Gå til innhold

Imam giftet bort 14 åring for 70000 kr på islamsk vis, frikjent av norsk rett


vi har alle vårt

Anbefalte innlegg

10 timer siden, ElinX0Xpoliti skrev:

1. Hva i alle dager foregikk da? Nå snakker jeg ikke om 14 åringen som ble gravid med en 23 åring i 2017 der hun  var 13 når hun ble gravid..

2. Gjerne del med oss om det og hva Anne Rustad sa om "kulturell forståelse".

3. Et prejudikat er en rettbetingelse som er bindene for senere dommer ifra retteinstansen, dette er normal rettpraksis i Norge. Å snakke om "civil law" og "common law" siden vi har vår egen versjon av norsk lov, der vi har rettspraksis påvirket av amerikansk og engelsk lov der dette konseptet er i bruk. Vi har dommere som kan være mer fleksibel enn amerikanske dommere, men i det hele og det store så har prejudikat ellers sagt presidents som har og vil tilsi at dommere (jurister) i Norge ser på eldre saker og dømmer etter det. Dog jeg har ikke ikke ekspert på evnet, men det er helt klart at retten bruker presidents defakto. 

4. Som jeg sa lovendring må til, og kulturell forståelse er en unnskyldning for grusom adferd.              

1. Finn linken til saken. Det er mange av dem, og jeg finner ingen der noen har blitt gift i Norge. 

Det var mange jenter som kom inn fra Syria som var gift, og det var naturlig siden dette er en av to måter disse jentene kan bevege seg på når de ikke kommer inn via flykningeleire. 

2. Jeg driter i Anne Rustad. Vi ønsker å redde jenter i tillegg til gutter. Det krever at vi forstår at inntil de kommer til den Norske grensen, kan de kun reise med far eller ektemann. Alternativet, som vi faktisk ser, er at de selges til prostitusjon, under den klare forståelsen at 11 år gamle jenter har det bedre på ulovlige bordeller i Europa enn i Syria. Jeg vet ikke om du er forelder til en jente, men PRØV å sette deg inn i en situasjon der disse to valgene er de du har. Hvilket ville DU valgt?

3. Vi har Prejudikat i Norge, vi bruker det ikke i nærheten av hvordan det brukes i engelsk eller amerikansk rett. Og presedens bærer ingen vekt i Norge, det brukes KUN som rettspraksis og tolkningspraksis, og er klart underlagt lov, forskrifter og forarbeid . 

4. Vi kan alltid se på lovverket; vi skal aldri se på det som statisk, men innen vi vet faktisk hvilken lovanvendelse som har vært brukt, skal vi ikke dømme avgjørelsen. Det hadde vært mye mer alvorlig om vi hadde behandlet denne saken som om de var gifte.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 hours ago, Druid said:

1. Finn linken til saken. Det er mange av dem, og jeg finner ingen der noen har blitt gift i Norge. 

Itromsø avisen, og 13 åringen som ble gravid av 24 åringen var lands dekkende . Ifølge UDI så er minst snakk om 61 asylsøkere i 2015 som hadde barne ekteskap. Nesten ingen media dekker dette, men hun som var 14 i 2015 og hadde barn med 23 fikk sitt første barn når hun var 11-12 år så når hun var 14 fikk hun sitt andre barn og derfor var dette dekket av lands media pga groteske naturen av dette.       

Quote

Det var mange jenter som kom inn fra Syria som var gift, og det var naturlig siden dette er en av to måter disse jentene kan bevege seg på når de ikke kommer inn via flykningeleire. 

Naturlig at 13 åringer blir gravid? Om jenter under 16 som kommer til Norge så skal staten Norge ikke akseptere dette. Jeg ville ringt politiet å puttet henne i forsvarlig bevaring om hun hadde vært en pasient hos meg.     

Quote

2. Jeg driter i Anne Rustad. Vi ønsker å redde jenter i tillegg til gutter.

Hun var den som proklamerte at vi måtte akseptere dette siden kulturell forståelse. https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/syrisk-mann-gift-med-14-aring-blir-ikke-straffet-1.13379071 . hun tok også imot 226 ulovlige immigranter ifra Russland som hun ikke fikk returnert til Russland og dermed måtte finne boplass i Nordnorge.   

