Gå til innhold

Ut for å finne den rette, eller er datingapps greia?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, 

''Nysingel'' mann her.
Jeg bare lurer litt på dette vedr. apper som tinder, happn osv. Jeg føler at det har blitt veldig overfladisk og at folk har et stort behov for å fremlegge hvor høyt utdannet de er osv. For min del spiller det ingen rolle om personen jeg skal date er høyt utdannet eller ikke.  
 

Hvordan bør en tinder bio eksempelvis se ut? Dette er et spørsmål til dere damer.
Her er jeg anonym, så spiller jo ingen rolle hva jeg skriver her. Kunne forøvrig aldri falle meg inn å skrive at jeg eier en stor bedrift og sitter rimelig greit i det økonomisk. Vil jo ikke ha en match på tinder kun fordi jeg har livet økonomisk på stell. 🙄 

Hva bør man ha med i en god bio, uten at den blir overfladisk?

Opplever også at det finnes mange troll her inne på KG, så kan jo trolle meg selv å si ''hvorfor skriver du om overfladiske ting her, når du selv skriver at du er økonomisk sterk og eier en stor bedrift?'' - Der, da var denne ute av verden. Nå over til de som kan svare seriøst.

Anonymkode: aec04...fc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skriv hva du er ute etter (varig forhold?), litt om interesser og hva du bruker tida på, og evt litt om hva som er viktig for deg når det gjelder en partner. Om man har barn er det lurt å nevne. Og velg bilder som viser deg i ulike situasjoner, og gjerne når du gjør ting du liker. Viktig med både gode ansiktsbilder og minst 1 helfigur. Men dropp poseringsbilder fra treningsstudio!

Høyden er også veldig greit om oppgis (hilsen dame som er litt over snittet høy selv)

Anonymkode: 52f38...9f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skriv hva du er ute etter (varig forhold?), litt om interesser og hva du bruker tida på, og evt litt om hva som er viktig for deg når det gjelder en partner. Om man har barn er det lurt å nevne. Og velg bilder som viser deg i ulike situasjoner, og gjerne når du gjør ting du liker. Viktig med både gode ansiktsbilder og minst 1 helfigur. Men dropp poseringsbilder fra treningsstudio!

Høyden er også veldig greit om oppgis (hilsen dame som er litt over snittet høy selv)

Anonymkode: 52f38...9f0

Takk for godt svar. 😊
 

Anonymkode: aec04...fc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damer er ute etter bekreftelse der er min erfaring. Svært få er interessert i noe forhold selv om de skriver noe annet i profilen sin. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

Damer er ute etter bekreftelse der er min erfaring. Svært få er interessert i noe forhold selv om de skriver noe annet i profilen sin. 

Og menn er stort sett bare ute etter uforpliktende sex.😉

Det er definitivt en del luking som må gjøres ja, men det finnes bra og seriøse menesker innimellom der. Hos begge kjønn. Man kan være interessert i et forhold, bare at man ikke er interessert i det med akkurat deg. Leste akkurat at på tinder er 2/3 av brukerne menn, så det er ikke så rart om dere føler det er vanskelig å få napp. Kvinner har mer å velge i.

Anonymkode: 52f38...9f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

Damer er ute etter bekreftelse der er min erfaring. Svært få er interessert i noe forhold selv om de skriver noe annet i profilen sin. 

kunne jo si det samme om mange menn ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og menn er stort sett bare ute etter uforpliktende sex.😉

Det er definitivt en del luking som må gjøres ja, men det finnes bra og seriøse menesker innimellom der. Hos begge kjønn. Man kan være interessert i et forhold, bare at man ikke er interessert i det med akkurat deg. Leste akkurat at på tinder er 2/3 av brukerne menn, så det er ikke så rart om dere føler det er vanskelig å få napp. Kvinner har mer å velge i.

Anonymkode: 52f38...9f0

Merker godt at barna mine er et veldig stort hinder. Ennda større blir det hindret når jeg ønsker å ikke innvolvere dem i ny partner før jeg vet at forholdet holder. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen selfies, bilder både av ansikt og fullfigur, ikke bar overkropp og noe som viser interessene dine

Ser at mange menn sin bio inneholder kun emojis - unngå dette. Skriv heller kort hvem du er, hva du ser etter, om du har barn og evt alder på de

Og for all del unngå negative ting som «hvis du bare samler på matcher så sveip venstre» etc

En kompis av meg har noe sånn som «sosial og utadvendt fyr ser etter noe ser etter en jente med glimt i øyet. Ute etter noe seriøst. Har to barn på 10 og 12 år 50/50»

 

Anonymkode: 8b572...b00

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sweet Ingrid

Nå har jeg slettet Tinder igjen, men mens jeg var der så jeg etter en oppegående fyr med humor og ting på stell. Gjerne med barn. Mine tips er:

-ingen selfies, bilder fra badet, bilder i bar overkropp, bilder med venner eller ekser...

-ikke oppgi høyde....velg heller et bilde av deg der man kan bedømme det selv for de som syns det er viktig. Jeg sveipet alle de med «skryt skryt jeg er høy» eller «180, for de som er opptatt av det» til venstre. 
 

- ikke skriv en avhandling men la teksten avspeile hvem du er. Et lite inntrykk av din personlighet...

-dropp rekker med emojis. Tekst er fint. 
 

- få gjerne fram i teksten eller med et uidentifiserbart bilde at du har barn, men ikke utlever de. 
 

