Gå til innhold

Sexleketøy har svekket tilliten min til kona


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En klitoris blir overstimulert av sexleketøy, den vil kreve mer og mer (hardere stimuli) så det beste er å legge vekk sexleketøyet, dette skjer ikke med en finger, det er fysisk umulig

Anonymkode: 9fa74...e3d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt handler om deg.... ikke rart kona først kommer skikkelig nå. 

Anonymkode: 02cbf...157

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg har alltid slitt med å komme (vi prater åpent om mye rart). Jeg rådet henne til å utforske seg selv litt, når hun var alene, og ikke bare med kjæresten. Dette hadde hun gjort, og lært seg til å komme på egen hånd, dette hadde hun visst ikke fått til noe særlig før. (Hun virker av og til nesten aseksuell). Men har mye og ofte sex med kjæresten og er veldig fornøyd med han, særlig etter at hun selv fikk mer nytelse av sexen...

I fjor var kjæresten bortreist og hun var ensom. Hun hadde da bestilt seg et nytt leketøy som hun viste meg. Det var en sånn womanizer... og hun rapportere at den var visst helt sinnsykt deilig! Kjæresten hennes liker den heller ikke noe særlig men hun digger de nye høydene denne gir. Jeg sier bare you go girl... 

Jeg vet ikke hva slags råd du skal få av meg, for jeg er bare så glad på kvinners vegne som finner glede i senga. Selv har jeg ikke slitt med å komme eller "være meg selv", så det har alltid vært interessant å høre andres ståsted. Så av den grunn så syns jeg mannen bør ta seg sammen og være glad på hennes vegne. 

Samtidig er det jo veldig synd om du blir så sjalu at det ødelegger den naturlige samspillet dere imellom. 

Har ikke hatt et langt samliv med min kjære, men ser for meg at det fort kan bli rutine og kjedelig etterhvert. Kan du ikke prøve å se på dette som å prøve noe nytt, utvide horisonten, oppdage nye sider ved dere etter noen år sammen? På samme måten som andre utvider sexlivet med litt bondage, leketøy, swingers, whatever... Det vil jo gi nye, spennende følelser og sterke orgasmer, iallefall når det er nytt og pirrende? Det at hun gjør det alene betyr ikke at hun trekker seg unna deg eller foretrekker leketøyet. Det betyr kanskje bare at hun er kåt og den lille dingsen gir en kjapp deilig opplevelse. Dette tror jeg kommer deg til gode også. Kanskje hun etterhvert er villig til å prøve ut andre ting. Ikke push.. 

Anonymkode: ab627...93f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, megda skrev:

Problemet ligger i ditt perspektiv og din oppfatning av situasjonen og deg selv i forholdet. Det at du tenker at du ikke er "god nok" er ditt problem og ikke kona di sitt. tenker du at penisen din skal være like bra som et sexleketøy? hvilke forventninger har du til deg selv? 

Det at et leketøy gjør sexen enda bedre for dama må jo bare være et pluss for forholdet. Jeg regner med at hun er mer gira på sex også og du kan senke egne forventinger til at kona skal komme som en rakett (som ikke er ditt ansvar uansett). Du kan senke skuldrene og ikke tenke på at hun skal komme og dermed så får dere begge en bedre opplevelse sammen. For det er opplevelsen sammen som faktisk teller. 

Jeg kan forsåvidt skjønne følelsene dine, men har du spurt eller prøvd å forstå kona di? hva tenker hun om saken? hva var hennes intensjon ved det hele? å anta noe blir alltid feil og du spinner ut i tankespiraler som ikke er produktive.

Hei. Takk for langt svar. 

Jeg har ikke egentlig noen kjempeforventninger til meg selv, men jeg har alltid vært opptatt av å gi nytelse. Har på en måte brukt mange år på å bli en god sexpartner. 

Og har alltid i det minste trodd jeg var det. Spesielt etter jeg møtte kona. Hun var ganske åpen fra start av om at sex ikke var 'hennes greie'. Hun fortalte meg om tidligere partnere som var kjedelige, eller ikke snille, og hun har alltid sagt at hun ikke onanerer for seg selv. Dette har jeg alltid trodd på, for jeg er faktisk ikke sjalu, og hun har alltid vært den som tar opp disse tingene. 

Hun har sagt at hun ikke likte sex før meg, og at jeg åpnet øynene hennes seksuelt. Det er jo klart det var stas. Og jeg husker at jeg i starten av forholdet vårt var så usikker på hvordan dette skulle gå, om partneren min ikke var interessert i sex. Noenganger følte jeg at vi hadde sex for min del, og dette tok jeg opp med henne. At jeg ikke ville at vi skulle ha sex bare fordi jeg hadde lyst. Hun sa at hun alltid hadde hatt dårlig selvtillit seksuelt sett og også følt mye på skam(skal ikke gå inn på årsaker her..). 

Men med tiden så åpnet hun jo opp og ble mer opptatt av å ta iniativ, var mer aktiv, og jeg har virkelig følt at jeg har vunnet i lotto, verdens beste dame, som virkelig vil ha meg, som elsker å være med meg, og som viser det med hele seg. 

Og hun gjør fortsatt dette, men det kjennes mer som at hun blir utålmodigere også. Der vi kunne ha forspill på 20 minutter før, gjerne lenger, så dytter hun meg gjerne bort, er utålmodig og sier at hun 'må ha deg nå'. Har forsøkt å endre ting jeg gjør, forsøkt å være det jævla leketøyet også. Kan godt hende at mine følelser her preger ting jeg gjør. 

Å snakke med kona mi om sex er ikke så enkelt. Hun hadde aldri sagt noe annet enn det hun sier nå.

Hun sier at leketøyet er ikke istedet for meg, men at det er noe hun vil bruke med meg, morsomt nok skjer jo ikke det, og jeg vet hun bruker det flittig. Da det ene sluttet å fungere ble hun helt desperat og oppsøkte faktisk nærmeste Kondomeriet for å få et nytt, samtidig som hun reklamerte på det andre. Altså fremstår hun som helt hekta på orgasmene hun får av dette. 

At hun gjør dette alene er ikke problemet, bare så det er sagt. Men jeg merker en helt annen seksuell adferd hos henne, og det er det som er rart. Når jeg forsøker ta dette med henne blir hun flau og irritabel. Unnvikende. 

Som sagt så kjøpte jeg jo dette til henne og lot som ingenting, så det er jo jeg som har innført dette. Jeg kjøpte det også fordi det var 'garantert' orgasme, og for å få en slags variasjon i sexen. Føler vel at det eneste dette leketøyet ikke kan gi henne er en hard penis rett og slett. Føler meg som sagt som en dildo. Og aner ikke hvordan jeg skal komme meg ut av dette, ta det opp eller noe som helst. 

Anonymkode: 4b4ef...306

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt handler om deg.... ikke rart kona først kommer skikkelig nå. 

Anonymkode: 02cbf...157

Hæ?? Hvordan handler alt om meg??? Det kjenner jeg meg ikke igjen i, jeg kjøpte jo dette leketøyet i første omgang for at Hun skulle ha det bra. Det er jo faktisk det som er det viktige for meg!! 

 

Anonymkode: 4b4ef...306

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En venninne av meg har alltid slitt med å komme (vi prater åpent om mye rart). Jeg rådet henne til å utforske seg selv litt, når hun var alene, og ikke bare med kjæresten. Dette hadde hun gjort, og lært seg til å komme på egen hånd, dette hadde hun visst ikke fått til noe særlig før. (Hun virker av og til nesten aseksuell). Men har mye og ofte sex med kjæresten og er veldig fornøyd med han, særlig etter at hun selv fikk mer nytelse av sexen...