Quote

Det krever at vi forstår at inntil de kommer til den Norske grensen, kan de kun reise med far eller ektemann. Alternativet, som vi faktisk ser, er at de selges til prostitusjon, under den klare forståelsen at 11 år gamle jenter har det bedre på ulovlige bordeller i Europa enn i Syria. Jeg vet ikke om du er forelder til en jente, men PRØV å sette deg inn i en situasjon der disse to valgene er de du har. Hvilket ville DU valgt?

Ringt politiet satt henne i forsvarlig bevaring, snakket med barnevernet og de kan putte barna til foster familie og henne i foster familie til hun var myndig. Dette ville jeg ha gjort om jeg var hennes lege. Hva i alle dager snakker du om bordeller, Hva i alle dager snakker du om. Flyktnings leirene blir kontrollert av islamister som voldtar og misshandler folk der og "hvite hjelmer" utføre til-sigene tyveri og voldtekter i noen leier ved grensen til Tyrkia.

Vi kan ikke ta ansvar for å regulere kulturen til andre folkeslag som bokstavelig talt følger regler ifra 900 tallet. Det har ført til paralyse for politiet og berørings skrek av politikerne og byråkratene som frykter rasisme stempel. Dette har ført til helt sinnssyke og katastrofale feilsteg som de som prøver å gjøre godt som deg, gjør det vondt verre.

Det beste er at man har disse flyktnings leirene i Saudi Arabia som kan komme inn med regiløst moral politi som løser disse problemene.    

 

Quote

3. Vi har Prejudikat i Norge, vi bruker det ikke i nærheten av hvordan det brukes i engelsk eller amerikansk rett.

Jeg har sagt ingenting IMOT dette, amerikansk rett kan henvise til en tidligere dom og etter en vurdering av dette dømme innenfor. Norge skal ikke gjøre dette, men presidents i rettspraksis brukes ofte og der dommere har mye mer spille rom enn amerikanske dommere.    

Quote

Og presedens bærer ingen vekt i Norge, det brukes KUN som rettspraksis og tolkningspraksis, og er klart underlagt lov, forskrifter og forarbeid .

Tull in-formell prejudikat har ekstremt mye å si i Norge, som i NAV sakene.  

Quote

4. Vi kan alltid se på lovverket; vi skal aldri se på det som statisk, men innen vi vet faktisk hvilken lovanvendelse som har vært brukt, skal vi ikke dømme avgjørelsen.

Vi har hensikts-erklæring over hvordan vi skal tolke norske grunnloven som er "grunnlaget for rikets" ifra 1820-30 som var basert på den franske frihetskampen 1792, amerikanske 1772 frihets-erklæringen og "konstitusjonen" ifra 1786 også den Svenske grunnloven samt den elste parlamentet i verden i England. Loven er statisk der dommerne er pålagt å følge den, der tolkingen følger rettspraksis som stammer ifra nettopp dette.         

Loven er ikke levende dokument, det er farlig å ha et realistisk lovverk som ikke er statisk der vi kan ha og få aktivist dommere slik vi har sett i USA.

 

Det sagt i min formening så har vi ikke et rettsystem som dømmer individer men dømmer individer etter grupper, om du er kvinne så får hun mindre straff, om du kommer ifra Afghanistan så får du strafferabatt siden kultur osv... Dette må reformeres og rettes, rettspraksis må også gå tilbake før disse uvanene kom som misbruk av prejudikat og "sosialistiske" måtene å dømme etter. Vi har også klassebasert rettsystem der rike kan tilsynelatende kjøpe seg fri og få redusert straff, samt bruke loven som et våpen.

Det sagt, jeg er ikke ekspert jeg har ikke cand jur.        

Quote

Det hadde vært mye mer alvorlig om vi hadde behandlet denne saken som om de var gifte.

 

Kan du utdype dette for meg? 

