AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #1 Del Skrevet 23. februar 2020 Som de fleste andre så har jeg sett min andel av serier og filmer fra Hollywood. Sjeldent jeg hører et ord som jeg må slå opp. Jeg har nylig begynt å lese engelske bøker ment for voksne og der merker jeg at jeg ofte må slå opp ord. Har merket at jeg har et mye dårligere engelsk ordforåd enn jeg først trodde. Blir amerikanske serier og filmer skrevet slik at de med lavt ordforåd skal forstå alt som sies? Anonymkode: 36ac5...66a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #2 Del Skrevet 23. februar 2020 Eksempler på ord du må slå opp? Anonymkode: a6d1c...807 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #3 Del Skrevet 23. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Eksempler på ord du må slå opp? Anonymkode: a6d1c...807 Supercalifragilisticexpialidocious Anonymkode: 9439e...f6f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #4 Del Skrevet 23. februar 2020 7 minutter siden, AnonymBruker said: Eksempler på ord du må slå opp? Anonymkode: a6d1c...807 Akkurat nå så slo jeg opp: covort: to jump or move around in a playful way, sometimes noisily, and often in a sexual way: They were spotted cavorting beside the swimming pool. TS Anonymkode: 36ac5...66a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #5 Del Skrevet 23. februar 2020 Ganske sikker på at de gjør språket enklere ja. De skal jo få flest mulig til å se, og om folk føler seg dumme så vil de jo ikke se så mye. Men, mener at det eksempelet du kom med burde du vite hva var, om ikke ordet i seg selv så ut fra setningen det var i. Anonymkode: f4938...5b8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #6 Del Skrevet 23. februar 2020 Just now, AnonymBruker said: Ganske sikker på at de gjør språket enklere ja. De skal jo få flest mulig til å se, og om folk føler seg dumme så vil de jo ikke se så mye. Men, mener at det eksempelet du kom med burde du vite hva var, om ikke ordet i seg selv så ut fra setningen det var i. Anonymkode: f4938...5b8 Det har jo ingen relevant hvilke ord jeg burde forstått. Men skjønner at du liker å vise at du har bedre ordforåd enn meg. TS Anonymkode: 36ac5...66a 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #7 Del Skrevet 23. februar 2020 Just now, AnonymBruker said: Det har jo ingen relevant hvilke ord jeg burde forstått. Men skjønner at du liker å vise at du har bedre ordforåd enn meg. TS Anonymkode: 36ac5...66a *relevans Anonymkode: 36ac5...66a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #8 Del Skrevet 23. februar 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Akkurat nå så slo jeg opp: covort: to jump or move around in a playful way, sometimes noisily, and often in a sexual way: They were spotted cavorting beside the swimming pool. TS Anonymkode: 36ac5...66a Jeg tenker ikke at de dummer ned språket, men mer at de bruker et hverdagslig språk. Ord som dette skjønner man gjerne ut fra kontekst. Jeg har bare lært engelsk på skolen, og ikke så godt som dagens unge, de begynner jo i første, vi begynte i femte. Annet enn det bare sett serier og filmer. Jeg har en engelsktalende kjæreste som er imponert over ordforrådet og forkortelsene og rettskrivingen min. Jeg/(vi nordmenn som lærer dette som andrespråk) er nok nøyere på rettskriving enn en som har det som morsmål. Anonymkode: a6d1c...807 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #9 Del Skrevet 23. februar 2020 22 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tenker ikke at de dummer ned språket, men mer at de bruker et hverdagslig språk. Ord som dette skjønner man gjerne ut fra kontekst. Jeg har bare lært engelsk på skolen, og ikke så godt som dagens unge, de begynner jo i første, vi begynte i femte. Annet enn det bare sett serier og filmer. Jeg har en engelsktalende kjæreste som er imponert over ordforrådet og forkortelsene og rettskrivingen min. Jeg/(vi nordmenn som lærer dette som andrespråk) er nok nøyere på rettskriving enn en som har det som morsmål. Anonymkode: a6d1c...807 Akkurat det har jeg også hørt. At de med engelsk som morsmål kan ha dårlig rettskriving fordi de ikke pugger gloser samtidig som det engelske skriftspråket og uttalen kan ligge langt fra hverandre. Når det er sagt så gadd ikke jeg å pugge glosene mine så min skriftlige engelsk ble like lite imponerende som min muntlige engelsk. Er mulig som du sier at de seriene og filmene ikke dummer ned språket og kun bruker et mer hverdagslig språk. TS Anonymkode: 36ac5...66a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kågebruker Skrevet 25. februar 2020 #10 Del Skrevet 25. februar 2020 Hollywood dummer ned det meste. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Dumbing_down Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #11 Del Skrevet 25. februar 2020 Altså, jeg kjenner ordet cavort fordi jeg har lest masse engelske bøker i alle år. Anonymkode: 6c8e7...b8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #12 Del Skrevet 25. februar 2020 Nå er det ikke gitt at manusforfatterne er genier heller. Ikke garantert at de alle har godt ordforråd. Anonymkode: ea605...413 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå