Gå til innhold

Parkeringsbot alltid på bilen eller kan dukke opp i posten?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg koste meg så veldig med venner i dag at jeg helt glemte parkeringstiden og kom ut til bilen hele 40 minutter etter at tiden hadde gått ut. Jeg stod på en sånn plass hvor man ikke trenger lapp i ruta, men registrerer bilen digitalt om det har noe å si. Det var ingen bot under viskeren og nå lurer jeg på om jeg hadde flaks og kan slappe av eller om det plutselig kan dumpe en bot i postkassa?

Anonymkode: bc8da...87e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har parkeringsapp, og jeg kontaktet de da appen ikke ville starte parkeringen etter at jeg kjørte inn i et parkeringshus. Jeg var redd jeg ville få bot fordi jeg ble stående der i et kvarter uten at appen hadde registrert meg inn. Jeg fikk til svar at så lenge det ikke lå noen bot på ruta kunne jeg bare ta det med ro: da var det heller ingen som hadde gitt meg noen bot. Regner med det samme gjelder for parkering generelt: boten er på ruta om du er ilagt bot. 

Anonymkode: 48154...a49

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boten legges alltid på bilen. Jeg fikk en bot en gang som noen hadde fjernet fra vindusviskeren og da fikk jeg en purring i posten noen uker senere! Men det var nok unger som har hatt det gøy. 

Anonymkode: fb65e...910

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar dere! Da skal jeg slappe av og skrive det på flakskontoen. 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.2.2020 den 0.07, AnonymBruker skrev:

Jeg koste meg så veldig med venner i dag at jeg helt glemte parkeringstiden og kom ut til bilen hele 40 minutter etter at tiden hadde gått ut. Jeg stod på en sånn plass hvor man ikke trenger lapp i ruta, men registrerer bilen digitalt om det har noe å si. Det var ingen bot under viskeren og nå lurer jeg på om jeg hadde flaks og kan slappe av eller om det plutselig kan dumpe en bot i postkassa?

Det kan selvfølgelig dumpe en bot i postkassa som følge av at pøbler har tatt boten, men jeg tviler. Jeg har forøvrig stått et døgn i Oslo sentrum uten å få bot fordi jeg glemte å starte P-tiden om morgenen, rimelig utrolig og flaks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...