I fjor var kjæresten bortreist og hun var ensom. Hun hadde da bestilt seg et nytt leketøy som hun viste meg. Det var en sånn womanizer... og hun rapportere at den var visst helt sinnsykt deilig! Kjæresten hennes liker den heller ikke noe særlig men hun digger de nye høydene denne gir. Jeg sier bare you go girl... 

Jeg vet ikke hva slags råd du skal få av meg, for jeg er bare så glad på kvinners vegne som finner glede i senga. Selv har jeg ikke slitt med å komme eller "være meg selv", så det har alltid vært interessant å høre andres ståsted. Så av den grunn så syns jeg mannen bør ta seg sammen og være glad på hennes vegne. 

Samtidig er det jo veldig synd om du blir så sjalu at det ødelegger den naturlige samspillet dere imellom. 

Har ikke hatt et langt samliv med min kjære, men ser for meg at det fort kan bli rutine og kjedelig etterhvert. Kan du ikke prøve å se på dette som å prøve noe nytt, utvide horisonten, oppdage nye sider ved dere etter noen år sammen? På samme måten som andre utvider sexlivet med litt bondage, leketøy, swingers, whatever... Det vil jo gi nye, spennende følelser og sterke orgasmer, iallefall når det er nytt og pirrende? Det at hun gjør det alene betyr ikke at hun trekker seg unna deg eller foretrekker leketøyet. Det betyr kanskje bare at hun er kåt og den lille dingsen gir en kjapp deilig opplevelse. Dette tror jeg kommer deg til gode også. Kanskje hun etterhvert er villig til å prøve ut andre ting. Ikke push.. 

Anonymkode: ab627...93f

Minner litt om kona mi det her. Jeg syns det er veldig opphissende at hun har blitt mer 'seksuell' og frigjort, og skriver jo og at jeg ikke mener hun skal slutte. Samtidig så er det ikke som at dette leketøyet utvider horisonten vår eller hennes, for jeg føler at sexen vår etter womanizer nesten er blitt kjedelig, hun vil som jeg skrev innledningsvis bare bli 'tatt'. Gjerne fort og hardt. Etter en del googling har jeg forstått at womanizer sannsynligvis ikke er det beste leketøyet å kombinere med sex, og at det kanskje ikke ser så sexy ut over tid, men sånn det er nå så blir hun unnvikende de få gangene jeg spør om det, og så lar jeg være å spørre. Egentlig er dette jævla forvirrende. Jeg kan komme hjem fra butikken, hun ligger på sengen og gjør ingenting, men ser at hun er sykt kåt, og at hun et rød i kinnene, og jeg blir da veldig kåt fordi jeg forstår at hun har brukt den. En dag sa hun til meg at jeg måtte ta henne, at det eneste hun manglet var meg, og hun var helt skjelven, 'jeg tyvstartet litt mens du var ute, trenger deg'. Sånn snakker hun stort sett ikke med mindre hun er veldig tent og jeg ble tent og vi hadde sex, selvsagt. Akkurat dette var jo fint, men da jeg dusjet etterpå så fikk jeg den rare følelsen igjen, at JEG ble brukt liksom. 

Dette er vanskelige tanker å ha om henne for å være ærlig. Jeg vet ikke hvorfor jeg tenker sånn. Jeg spurte henne hva hun tenkte på mens hun brukte den, selv om hun 'nekter' for det, og da sa hun at hun enten tenkte på meg, eller så tenkte hun ikke, for hun kom ofte så fort at alt hun tentke på var å komme en gang til. 

Anonymkode: 4b4ef...306

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En Womanizer er en kraftig klitorisstimulator, klart du ikke har sjanse til å ta opp kampen med den, når det kommer til orgasmer. Men, så er sex så veldig mye mer enn orgasme. Når menn skjønner det, da skjønner dere mye. 

En ting er at hun får orgasme med den, men du kan gi henne så mye mer. Istedenfor å være sjalu på leketøyet så snakk med henne. Fortell henne at du ønsker sex uten leketøyet også. 

Du kan ikke kreve at hun kaster den eller slutter å bruke den. Slikt kan man ikke bestemme over hos en partner. Men, du kan uttrykke følelsene dine.

