Gå til innhold

Tror jeg lekker urin eller fødsel.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 uker siden fødsel. Den første dagen på sykehuset vet jeg at jeg lekket litt urin,dette da jordmor var normalt i første dagene. Jeg blør forsatt og av og til er det noe vannete og seigt som kommer ut og jeg blir helt våt blir en flekk på buksa selvom jeg har bind. Jeg har luktet på det og det lukter ikke urin. Noen som vet hva det kan være? Hva bør jeg gjøre? Jeg fikk kateter da jeg skulle føde. Livredd at jeg kommer til å lekke urin. 

Anonymkode: 4cfa1...92c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når tiden er inne begynner du med knipeøvelser for å stramme opp bekkenbunnen din igjen:) 2 uker etter fødsel så er det ikke så rart at ting ikke er helt oppe og fungerer ennå😊 

Anonymkode: 31265...158

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urin lukter urin. 

Og uansett er underlivet i unntakstilstand i et par måneder etter fødsel.  Både pga påkjenninger og pga hormoner.  Ting går seg til. 

Det er nok helt sikkert kun utflod som en del av renselsen. Og om det er urin, så betyr ikke det at du kommer til å lekke resten av livet. 

Anonymkode: d38ba...c12

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være svette? Jeg svetta noe helt sykt etter fødsel, i flere uker.. sikkert endel vann som skulle ut av kroppen.. 

Anonymkode: bca24...7d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når tiden er inne begynner du med knipeøvelser for å stramme opp bekkenbunnen din igjen:) 2 uker etter fødsel så er det ikke så rart at ting ikke er helt oppe og fungerer ennå😊 

Anonymkode: 31265...158

Takk for svar. Ble ganske mye roligere nå. Tenkte noe var galt.

Anonymkode: 4cfa1...92c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Urin lukter urin. 

Og uansett er underlivet i unntakstilstand i et par måneder etter fødsel.  Både pga påkjenninger og pga hormoner.  Ting går seg til. 

Det er nok helt sikkert kun utflod som en del av renselsen. Og om det er urin, så betyr ikke det at du kommer til å lekke resten av livet. 

Anonymkode: d38ba...c12

Takk for beroligende svar.

Anonymkode: 4cfa1...92c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan det være svette? Jeg svetta noe helt sykt etter fødsel, i flere uker.. sikkert endel vann som skulle ut av kroppen.. 

Anonymkode: bca24...7d4

Nei. Jeg kjenner det kommer og noen ganger mer så jeg blir våt. Går kun med svarte bukser livredd.

Anonymkode: 4cfa1...92c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lakk i 8 mnd etter fødsel og ble fulgt opp av fysio og nå lekker jeg ikke mer(11 mnd etter) om det fortsatt er et problem etter 6 uker tar du kontakt med en fysio som er god på bekkenbunn. Men mest sannsynlig løser dette seg selv i løpet av noen uker 👍

Anonymkode: 61593...a90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lakk i rundt to måneder etter fødsel. Baby er nå 5 måneder og det er ikke noe problem lengre. 

Anonymkode: 4720b...29f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg lakk i rundt to måneder etter fødsel. Baby er nå 5 måneder og det er ikke noe problem lengre. 

Anonymkode: 4720b...29f

Samme her. Brukte truseinnlegg og vasket bare ekstra ofte. Gikk over av seg selv. Var ikke flink til å knipe heller. Hvis det bare er litt urin så vil jeg tro at det går seg til

Anonymkode: 3e831...2ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg gikk det seg ikke til, men en kjapp operasjon fikset det. Tvt- operasjon mener jeg det heter. Den har holdt meg tett i åtte år nå.

Anonymkode: 90bca...c9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakk en stund etter fødsel. I hvertfall når jeg gikk i trapper, nøys eller gjorde en bevegelse som ikke kroppen var helt med på ;) Men det gikk over. Truseinnlegg var gull.

Anonymkode: 13e70...6ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

For meg gikk det seg ikke til, men en kjapp operasjon fikset det. Tvt- operasjon mener jeg det heter. Den har holdt meg tett i åtte år nå.

Anonymkode: 90bca...c9f

Hvor ille var det? Jeg lekker også, 3 år siden siste fødsel. Men jeg vet ikke om det er «nok» til å få operasjon. 

Anonymkode: 7134f...e63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

For meg gikk det seg ikke til, men en kjapp operasjon fikset det. Tvt- operasjon mener jeg det heter. Den har holdt meg tett i åtte år nå.

Anonymkode: 90bca...c9f

Hvordan var tiden etter operasjon? Jeg kan hverken jogge eller danse 10 år etter fødsel:( Må alltid finne på unnskyldninger til treningsvennina mi om hvorfor jeg ikke kan være med å jogge:( Var det vanskelig å få innvilget dette? 

Anonymkode: 8c1b0...f2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...