Gå til innhold

Lese tekst på krans i begravelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har blitt spurt om å lese teksten på en av kransene i begravelsen til et nært familiemedlem,  men jeg er usikker på hvordan dette rent praktisk. Jeg antar jeg får et hint av presten eller de fra byrået når det er min tur. Men hva gjør jeg når jeg har lest? Bare snur og setter meg igjen, tar jeg på kisten eller hva?

Anonymkode: 5c061...f9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Presten eller begravelsesbyrå går gjennom seremonien før begravelsen. Sørg for å vær der i god tid så får du vite hvordan det blir gjort. 

Anonymkode: 9cf68...393

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Jeg antar jeg får et hint av presten eller de fra byrået når det er min tur. Men hva gjør jeg når jeg har lest? Bare snur og setter meg igjen, tar jeg på kisten eller hva?

Pleier å gå igjennom hele programmet først sånn at du vet hva som skal skje ja :)  Har ihvertfall vært sånn i alle begravelsene jeg har vært i ,og det er dessverre ikke få... om du vil ta på kista eller ikke er vel mest opp til deg selv ,noen ønsker å legge en hånd på kista hvis de taler direkte til avdøde mens andre igjen ikke gjør det . Noen stopper opp ved kista når de er på vei opp for å holde tale,for så å legge hånda si på den som et slags farvel. Det er ingen fasit . Alle er forskjellige, gjør hva du føler er riktig for deg !  ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...