Du oppdager kanskje dette på den måten at de over sosiale media har kontakt med andre, som de aldri har fortalt deg om, men da er du midt i et forhold og er "bundet " av følelser og usikkerheten kommer snikende.

Anonymkode: f8a14...f48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I vår digitale verden så møter vi mange mennesker, noen har sterkere fysiske driv mens andre emosjonelle. Selv om han har lugget med mange betyr ikke de at han er "skitten". 

Vi har lov å være forskjellige, og noen syns det er VANSKELIG å stole på andre eller bli helt følelsesmessig tilknyttet av ulike grunner, så ta det heller som et kompliment at han vil være med DEG i et skikkelig forhold -om han har låge med såpass mange er det nok få han har hatt den tilknytningen til tidligere :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Sokkar said:

Men om dette er viktig for ts å få klarhet i, hvorfor er det da et dumt spørsmål? Fordi det var sårende? 

Jeg har noen ting jeg synes er viktig med en partner. Som er viktig for meg å finne ut av. Er ikke svaret det jeg håper på, så ville jeg kanskje blitt skuffet. Men er ikke det samme som å spørre om noe jeg ikke ønsker å vite? 

Hva som er viktig for andre å finne ut av, kan ikke jeg sitter her og fortelle andre... Det er perosnavhengig, og det er helt greit. 

Fordi det sier ingenting om hvem partneren er, hva han føler for ts eller hvordan hsn vil oppføre seg. Det er også en privatsak, som jeg ville, stusset veldig på å bli spurt om. 

5 hours ago, AnonymBruker said:

Ts her. 

Det kan godt være at vi er for ulike. Jeg har ikke hatt mange sexpartnere selv, så det føles litt rart når han har hatt sex ukritisk over en lav sko. 

Anonymkode: d19ee...be8

Det er ikke nødvendigvis ukritisk. Eksempel er en person på 35 år som har vært mye singel, men har forsøkt en del å finne den rette. Kanskje klart et par 3-12 mnd lange forhold, men ofte blitt ghostet etter sex. Innimellom de mislykkede forholdene har man kanskje sex i et desperat forsøk på å oppleve nærhet? Har man vært aktiv siden man var 16, og kanskje prøver seg på i snitt tre eller fire potensielle forhold hvert år blir antallet deretter. 

Jeg hadde vært mye mer skeptisk om han hadde betalt for sex eller på andre måter viste dårlige holdiner. 

Trolig er ikke antallet så uvanlig heller. 

https://www.kk.no/samliv/alt-fra-1-til-200-sexpartnere-regnes-som-normalt/67746987

 

Anonymkode: a70e1...849

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Det er dessverre ingen myte. Det er en klar sammenheng mellom mange partnere og utroskap. Dette er det blitt forsket mye på. 

Er bare et google søk unna.

Jeg tror på at DU er trofast. Men en svale gjør ingen sommer. 

Det sier seg selv. En mann som har knekt koden, kan velge og vrake blant damer og er en rundbrenner til han er 35. Plutselig er han en trofast korgutt som ikke lar seg friste de neste 20årene??

Sier ikke det kan skje....men noen ganger er oddsen som den er.

 

 

Anonymkode: ccf9e...3e7

Ble nysgjerrig her og gjorde to google-søk, uten å finne noe forskningsartikler på det.

Din påstand og ditt ansvar å underbygge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Vi helt i begynnelsen av et eventuelt forhold, så om han kommer til å være trofast, det vet jeg ikke. Jeg vurderer nå om jeg kan leve med fortiden hans eller ikke. 

Ts. 

Anonymkode: d19ee...be8

Prøv å tenk deg at du ikke visste noe om fortiden hans, ville du da stolt på ham og ønsket et forhold? Eller har du generelt vanskelig for å stole på menn uansett? 

Forskningen har jeg ikke satt meg inn i, men erfaringsmessig (og jeg har en del erfaring) er det 50/50 menn som har hatt få partnere og mange partnere som er utro. Tror du kan skille mer mellom menn som er trofaste og ikke, uavhengig av antall tidligere partnere. Ikke alle kan velge og vrake, er nok en del som ville vært uro om de fikk muligheten, men den dukker ikke opp, det betyr ikke at de er trofaste «med vilje».

Og så har du de som er trofaste lenge før de av ulike grunner likevel er utro (ulykkelig forhold, ikke sex hjemme etc.). Jeg tror egentlig ikke mennesket er trofast av natur, men at mange likevel velger å være det (som jo er bra). Om han ønsker å være trofast i forhold tenker jeg er det viktigste, ikke om han er «løs» (grusomt ord) når han er singel. 

Anonymkode: fd3fd...014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...