Anonymkode: 02886...05b

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nok litt psykologisk også, jeg kommer mye lettere med leketøy fordi jeg trenger ikkje "ta hensyn" til leketøyet. Med mannen tenker jeg jo også på hvordan han har det, det er ikke turn off, men tankene låser seg litt på det. Ikke ta det personlig iallefall. Jeg lærte mye om meg selv med leketøy, det er veldig gøy, og det gjør ikke mannen mindre interessant, tvert imot 😊

Anonymkode: d6427...fba

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Føler vel at det eneste dette leketøyet ikke kan gi henne er en hard penis rett og slett. Føler meg som sagt som en dildo. Og aner ikke hvordan jeg skal komme meg ut av dette, ta det opp eller noe som helst. 

Du kan begynne med en ærlig samtale der du f.eks sier akkurat dette. Du opplever det slik at hun nesten har en elsker på siden der en del av hennes seksualitet er stengt for deg og at det oppleves som hun ikke vil at du skal være endel av dette. Her må du spørre hva hun tenker og tankene rundt å introdusere sex-leketøyet i selve sexen dere har sammen. Nå kan det være at hun tenker at vil oppfatte det som nedverdigende om leketøyet blir med i sexen, men det er vel også problemet. Dere kommuniserer ikke i øyeblikket.

Dette oppfattes av meg som kjerneproblemet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En Womanizer er en kraftig klitorisstimulator, klart du ikke har sjanse til å ta opp kampen med den, når det kommer til orgasmer. Men, så er sex så veldig mye mer enn orgasme. Når menn skjønner det, da skjønner dere mye. 

En ting er at hun får orgasme med den, men du kan gi henne så mye mer. Istedenfor å være sjalu på leketøyet så snakk med henne. Fortell henne at du ønsker sex uten leketøyet også. 

Du kan ikke kreve at hun kaster den eller slutter å bruke den. Slikt kan man ikke bestemme over hos en partner. Men, du kan uttrykke følelsene dine.

Anonymkode: 02886...05b

Nei, jeg vil jo ikke at hun skal kaste den. Vil vel egentlig bare bli kvitt følelsen av å være en annenrangs dildo. Jeg tror det er mye fordi min kone har vært veldig flink til å få meg til å føle meg bra. Jeg har jo fått mye mer selvtillit av sexlivet vårt, hun har tidvis fått meg til å føle meg som en slags gud. Og så kommer dette øretermometerlignende opplegget og overtar. 

Mulig dette bare er såret stolthet også. Jeg er forvirra. 

Anonymkode: 4b4ef...306

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, megda skrev:

Du kan begynne med en ærlig samtale der du f.eks sier akkurat dette. Du opplever det slik at hun nesten har en elsker på siden der en del av hennes seksualitet er stengt for deg og at det oppleves som hun ikke vil at du skal være endel av dette. Her må du spørre hva hun tenker og tankene rundt å introdusere sex-leketøyet i selve sexen dere har sammen. Nå kan det være at hun tenker at vil oppfatte det som nedverdigende om leketøyet blir med i sexen, men det er vel også problemet. Dere kommuniserer ikke i øyeblikket.

Dette oppfattes av meg som kjerneproblemet. 

Ja dette har du mye rett i. Som sagt er det vanskelig å prate om sex med henne, det låser seg fort for henne da. 

Absurd nok så kjennes det som at hun har et hjemmelig liv på en måte som en elsker, men denne elskeren er et oppladbart leketøy som kun har som formål å gi orgasmer, og det er kun dette. Har aldri vært redd for at hun skal være utro med et menneske, og er det ikke nå heller. 

Jeg tror på henne når hun sier at hun vil ha dette som 'i tillegg til/med meg', men det føles ikke sånn likevel. Som sagt er dette veldig forvirrende for meg. Det var jo jeg som kjøpte det første leketøyet, og jeg hadde aldri forventet dette som har skjedd nå. 