Endret av ElinX0Xpoliti
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, ElinX0Xpoliti skrev:

1. Itromsø avisen, og 13 åringen som ble gravid av 24 åringen var lands dekkende . Ifølge UDI så er minst snakk om 61 asylsøkere i 2015 som hadde barne ekteskap. Nesten ingen media dekker dette, men hun som var 14 i 2015 og hadde barn med 23 fikk sitt første barn når hun var 11-12 år så når hun var 14 fikk hun sitt andre barn og derfor var dette dekket av lands media pga groteske naturen av dette. 

Du hevder det er en sak der jenta ble gift på ett norsk asylmottak. Det er noe HELT annet enn at det kom mange jenter som VAR gift.

Som sagt : utenom gjennom flykningeleire, så finnes det 3 måter å få en jente ut av mange muslimske konfliktland : Ved salg til prostitusjon, som ektemake, eller med far (hvilket som regel er umulig).

 

17 minutter siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Naturlig at 13 åringer blir gravid? Om jenter under 16 som kommer til Norge så skal staten Norge ikke akseptere dette. Jeg ville ringt politiet å puttet henne i forsvarlig bevaring om hun hadde vært en pasient hos meg.

Jeg tror du fantaserer om en vakker liberal verden der alle mennesker har individuelle menneskeretter og trygghet mot overgrep. Flykninger lever ikke i den verden.

Hun ble solgt til en mann for ett bruk, og alternativet var egentlig ikke så mange andre enn : Skal du ha en som sikrer abort , en som vil at du skal ha hennes barn eller en som vil at hun får ett barn for en sak. Det er ingen solstråle historier her.  

Det du hevder du ville ha gjordt har vært normal prosess i Norge. Det som har vært problematisk er at vi ikke alltid har klart å få på plass alder, og kultur konflikten gjør at vi får feil informasjon fra dem. Husk at innen de har fått permanent oppholdstillatelse her, er de eiendelen til ektemann. For før den er på plass er de fortsatt på flukt. 

 

25 minutter siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Hun var den som proklamerte at vi måtte akseptere dette siden kulturell forståelse. https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/syrisk-mann-gift-med-14-aring-blir-ikke-straffet-1.13379071 . hun tok også imot 226 ulovlige immigranter ifra Russland som hun ikke fikk returnert til Russland og dermed måtte finne boplass i Nordnorge. 

Vi ble lurt av russerne, det var en spark i bjellene fra sist, knyttet til den kalde krigen, og vi har ikke sett noen egentlig endring fra Sovjet til Russland, så vi hadde ikke tenkt at russerne kunne bruke det til egen nytte. Jeg synes ikke hun skal ta skylden for akkurat den. 

Når det gjaldt saken , handler det nettopp at hvis vi kun HANDLER og ikke SNAKKER med de involverte, så skaper vi større problemer enn vi løser.

Disse jentebarna lever på ektemannens premisser, så når vi skiller dem , så må det starte med at vi bekrefter ovenfor jentene noe de ikke har kulturell forståelse for eksisterer : De har en egenverdi som menneske og har individuelle rettigheter som staten Norge vil ivareta. Det var hele poenget til Anne, for det som skjedde var at han ble fengslet uten at hun visste hvorfor, og hun ble værende på asylmottaket i dyp frykt for sitt eget og barnets liv og fremtid. I den prosessen kunne det være mange andre kvinner som ikke informerte om sine problemer og der de ble sendt ut igjen med samme problem.

35 minutter siden, ElinX0Xpoliti skrev:

...Hva i alle dager snakker du om bordeller, Hva i alle dager snakker du om. Flyktnings leirene blir kontrollert av islamister som voldtar og misshandler folk der og "hvite hjelmer" utføre til-sigene tyveri og voldtekter i noen leier ved grensen til Tyrkia.

Vi kan ikke ta ansvar for å regulere kulturen til andre folkeslag som bokstavelig talt følger regler ifra 900 tallet. Det har ført til paralyse for politiet og berørings skrek av politikerne og byråkratene som frykter rasisme stempel. Dette har ført til helt sinnssyke og katastrofale feilsteg som de som prøver å gjøre godt som deg, gjør det vondt verre.

