Gå til innhold

Hvis man er enslig med prøverørsbarn, må man opplyse om det? Hva rettigheter har man?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis man er enslig med barn, blir man spurt om biofar? Hvis man har vært i Danmark eller et annet land for å få spermdonor, må man gi beskjed om det?  

Hva rettigheter har man i en situasjon hvor man er mor alene i graviditeten og etter fødsel? Får man lengre permisjon? Får man mer i bidrag som ene forsørger?  Jeg har ikke barn, jeg bare lurer. 😊

PS. Det er ikke nødvendig med ufine kommentarer om hva du syns om alenemødre.

Anonymkode: b1aa1...62b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får jo hele kvoten med permisjon og vil så klart få standard spørsmål om far underveis i graviditet og oppvekst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få de fleste svar av foreningen for selvvalgte alenemødre (husker ikke nøyaktig hva foreningen heter).

Anonymkode: 21676...ab4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man er enslig med barn, blir man spurt om biofar? Hvis man har vært i Danmark eller et annet land for å få spermdonor, må man gi beskjed om det?  

Hva rettigheter har man i en situasjon hvor man er mor alene i graviditeten og etter fødsel? Får man lengre permisjon? Får man mer i bidrag som ene forsørger?  Jeg har ikke barn, jeg bare lurer. 😊

PS. Det er ikke nødvendig med ufine kommentarer om hva du syns om alenemødre.

Anonymkode: b1aa1...62b

Hvem skal du få bidrag fra?

Anonymkode: c6fa0...177

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem skal du få bidrag fra?

Anonymkode: c6fa0...177

Mente trygd. 

Anonymkode: b1aa1...62b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er solomor. Får en ekstra barnetrygd, og tror jeg kan få en skattereduksjon (ikke satt meg inn i ennå). Ingen annen stønad. Jeg får hele permisjonen. Noen spør jo selvsagt om donor, og da svarer jeg på det de lurer på. 
Har ikke prøverørsbarn, da. Slapp heldigvis det 😊

Anonymkode: 6b04d...009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er solomor. Får en ekstra barnetrygd, og tror jeg kan få en skattereduksjon (ikke satt meg inn i ennå). Ingen annen stønad. Jeg får hele permisjonen. Noen spør jo selvsagt om donor, og da svarer jeg på det de lurer på. 
Har ikke prøverørsbarn, da. Slapp heldigvis det 😊

Anonymkode: 6b04d...009

Er ikke prøverørsbarn det samme som å få donor? :rodme:  Jeg kan ingenting jeg. :fnise: 

Jeg er nettopp ferdig med studiene og skal begynne i jobb nå. Jeg tenker at når jeg har spart litt og har god økonomi, så vil jeg ha et barn. Jeg har liksom aldri vært forelska i en mann. Jeg ser ikke for meg at jeg får partner i nær fremtid (det høres skikkelig deprimerende ut, jeg vet), men jeg har veldig lyst på ett barn. Jeg ønsker bare å vite hva muligheter jeg har. 

Anonymkode: b1aa1...62b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke prøverørsbarn det samme som å få donor? :rodme:  Jeg kan ingenting jeg. :fnise: 

Nei, det holder med inseminering av sæd (altså rett og slett sprøyte inn sæd) om man er heldig.

Prøverør er mer omfattende, da tar man ut egg og gjør befruktningen i et laboratorium.

Anonymkode: 95fbe...a8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det holder med inseminering av sæd (altså rett og slett sprøyte inn sæd) om man er heldig.

Prøverør er mer omfattende, da tar man ut egg og gjør befruktningen i et laboratorium.

Anonymkode: 95fbe...a8d

Da forstår jeg. Man vil vel alltid prøve inseminering først, ja. :)  

Anonymkode: b1aa1...62b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stork skal snart ha informasjonsmøte i Oslo. Meld deg på der, så får du vite alt du trenger å vite 😊

Anonymkode: 6b04d...009

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stork skal snart ha informasjonsmøte i Oslo. Meld deg på der, så får du vite alt du trenger å vite 😊

Anonymkode: 6b04d...009

Takk for informasjon. 😊Jeg håper det er lovlig i Norge når jeg er klar, hvis ikke drar jeg til Danmark. Jeg føler ikke at jeg har økonomien til det helt enda. 

Anonymkode: b1aa1...62b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...