Eksempel, når hun dro og kjøpte den nye, så lo jeg litt og fleipet med henne, og da ble hun kjempesint. Sa at jeg gjorde narr av henne, og at den eneste grunnen til at hun kjøpte en ny var fordi det tok så lang tid å få reklamert, og at da kunne jo ikke vi bruke det i mellomtiden. Men.. Vi har jo ikke gjort det uansett. Hun vil rett og slett ikke bruke den med meg, og jeg har selv fått en slags vibratorangst av dette. 

Så. Mitt formål var å få inn dette leketøyet som et morsomt tilskudd, litt krydder, og for all del, det har det jo vært, men da åpenbart kun for henne. Og det er jeg jo glad for!! Jeg er kjempeglad for at hun har det fint og får orgasmer og alt det der, men det er den følelsen av å være en dildo som plager meg. Forspillene er kortere, hun har en relativt aggressiv seksuell væremåte når vi har sex, hardere, fortere, ikke stopp osv. Som sagt. Kjenner ikke igjen kona mi. 

Anonymkode: 4b4ef...306

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde bare kjøre på med begge deler. Penetrering og den vibratoren samtidig gjør nok at hun når nye høyder. Bare prøv

Anonymkode: d94ec...ebf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sex er veldig mye mer enn samleie og orgasme. Høres jo ut som dere har et rikt sexliv. 

Jeg får aldri orgasme ved samleie, veldig sjelden ved annen stimulering fra andre. Jeg har likevel stor glede av sexlivet med min partner. 

Jeg kan få orgasme med egne hender eller leketøy. Det er orgasme og lite annet, fort og gæli med silikon er ikke noen erstatning for intimitet med en levende kropp. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er en Womanizer Liberty. Men hun har to. Tror ikke de heter det samme. Er visst det beste i hele verden. 

Er bare utrolig fjernt hele greia for meg. Skjønner at jeg må skjerpe meg og sånn, men vet ikke hvordan jeg skal bli kvitt denne merkelige følelsen. Verste er jo at det kjennes ikke bare som at kona har ljugd, men også ALLE andre partnere jeg har hatt. 

Leste noen reviews at dette leketøyet hvor menn skrev 'utrolig deilig å se kjæresten komme så sterkt' blabla og jeg tenkte at haha, kona mi kommer alltid sterkt, men åpenbart tok jeg feil. Føler seriøst at jeg er en dårlig elsker nå og vet ikke hva jeg skal gjøre. Og dette er jo det vanskelige, for om jeg spør henne om ejg skal gjøre noe annerledes osv så sier hun bare 'gjør som du vil du'. 

Anonymkode: 4b4ef...306

Vet du, du er ikke ansvarlig for konas orgasmer. Det handler om samspill og kommunikasjon og det er like mye hun som må forklare hva som funker for henne. Men kanskje hun ikke visste det? 

En annen ting er at sex uten orgasme også kan være fantastisk.

Svelg stoltheten og nyt mann!

Anonymkode: eff21...d1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du har fått kjempegode råd her.

Eneste jeg hang meg opp i HI er at du ville hun skulle tro den kom fra en kompis?! 😅

 

Anonymkode: d8f76...25c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns du har fått kjempegode råd her.

Eneste jeg hang meg opp i HI er at du ville hun skulle tro den kom fra en kompis?! 😅

 

Anonymkode: d8f76...25c

Haha. Ja. Skjønner at det høres veldig rart ut😅. Kona har en kompis, eller, en tidligere beiler, eller, han er vel egentlig fortsatt ganske kjær i henne. Helt harmløs fyr. Han sender henne blomster og masse rare erklæringer fra tid til annen, og typisk i fylla så kan han ringe henne og si at det han er mest lei seg for er at han ikke ble kjent med henne før hun og jeg ble sammen. Han er sånn kronisk singel fyr som legger ut masse seksuelle spøker osv på facebook. Jeg pakket den inn og la den i postkassa vår, og skrev 'fra en hemmelig beundrer, håper du får nytte av denne ;)' 

