Gå til innhold

Russedress i konfirmasjon??


Anonym xx

Anbefalte innlegg

Jeg er russ i år og skal tilfeldigvis i konfirmasjon til søskenbarnet mitt uti mai. Jeg er veldig usikker på om jeg skal hive på russedressen eller bunaden. Konfirmanten selv har lenge uttrykt et sterkt ønske om at både jeg og broren hennes skal komme i russedressen, for det synes hun er stas. Hun har i tillegg ekstremt mange små søskenbarn, så hun tenker muligens at det derfor også er gøy? Vet ikke om det har noe å si, men verken jeg eller broren hennes har upassende dekor på klærne da vi er ganske tamme personer. Mamma sier at det ikke gjør noe så lenge konfirmanten har lyst til det. Onkelen min derimot, mener bunad, så hvem skal jeg høre på? 

Endret av Anonym xx
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde aldri gått i russedress i konfirmasjon. Min bror konfirmerte seg da jeg var russ, og det hadde vært utrolig rart hvis jeg hadde stilt opp i en skitten russedress og hettegenser. Du kan eventuelt skifte til det utover dagen. 

Anonymkode: 84113...1a0

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bunad. 

Konfirmantens dag dette her og da er det unødvendig å kle seg opp på en måte som setter så mye fokus på deg.

La russetida ligge denne dagen. 

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Tenker akkurat det samme som dere, spesielt med tanke på kirken. 
 

Angående skitten russedress.. Er det ingen som vasker den? 😅 Har selv tenkt å vaske den jevnlig da jeg ikke vil gå rundt som en stinkbombe.

Endret av Anonym xx
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var russ var det å vaske russedressen omtrent en dødssynd 😅 Mulig det er andre regler nå :) 

Anonymkode: 0903d...3d8

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er russ, da går du i russedressen hele tiden. Hadde gått for den. 

Anonymkode: 063a9...5e4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 25.2.2020 den 11.22, Anonym xx skrev:

Takk for svar. Tenker akkurat det samme som dere, spesielt med tanke på kirken. 
 

Angående skitten russedress.. Er det ingen som vasker den? 😅 Har selv tenkt å vaske den jevnlig da jeg ikke vil gå rundt som en stinkbombe

Regelen er at om du vasker den så må du klippe av beinet. Skal du vaske den, kan du heller droppe russetiden.

 

jeg hadde LETT kommet i en fin genser og russebukse

Anonymkode: cc35f...7d3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvertfall ikke ha russedress under seremonien. Og jeg ville heller ikke hatt det på i selskapet heller. 

Jeg skjønner at det er stas for konfirmanten med russ i familien, men jeg ville ikke gjort det altså. Dette er bilder og minner hun kommer til å ha, det er ikke like kult med russ etter at man selv har vært det. Og for din egen del også, kommer til å være flaut å tenke på i ettertid at du møtte i russedress. 

Anonymkode: 0ed59...79d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Regelen er at om du vasker den så må du klippe av beinet. Skal du vaske den, kan du heller droppe russetiden.

 

jeg hadde LETT kommet i en fin genser og russebukse

Anonymkode: cc35f...7d3

Hvor gammel er du? 

Anonymkode: 0ed59...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du stiller IKKE i russedress i konfirmasjon! 

Anonymkode: d136a...d7d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er du? 

Anonymkode: 0ed59...79d

30

Anonymkode: cc35f...7d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei altså... ikke russedress i konfirmasjon! Du kan jo ta den med da og så skifte den siste halvtimen av selskapet (når det egentlig er over).

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 29 år, og vi hadde også en greie med at andre russ skulle klippe av det ene beinet på buksa hvis den ble vasket underveis.

Anonymkode: 163ed...762

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren så ekkelt å gå med de samme klærne i (over?) en måned uten å vaske dem. 

Æsj...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ingen regler (hvertfall ingen vi tar seriøst) om å klippe av beinet på dressen, så tror det skal gå rimelig fint å vaske den.

Endret av Anonym xx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Konfirmasjonen handler ikke om deg som er russ den handler om konfirmanten. Du går ikke i russedress den dagen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du bør skifte til noe annet den dagen, selv om konfirmanten vil du skal komme i russeklær. Du kan eventuelt skifte til russeklærne litt senere på dagen, men du kan ikke gå i seremonien i russeklær, synes jeg. 

Tenker også litt at hvis det er mange barn der, kan dere som er russ ta for mye plass i konfirmasjonen. Det skal jo handle om konfirmanten, ikke dere som er «kule russ». Barn har jo en tendens til å bli helt gale når de ser russ, og det kan jo godt hende konfirmanten ikke synes det er så stas likevel - når dere får mye oppmerksomhet på hennes dag.  

Anonymkode: ccc9b...c81

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.3.2020 den 9.48, AnonymBruker skrev:

Jeg er 29 år, og vi hadde også en greie med at andre russ skulle klippe av det ene beinet på buksa hvis den ble vasket underveis.

Anonymkode: 163ed...762

Trenger ikke si noe da. Jeg vasket den to ganger per uke. 

Anonymkode: 828b1...711

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...