Det beste er at man har disse flyktnings leirene i Saudi Arabia som kan komme inn med regiløst moral politi som løser disse problemene.

Du vet at svært mange jenter ble sendt ut via Libanon? Du vet at salg av jenter til prostitusjon er en milliardindustri i alle land med omfattende fattigdom og konflikt? Altså, det har vært borgerkrig i Syria i snart 9 år der jenter og kvinner er aktive krigsverdier. Så ja, det er en relativt stor mengde tidligere barne prostituerte syriere i europeiske bordeller. (Jeg håper du vet at dette er en industri i Europa med lav reell regulering)

Og de er, som andre steder i asia, solgt av mødre og fedre som vet hva de går til, men vet det er bedre enn alternativene. 

Det har vært noen flykningeleire som har vært AdHoc leire med begrenset FN støtte der islamist grupper har kunnet lage kvalm, men nei, det betyr ikke at alle flykningeleire er styrt av islamister, og nei, det er ingen reell forskjell mellom dette og flykningeleire styrt av Wahabister. 

Grunnen til at jeg nevnte flyktningleire, (og da mente jeg FN-leire), er fordi jenter KAN bli transportert som eget individ fra disse. 

49 minutter siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Tull in-formell prejudikat har ekstremt mye å si i Norge, som i NAV sakene.  

 Bevis for det jeg sier.

Hadde vi brukt prejudikat eller presedens som bærende rettsprinsipp, hadde ingen av disse dommene vært problematiske. Det er hele forskjellen faktisk.

51 minutter siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Kan du utdype dette for meg?

Det ville kreve at vi aksepterte at det hadde vært ett giftemål, hvilket betyr at vi aksepterer Sharia. 

Giftemål er ett klart rettsobjekt i Norge og alle lover og regler knyttet til dette, er knyttet til statens monopol på registrering av giftemål. Vi kunne sett på giftemål som en privatrettslig avtale, og da kunne vi løftet dette ut av loven, og overlate det til andre. Men da aksepterer vi samtidig at andre lovverk kan regulere deler av samfunnsmodellen . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Druid said:

Du hevder det er en sak der jenta ble gift på ett norsk asylmottak. Det er noe HELT annet enn at det kom mange jenter som VAR gift.

Helt uakseptabelt. At du godtar dette og staten er redde for å gjøre noe med det har skapt dette "kultur" problemet.  

3 hours ago, Druid said:

Som sagt : utenom gjennom flykningeleire, så finnes det 3 måter å få en jente ut av mange muslimske konfliktland : Ved salg til prostitusjon, som ektemake, eller med far (hvilket som regel er umulig).

Så andre Suni arabiske land er helt uaktuelt som passer bedre og det er bedre å sende dem på fly til Norge?. Om du ikke vet prostitusjon er forbudt i Islam så menn midlertidig gifter seg med kvinner og jenter deretter skiller seg rett etterpå som krever organisert religion og praktisert av islamister. Dette kalles "nikah mut'ah" eller sex ekteskap for omgå religiøse regler, dette gjelder selvfølgelig ikke på ikke muslimer som kan bli sexslaver og prostituert på den måten. Det sagt å si at disse jentene må prostitueres for å komme hit er et argument du ikke har dekking for siden de jentene ikke kommer hit. De som kommer her er voksne menn som betaler menneskesmuglere via storfamilien og de prostituerte som kommer his er ifra Nigeria og Romania svært liten andel av de som kommer er kvinner og barn. Noe som EU selv sa.         

3 hours ago, Druid said:

Jeg tror du fantaserer om en vakker liberal verden der alle mennesker har individuelle menneskeretter og trygghet mot overgrep. Flykninger lever ikke i den verden.

ironisk at du sier jeg lever i fantasi verden, om du går tilbake noen år siden om hva du sa om Trump og Svensk immigrasjon kanskje du får et sjokk eller 2. Jeg fornekter ikke det som skjer, jeg ser det som skjer og argumenterer imot det, jeg unnskylder det ikke, jeg fornekter ikke, jeg har gått ganske i dybden på de faktiske år sakene som er religiøse og kulturelle.   