Følte meg urteit som gjorde det, vet at hun blir dritsur av blunkefjes og sånne type sexspøker. Men det var jo fordi jeg ville at vi/hun skulle prøve dette, og ikke for å være pushy. Hun kom inn og sa har du lagt en pakke til meg? Jeg så bare rart på henne og sa at nei, har ikke hentet posten idag. Når hun åpnet den så så jeg at hun ble irritert og egentlig ganske forbanna, nærmest som at hun vemmet seg over det. Da turte jeg ikke si noe og spurte henne hva det var? Hun var helt rød i fjeset og sint og viste meg Womanizeren og sa at det var 'et jævla sexleketøy, det som alle prater om, hva faen, ÆSJ'. Altså, det var hennes reaksjon, hun ble frastøtt og sint, og lurte på hvorfor noen mente hun trengte noe så ekkelt noe. 

Da turte jeg ikke si noe og sa at jøss, hvem kan det være, kan det være NN tro? 

Da sa hun: æsj, ja, det er sikkert han, så syk han er. Jeg forstår ikke hva han driver med. 

Så sa jeg: jaja, hyggelig da.. 

Hun: verste er at de er ganske dyre også. Han trenger seriøst å få seg dame snart. Vokse opp. 

Meg: hva skal du gjøre med den da? Sende den tilbake til han? Skal vi kaste den? 

Så sa hun at hun trodde nok det, men at siden han hadde gjort dette så kunne vi kanskje prøve den en eller annen gang, på pur faen liksom. 

Og fra der til nå.. Ja. Enda verre var det når hun tok det opp med han, og han sa at nei, han hadde ikke gjort det, men om hun ville ha en så kunne han godt være hennes Womanizer 😑😑😑

Så jeg har bare latt henne tro det er han, eller bare noen andre. Og ironisk nok så tror jeg vel hun innerst inne fikk verdens beste gave fra verdens verste fyr, men så var det meg 😑

Anonymkode: 4b4ef...306

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ulik stimulering, ulik orgasme. Jeg kom mange ganger, tett og med spruting med eksen, er jeg heldig får jeg en til to orgasmer med gubben. De har to helt forskjellige måter å ha sex på. Det betyr ikke at det med gubben ikke er bra eller st jeg ikke liker det. Kommer helt annerledes med vibrator enn ved vaginalt og. 

Anonymkode: e4234...4c7

Eksen hadde større lem enn din nåværende mann, det som utgjorde forskjellen.

Anonymkode: e71fe...644

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uff sorry, skjønner at jeg er dusten her egentlig. 

Hun sa faktisk noe lignende, at hun ikke visste at dette gikk an, og nå i det siste har jeg gjort alt jeg kan og mer til under oralsex for å få til dette, men jeg klarer det ikke, og jeg føler meg bare dårlig. Skjønner at det er mitt problem. Unnskyld for at jeg er en dust. Vil jo bare at hun skal ha det bra. Skulle bare ønske det var jeg som gjorde det.. 

Anonymkode: 4b4ef...306

Nei det er du ikke. Jeg skjønner deg utrolig godt. Hadde kjæresten min kommet ekstremt kraftig og mer deiligere med et leketøy enn med meg , hadde jeg nok kjent litt på det 😋 

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er så redd for å fremstå som en fyr som bare er på kg for å runke, men det jeg så med leketøyet har jeg aldri sett eller opplevd, det var helt vilt. Jeg likte det først, men nå i ettertid har det satt seg på en elelr annen måte. Hun ble et helt annet menneske, kjente henne ikke igjen. Men er vel ris til egen bak dette. 

Anonymkode: 4b4ef...306

Ja, egentlig 😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du spurt henne om hva/hvordan du kan gjøre ting annerledes for at hun skal komme/komme kraftigere? Er nok lettere å spørre kona di enn en haug fremmede på nett. 

Anonymkode: 45a84...375

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...