Gå til innhold

Angrer på melding jeg skrev til mor. Enig/uenig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Huff. Kjenner jeg angrer sånn på en melding jeg sendte til en mor. Var så irritert da det stod på. Vi har 3 katter. Min sønn og hennes sønn var sammen 1t alene før jeg kom hjem fra jobb. De er 8år. Min sønn fortalte meg senere at vennen hans ville plage kattene. Han hadde funnet en pinne ute og lekte som om han fektet mot de. Min sønn som kjenner kattene godt vet at de ikke likte det og at det ikke var lek. Han tok frem andre katteleker (som er ment for katter) og fortalte at de kunne bruke de i stedet. Men vennen fortsatte med pinnen. Sønnen min var ganske lei seg og opprørt over dette. 

Så jeg sendte en melding i går til vennens mor. Skrev om hendelsen og at min sønn hadde blitt så lei seg/opprørt. Spurte om hun ikke kunne ta en samtale med han om det som hadde skjedd og gjerne si at om dersom han vil komme på besøk her så må han følge våres regler og høre på min sønn ifht kattene. 

Er redd moren blir sur. Ville du gjort det samme?

Anonymkode: 8bd4c...240

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns ikke at så små barn skal være alene med dyr i utgangspunktet. Men du kjenner din sønn best. Du gjorde helt rett i å si i fra til moren. Om det var mitt barn hadde jeg blitt glad for beskjed, så kunne vi snakket om det hjemme.

Anonymkode: 99996...480

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Huff. Kjenner jeg angrer sånn på en melding jeg sendte til en mor. Var så irritert da det stod på. Vi har 3 katter. Min sønn og hennes sønn var sammen 1t alene før jeg kom hjem fra jobb. De er 8år. Min sønn fortalte meg senere at vennen hans ville plage kattene. Han hadde funnet en pinne ute og lekte som om han fektet mot de. Min sønn som kjenner kattene godt vet at de ikke likte det og at det ikke var lek. Han tok frem andre katteleker (som er ment for katter) og fortalte at de kunne bruke de i stedet. Men vennen fortsatte med pinnen. Sønnen min var ganske lei seg og opprørt over dette. 

Så jeg sendte en melding i går til vennens mor. Skrev om hendelsen og at min sønn hadde blitt så lei seg/opprørt. Spurte om hun ikke kunne ta en samtale med han om det som hadde skjedd og gjerne si at om dersom han vil komme på besøk her så må han følge våres regler og høre på min sønn ifht kattene. 

Er redd moren blir sur. Ville du gjort det samme?

Anonymkode: 8bd4c...240

Og dette har du utelukkende din åtte år gamle sønn sin subjektive versjon av. Hvorfor RINGER du ikke bare i stedet for slike meldinger, hun har garantert fått en annen versjon. Meldinger er bra til mye, men å oppklare slikt - gjør vondt verre.Ring og oppklar. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært min sønn, hadde jeg blitt sint på ham, og sagt at han ikke fikk lov til å plage dyr. Hadde vært glad for at du sa ifra.

Anonymkode: 9336d...497

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri tillatt at andre barn er på besøk når mine er alene hjemme før de er veldig mye eldre enn det. Jeg kjenner mine egne var godt og har ikke noe problem med at de er hjemme alene helt fra de begynner på barneskolen, men andres barn aner man ikke om man kan stole på på samme måte.

Anonymkode: e22aa...83f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er greit at du nevner episoden til moren. Jeg vet at jeg ville likt å vite det om mitt barn var voldsom med dyr. Vi har ikke dyr selv, så hun blir ikke opplært i dyrehold her hjemme, i alle fall ikke på daglig basis. 

Men jeg tror det er greiere å ringe. Jeg har opplevd en del drama mellom mødrene til mine barns venner og det er mye sur stemning som oppstår uten grunn fordi folk misforstår hverandre og føler seg anklaget. Når man ringer kan man forklare tydeligere uten at man høres surere ut enn der man er. 

Tror det kan være lurt å ha i bakhodet til senere at ikke alle barn er like vant til dyr og om det i det hele tatt er lurt at barna er alene med dyrene. Jeg sier ikke at det absolutt ikke er greit, men at du kanskje bør se an barna og avklare mer i forkant. Der beste er kanskje hvis dyra kan være alene på et eget rom eller ute når sønnen din har besøk og det ikke er voksne hjemme.

Anonymkode: ab6d4...091

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Så jeg sendte en melding i går til vennens mor. Skrev om hendelsen og at min sønn hadde blitt så lei seg/opprørt. Spurte om hun ikke kunne ta en samtale med han om det som hadde skjedd og gjerne si at om dersom han vil komme på besøk her så må han følge våres regler og høre på min sønn ifht kattene. 