Disse personene har ingen rettigheter i Norge siden:

1. De kommer ikke ifra Russland, Sverige eller Finland. Som er bokstavelig de land vi må ta imot disse . 
2. De ankommer ikke Norge direkte med båt ifra landet de flykter ifra.
3. Vi har ingen traktat bortsett etterkrigs flyktnings avtalen som var oppdatert sist 1970 tallet.
4. De har et verdisyn og verdigrunnlag som ikke er tilsvar med Norge.
5. Araberland som i Jordan, Egypt og SA ville vært de beste landene for mottak av disse.     
 

3 hours ago, Druid said:

Hun ble solgt til en mann for ett bruk, og alternativet var egentlig ikke så mange andre enn : Skal du ha en som sikrer abort , en som vil at du skal ha hennes barn eller en som vil at hun får ett barn for en sak. Det er ingen solstråle historier her. 

Ta henne ut ifra situasjonen, ta kontakt politi og barnevern. Det skulle ha blitt gjort men siden folk som deg sitter i makt posisjoner og er redde så får ikke gjort noe. Forstår du hva jeg sier til deg? 

3 hours ago, Druid said:

Det du hevder du ville ha gjordt har vært normal prosess i Norge. Det som har vært problematisk er at vi ikke alltid har klart å få på plass alder, og kultur konflikten gjør at vi får feil informasjon fra dem. Husk at innen de har fått permanent oppholdstillatelse her, er de eiendelen til ektemann. For før den er på plass er de fortsatt på flukt. 

Politi og barnevern, TIL hun er myndig og du kan kultur forstå deg til dagen er lang. Hun er ikke ikke på flukt siden hun dukket ikke opp magisk i Norge.      

3 hours ago, Druid said:

Vi ble lurt av russerne, det var en spark i bjellene fra sist, knyttet til den kalde krigen, og vi har ikke sett noen egentlig endring fra Sovjet til Russland, så vi hadde ikke tenkt at russerne kunne bruke det til egen nytte. Jeg synes ikke hun skal ta skylden for akkurat den.

Siden det ikke er krig i Russland finner jeg idet minste rart.  

3 hours ago, Druid said:

Når det gjaldt saken , handler det nettopp at hvis vi kun HANDLER og ikke SNAKKER med de involverte, så skaper vi større problemer enn vi løser.

Det virker som vi får mye større problemer når man sitter på hendene og later som ingen ting skjer, forestill deg at en 10 år ble gravid med en 25 åring hadde responsen vært vi forstår ikke Oslo kulturen på vestkanten, nei vi ville kastet nøkkelen og fordømt dette bokstavelige grusomme situasjonen som foregår. Det er et barn som får barn med en voksen og folk som deg hjelper ikke, gjør det vanskelig å håndtere dette.     

3 hours ago, Druid said:

Disse jentebarna lever på ektemannens premisser, så når vi skiller dem , så må det starte med at vi bekrefter ovenfor jentene noe de ikke har kulturell forståelse for eksisterer : De har en egenverdi som menneske og har individuelle rettigheter som staten Norge vil ivareta. Det var hele poenget til Anne, for det som skjedde var at han ble fengslet uten at hun visste hvorfor, og hun ble værende på asylmottaket i dyp frykt for sitt eget og barnets liv og fremtid. I den prosessen kunne det være mange andre kvinner som ikke informerte om sine problemer og der de ble sendt ut igjen med samme problem.

Dette er ren appell til følelser og svaret er politi og barnevern med en enste gang.    

3 hours ago, Druid said:

Du vet at svært mange jenter ble sendt ut via Libanon? Du vet at salg av jenter til prostitusjon er en milliardindustri i alle land med omfattende fattigdom og konflikt? Altså, det har vært borgerkrig i Syria i snart 9 år der jenter og kvinner er aktive krigsverdier. Så ja, det er en relativt stor mengde tidligere barne prostituerte syriere i europeiske bordeller. (Jeg håper du vet at dette er en industri i Europa med lav reell regulering)

Det er svært trist og hva foreslår du? Skal du ta på deg krigsutstyret rekruttere menn i Norge for å fikse situasjonen, skal vi gå ned dit å hente dem for de som kommer er ikke flyktninger. Dette er ikke et problem vi kan løse, dette har tilogmed kolonimaktene prøvd å løse med England i spissen som klarte kunst stykket å avskaffe slaveriet omtrent.       

3 hours ago, Druid said:

Og de er, som andre steder i asia, solgt av mødre og fedre som vet hva de går til, men vet det er bedre enn alternativene. 

Når du sier Asia mener du Kina eller mellomøsten det er ganske vid spekter du snakker om her. Og jeg tror du antar ting her siden når jeg ser på menneske salg så er snakk om Afrika og ingen andre plasser.  

3 hours ago, Druid said:

Det har vært noen flykningeleire som har vært AdHoc leire med begrenset FN støtte der islamist grupper har kunnet lage kvalm, men nei, det betyr ikke at alle flykningeleire er styrt av islamister, og nei, det er ingen reell forskjell mellom dette og flykningeleire styrt av Wahabister. 

Om du faktisk ønsker å vite så er det 4 flykingsleirer i jordan der Al-azraq har jobber til flyktningene og er beskyttet av militæret, 2 i irak der kawergosk styrt av militæret og religiøse, 2 i tyrika der Nizip ble kontrollert av korrupt militære, moria lerien blir brukt til skremme EU ledere med flyktninger. Syria har lagt ned alle flyktnings leirene som ble styrt av islamister og Hvite hjelmer (som flyktet landet) og flyttet midlertidig svake mennesker til Homs, Latakia og Aleppo som samtlige er tilbake der de kom ifra. Egypt har 0 flykings leirer selv om de har kapasitet for det, Saudi har 0 som har penger og ressurser. også har du selvfølgelig billetten inn til Europa Hellas og Bulgaria som har "flyktingsentere". 

Så bare å lese intelligens rapportene, ligger ute som "open soucre" for alle å lese.  

              

3 hours ago, Druid said:

Grunnen til at jeg nevnte flyktningleire, (og da mente jeg FN-leire), er fordi jenter KAN bli transportert som eget individ fra disse. 

Meget synd, noe vi ikke kan gjøre noe med. Ikke i det hele tatt, og gå ned å hente dem skaper bare større problemer. 

3 hours ago, Druid said:

 Bevis for det jeg sier.

Hadde vi brukt prejudikat eller presedens som bærende rettsprinsipp, hadde ingen av disse dommene vært problematiske. Det er hele forskjellen faktisk.

Orker ikke å diskutere dette med deg, siden jeg har forklart dette flere ganger til deg nå. Om jeg sier "høyesterett prejudikater" orker du å google det? Om disse er bindene, hvorfor diskuterer vi dette? Juristene i Norge har tilogmed et ord for dette: prejudikat-funksjonen som blir brukt av NAV flittig.      

3 hours ago, Druid said:

Det ville kreve at vi aksepterte at det hadde vært ett giftemål, hvilket betyr at vi aksepterer Sharia. 

At du scorer selvmål nå, kommer til fly over hode ditt nå. 

3 hours ago, Druid said:

Giftemål er ett klart rettsobjekt i Norge og alle lover og regler knyttet til dette, er knyttet til statens monopol på registrering av giftemål. Vi kunne sett på giftemål som en privatrettslig avtale, og da kunne vi løftet dette ut av loven, og overlate det til andre. Men da aksepterer vi samtidig at andre lovverk kan regulere deler av samfunnsmodellen . 

Vi snakker om et barn som er gravid av en mann som sier de er gift, da er politi og barnevern rett inn. Du kan si andre kulturer og normer så mye du vil men skal ikke aksepteres i Norge, vi har blitt kvitt barne ekteskap og den er borte for godt.   