Kort sagt, prøv å få vist fram essensen av hvem du er kun ved hjelp av noen bilder og fire setninger med tekst. Er ikke verre enn det😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synest en kort tekst holder, som f.eks ute etter noe seriøst. For meg trenger en ikke skrive utfyllende om interesser og det ene og det andre, det finner en eventuelt ut av senere. Og om en mann har en helt annen interesse enn meg, som jeg kanskje synest er kjedelig så hadde det ikke spilt noen rolle. Så sant han ikke brukte all tid på det da.

Anonymkode: 43d96...6f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

este akkurat at på tinder er 2/3 av brukerne menn

Har du en kilde? Mener å ha lest at forholdet er ca 2 til 3,  men ikke som du sier, at det er dobbelt så mange menn som kvinner.  

Anonymkode: fd572...1ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du en kilde? Mener å ha lest at forholdet er ca 2 til 3,  men ikke som du sier, at det er dobbelt så mange menn som kvinner.  

Anonymkode: fd572...1ee

Hvis 2/3 er menn, så må 1/3 være kvinner. 2 er dobbelt så mye som 1... 

Anonymkode: 1baa0...a2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis 2/3 er menn, så må 1/3 være kvinner. 2 er dobbelt så mye som 1... 

Anonymkode: 1baa0...a2b

Ja, det er jo det det AB 9f0 sier.

Det jeg sier er at jeg har lest at det er 3 menn pr 2 kvinnfolk. Altså 50% flere. 

Anonymkode: fd572...1ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror heller at man bør møte noen ute enn datingapper.

Anonymkode: f2bda...410

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selfies er helt greit synes jeg. Har bare selfies selv siden jeg sjeldent blir tatt bilde av og da er det greit å ha nye og oppdaterte bilder enn å bruke gamle. Men unngå bilder i bar overkropp, bilder med andre damer, bilder med barn og selv liker jeg ikke fleksebilder på treningssenteret.

Hvis du liker friluftsliv, men ikke driver med det hele tiden så ha litt andre bilder også. Veldig mange har bare bilder av det og det er greit om man søker damer som er veldig opptatt av det, men for meg for eksempel som ikke driver med det hele tiden så tenker jeg egentlig bare at jeg ikke passer inn i livet hans.

Ellers ville jeg faktisk ha skrevet noe i bioen. Veldig mange som ikke gjør det eller har den rekka med emojis.

Jeg bryr meg egentlig ikke om en mann har skrevet høyde, men kan være greit siden jeg da lettere ser for meg hvordan han er i forhold til meg. Jeg er for øvrig høy kvinne som godt kan date menn som er lavere enn meg.

Anonymkode: 6d8ab...50e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er vel ingen grunn til å ikke drive nettdating og på organisk vis samtidig?  Hvis du er en person som lett kommer i kontakt, i hverdagen og ute på byen, så er det jo bare å fortsette med det.  

For min del, som en mann med mye bra, men litt dårlige sosiale skills, så har Tinder tilført en ny dimensjon.  

Anonymkode: fd572...1ee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, AnonymBruker said:

Har du en kilde? Mener å ha lest at forholdet er ca 2 til 3,  men ikke som du sier, at det er dobbelt så mange menn som kvinner.  

Anonymkode: fd572...1ee

 

19 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis 2/3 er menn, så må 1/3 være kvinner. 2 er dobbelt så mye som 1... 

Anonymkode: 1baa0...a2b

 

14 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, det er jo det det AB 9f0 sier.

Det jeg sier er at jeg har lest at det er 3 menn pr 2 kvinnfolk. Altså 50% flere. 

Anonymkode: fd572...1ee

Jammen ikke så lett med matte! 2/3 er 66% menn, og 2:3 er 60% menn. Ikke store forskjellen altså.

Anonymkode: a98ed...619

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel ingen grunn til å ikke drive nettdating og på organisk vis samtidig?  Hvis du er en person som lett kommer i kontakt, i hverdagen og ute på byen, så er det jo bare å fortsette med det.  

For min del, som en mann med mye bra, men litt dårlige sosiale skills, så har Tinder tilført en ny dimensjon.  

Anonymkode: fd572...1ee

Jeg har ikke noe problem vedr det å komme i kontakt med damer på byen og finnes ikke sjenert når det kommer til det å prate med andre. Når jeg var gift ble jeg ofte sjekket opp... så kan jo være noe med den gullringen jeg hadde på fingeren 😂 Men seriøst, jeg har ikke vært på byen etter jeg ble singel. Trodde jeg skulle renne ned byen hver helg, men slik har det da virkelig ikke blitt (singel i 7 mnd nå) og føler meg seriøst mer jomfru en folk som aldri har hatt sex før. Ja, det begynner å bli noen år siden sist. 😂

Anonymkode: aec04...fc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke noe problem vedr det å komme i kontakt med damer på byen og finnes ikke sjenert når det kommer til det å prate med andre. Når jeg var gift ble jeg ofte sjekket opp... så kan jo være noe med den gullringen jeg hadde på fingeren 😂 Men seriøst, jeg har ikke vært på byen etter jeg ble singel. Trodde jeg skulle renne ned byen hver helg, men slik har det da virkelig ikke blitt (singel i 7 mnd nå) og føler meg seriøst mer jomfru en folk som aldri har hatt sex før. Ja, det begynner å bli noen år siden sist. 😂

Anonymkode: aec04...fc1

Er ikke alle som går på byen selv om man er singel. Eller, hvis du er 20 år da, men er mange single som leter etter kjæreste er godt over 30. Meg selv inkludert.

Anonymkode: 00db2...e9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...