Er redd moren blir sur. Ville du gjort det samme?

Anonymkode: 8bd4c...240

Er enig med den over her som skriver at du "bare" har din sønns ord på hva som faktisk skjedde, og at du kanskje bør vurdere om såpass små barn skal være alene med dyr. 

Når det er sagt, synes jeg meldingen din er helt innafor i forhold til hva du skrev. Jeg ville kanskje ha ringt i stedet, for å lettere kunne ha en dialog og kanskje høre den andre siden av saken (hvis det er noen)...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville aldri tillatt at andre barn er på besøk når mine er alene hjemme før de er veldig mye eldre enn det. Jeg kjenner mine egne var godt og har ikke noe problem med at de er hjemme alene helt fra de begynner på barneskolen, men andres barn aner man ikke om man kan stole på på samme måte.

Anonymkode: e22aa...83f

Ville du tillatt at ditt barn ble med hjem til en som et alene på denne alderen? 

Er man på jobb, er det heller ikke lett å følge med om barna tar noen med hjem, eller om barna går inn til noen når de er ute å leker....  Man kan verken stole på andres ELLER egne barn i den alderen! 

Anonymkode: dcf2d...70e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker said:

Ville du tillatt at ditt barn ble med hjem til en som et alene på denne alderen? 

Er man på jobb, er det heller ikke lett å følge med om barna tar noen med hjem, eller om barna går inn til noen når de er ute å leker....  Man kan verken stole på andres ELLER egne barn i den alderen! 

Anonymkode: dcf2d...70e

Jeg ser ikke problemet med at husets barn og venner er alene en liten stund med hverken katter, hunder eller marsvin for den saks skyld, men nå vokste jeg opp i nøkkelbarntiden, og bor på landet der alle går inn og ut hos hverandre. Det kan godt hende at denne gutten VAR for voldsom, og tenker ikke at TS skal klandres for at at barn og dyr er sammen alene, men for å unngå at det blir vanskelig forhold mellom både barn og voksne, så er det alltid greit å ta en prat, i stedet for melding. Det kan godt hende at det var akkurat slik som sønnen til TS la det frem, men det er slettes ikke sikkert, og dialog løser floker bedre enn beskyldninger via SMS. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok moderert meg litt. Hadde vært lurt å fortelle om din sønns opplevelse, og spurt om hun kunne snakke med sin egen sønn om dette. Ville byttet ut «i vårt hus må man følge våre regler» med noe annet. Det er ganske nedlatende. Tror nok ikke moren vil sende sønnen sin til dere igjen. Hvis du ser positivt på det så slipper du å uroe deg for lignende situasjoner igjen.

Du får enten sende en ny melding hvor du beklager at du virket brysk og forklare situasjonen du var i når du skrev, ringe (enda bedre) eller bare legge det bak deg. 

Anonymkode: bf91e...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du overdrev. Du kunne tatt en telefon dersom du absolutt måtte, ellers får du være hjemme og passe på selv. Er ikke alle barn som er vant til dyr. Pluss at det kan godt hende din egen sønn var med på det, fikk dårlig samvittighet og dette er måten han sier fra på. Det kan også hende han overdriver. Uansett, utrolig kjipt å være en sånn bastant mor som alltid skylder på andres barn (den «vårt hus våre regler» setningen sier sitt). Du kunne tatt en vennlig telefon og fortalt at sønnen din er litt fortvilet fordi det ble litt uenighet om hvordan man behandler katter. Og om hun kunne snakke litt med sin sønn om det også. 

Anonymkode: 22677...55f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt på siden, men hvorfor meldte du ikke far? Alltid mor som får det. Sms er en mangelfull kommunikasjonsform. Ville ringt og forklart hendelsen. 

Anonymkode: b5393...f71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic

To åtteåringer kan fort bli oppfinnsomme. Ville slett ikke latt de alene med dyr og det burde ikke du heller. Vet foreldrene til denne gutten at de var hjemme hos deg uten tilsyn? Guttene burde lære å være greie mot dyr og å ikke gjøre ramp, det er jeg enig i. Men både de og kattene var ditt ansvar, men du overlot dem til seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt på siden, men hvorfor meldte du ikke far? Alltid mor som får det. Sms er en mangelfull kommunikasjonsform. Ville ringt og forklart hendelsen. 

Anonymkode: b5393...f71

Herre hatt. Selvsagt måtte det komme noe slikt likestillingsfjas. 

Anonymkode: 07606...141

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...