Gå til innhold

Nabolag terrorisert av gal mann i 20 år!!


Djungelvrål

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Først trodde jeg det var snakk om et nabolag jeg kjenner godt som er plaget av en gal psykopat i snart 15 år, men ser det er en annen galning her.

Slike burde fått forbud til å bosette seg nær folk. Kanskje bodd alene et øde sted langt unna folk og dyr?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter ikke at disse menneske ikke har rett til å leve og bo trygt!  Skal vi ikke beskyttes for slikt i verdens rikeste land?  Skal alle bare finne seg i slikt da?  Skulle likt å visst hva som hadde skjedd hvis en slik person holdt på slik på f.eks Frogner i Oslo. Tror dere han hadde fått lov til å holde på slik i to tiår der??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Leo skrev:

Hvis du leser artikkelen så er det ganske godt forklart hvordan og hvorfor det, dessverre for alle parter, er mulig. 

Jeg har lest den, men skjønner det fortsatt ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyren er jo bare en bølle. Kan ikke fatte at folk er redd for noen som ikke har drept noen ennå etter så mange år med trusler. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Hentacruel skrev:

Fyren er jo bare en bølle. Kan ikke fatte at folk er redd for noen som ikke har drept noen ennå etter så mange år med trusler. 

Det er sikkert vanskelig å fatte når vi ikke har møtt han eller hatt befatning med han. Han skulle selvsagt ikke bodd i et nabolag hvor han er til fare for andre, han burde bodd et sted hvor man kunne blitt skjermet for seg selv og andre.  Bemannet bolig.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Apocalypte skrev:

Jeg har lest den, men skjønner det fortsatt ikke. 

Hva er det du ikke forstår? Mannen er psykisk syk, men så lenge han selv ikke ønsker behandling/hjelp så er det begrenset hvilke tiltak som kan gjennomføres mot hans vilje. For to år siden kom det nye regler som begrenset muligheten til å benytte tvang ytterligere. Han er heller ikke dømt for forhold som er av så alvorlig karakter at det medfører lengre tids soning/forvaring. 

Selvfølgelig er dette uhyre plagsomt for de som stadig utsettes for adferden hans, men på den annen side har mannen rettigheter som helsevesenet og politiet må forholde seg til. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Hentacruel skrev:

Fyren er jo bare en bølle. Kan ikke fatte at folk er redd for noen som ikke har drept noen ennå etter så mange år med trusler. 

Ja, enig. At barn er redde for en voksen mann som kommer med trusler er jo bare helt utrolig. Pinglete pysebarn, ikke sant?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig og opprettholde friheten og rettssikkerheten til den som utøver makt enn for øvrige sivile befolkningen. 

Dette er jo ren logikk i rettsstaten Norge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Apocalypte skrev:

Det er sikkert vanskelig å fatte når vi ikke har møtt han eller hatt befatning med han. Han skulle selvsagt ikke bodd i et nabolag hvor han er til fare for andre, han burde bodd et sted hvor man kunne blitt skjermet for seg selv og andre.  Bemannet bolig.

Det later ikke til at det er noen som er uenig i det, men når mannen selv ikke ønsker dette så er det begrenset hvilke maktmidler som kan brukes. Med mindre han da begår for eksempel straffbare handlinger som kan gi rom for dette. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Haakman said:

Ja, enig. At barn er redde for en voksen mann som kommer med trusler er jo bare helt utrolig. Pinglete pysebarn, ikke sant?

Ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Leo said:

Det later ikke til at det er noen som er uenig i det, men når mannen selv ikke ønsker dette så er det begrenset hvilke maktmidler som kan brukes. Med mindre han da begår for eksempel straffbare handlinger som kan gi rom for dette. 

Jeg tipper at hvis dette hadde gått utover stortingspolitikere så ville det kommet et lovverk som ga rom tvunget psykisk helsevern ganske fort, om ikke det allerede finnes. Som man ser på f.eks. etterlønnsordningene er de gode til å mele sin egen kake. Grunnen til at det er slik er at de har bestemt det. Det er ikke noen naturlov. De kan bestemme noe annet hvis de vil.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, Leo skrev:

Hva er det du ikke forstår? Mannen er psykisk syk, men så lenge han selv ikke ønsker behandling/hjelp så er det begrenset hvilke tiltak som kan gjennomføres mot hans vilje. For to år siden kom det nye regler som begrenset muligheten til å benytte tvang ytterligere. Han er heller ikke dømt for forhold som er av så alvorlig karakter at det medfører lengre tids soning/forvaring. 

Selvfølgelig er dette uhyre plagsomt for de som stadig utsettes for adferden hans, men på den annen side har mannen rettigheter som helsevesenet og politiet må forholde seg til. 

Er det ikke straffbart å true og trakkassere folk?  Kan jeg bare gå rundt i nabolaget jeg bor å true med å tenne på hus, skremme barn, kjøre i 80 i 40 sonen osv  i 20 år (!!!)  uten at det får følger?   Ok, greit å vite hvis jeg en dag føler for å uttagere litt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Apocalypte skrev:

Er det ikke straffbart å true og trakkassere folk?  Kan jeg bare gå rundt i nabolaget jeg bor å true med å tenne på hus, skremme barn, kjøre i 80 i 40 sonen osv  i 20 år (!!!)  uten at det får følger?   Ok, greit å vite hvis jeg en dag føler for å uttagere litt. 

Jo, det er straffbart. Men de samme kravene til bevis gjelder for denne mannen som for alle andre. For eksempel er det ikke nok at noen sier at du har kjørt i 80 km/t i 40-sonen. Det må kunne bevises. I tillegg må selvfølgelig mannen dømmes på vanlig måte i en domstol, men ikke noe av dette er ting som vanligvis gir ubetinget fengsel og i hvert fall ikke i lang tid. Man vil selvfølgelig kunne få bøter og ubetinget fengselsstraff i tillegg til å for eksempel bli fratatt førerkortet. Men når det er snakk om et menneske som ikke bryr seg om slike ting så er sanksjonsmulighetene begrenset. Noe man her ser et tragisk eksempel på. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt, krenkende innlegg, latterliggjøring og svar til dette.

Kragebein, adm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...