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp og salg av jenter under merkelappen "ekteskap" er av en eller annen grunn helt greit verden over. Inkludert i Norge. Mens kjøp og salg av afrikanere under merkelappen "arbeidskraft til bomullsplantasjen" av en eller annen grunn vekker harme og raseri. Forstå det den som kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 2/25/2020 at 6:25 PM, vi har alle vårt said:

Dette er ganske sykt.

En imam gifter bort ei jente på rundt 14 år til en voksen mann. Jentas foreldre får 70.000 kroner for handelen.

I dommen fra tingretten heter det at mannen frifinnes da retten ikke finner det bevist utover rimelig tvil at jenta var under 16 år da da hun ble giftet bort etter sharia og mannen innledet seksuelt forhold med henne.

Nå konkludere lagmannsretten med det samme: Mannen kan ikke dømmes for «å ha forsøkt å gifte seg med ei 14 år gammel jente på Sunnmøre. Mannen var også tiltalt for seksuell omgang med jenta. Retten var delt, men flertallet konkluderer med at det er så stor usikkerhet rundt den faktiske alderen hennes, at han må frifinnes».

Hva med foreldrene, de visste vel hvor gammel jenta var?

https://www.rights.no/2020/02/sharia-pa-norsk-jord-salg-av-jentebarn-akseptert/

 

Man kan ikke ta nyhetsagena fra en rasistisk webside. Det er liksom idioti. «Manufactured outrage».  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Sam3 said:

Man kan ikke ta nyhetsagena fra en rasistisk webside. Det er liksom idioti. «Manufactured outrage».  

Legg gjerne ut om hva som er feil med fremstilingen til HRS. Ellers kan du ta deg en bolle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.2.2020 den 18.25, vi har alle vårt skrev:

Hva med foreldrene, de visste vel hvor gammel jenta var?

Ja, derfor er de under etterforskning

Sitat

Foreldre under etterforsking

Dommen frå Sunnmøre tingrett viser til at familien til jenta skal ha opplyst at ho var over 16 år. På forlovingsfesten skal det også ha blitt lagt fram dokument som bekrefta dette.

– Retten kan ikkje utelukke at foreldra hadde motiv til å framstille fornærma sin alder ulikt. Retten kan ikkje basere ei domfelling på opplysningar gitt av personar som på mange område forklarar seg bevisst uriktig, står det i dommen.

Under rettssaka kom det også fram at begge foreldra no er under politietterforsking i samband med saka, men at det ikkje er tatt ut tiltale.

Hentet fra NRK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, vi har alle vårt said:

Legg gjerne ut om hva som er feil med fremstilingen til HRS. Ellers kan du ta deg en bolle.

Ha ha ha...."Human rights Service" er en propaganda greie. Det begynner med navnet. Og aldri slutter. Og ja er de rasister. Det er deres eneste sak.

Ikke bjeffer fordi noen forteller at rasister er rasister. 

Du kommer hit og legger ut tråd etter tråd med propaganda fra rasistiske websider som de fleste ikke besøker fordi de søker ikke ut sånn websider. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Sam3 skrev:

Ha ha ha...."Human rights Service" er en propaganda greie. Det begynner med navnet. Og aldri slutter. Og ja er de rasister. Det er deres eneste sak.

Ikke bjeffer fordi noen forteller at rasister er rasister. 

Du kommer hit og legger ut tråd etter tråd med propaganda fra rasistiske websider som de fleste ikke besøker fordi de søker ikke ut sånn websider. 

Det er godt mulig, jeg kjenner ikke godt nok HRS til å dømme.  Men om saken er riktig fremstillet så er det graverende og noe Norge må ta avstand fra ved å forby at unge jenter blir utsatt for dette.  

Det har da ingen betydning om det er organisasjoner fra ytre høyre eller ytre venstre som skriver om saken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Sam3 said:

Ha ha ha...."Human rights Service" er en propaganda greie. Det begynner med navnet. Og aldri slutter. Og ja er de rasister. Det er deres eneste sak.

Det er ingen ting rasitisk med HRS.

Og man registerer ellers at du ikke klarer å svare.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...