Gå til innhold

Biomamma og svigermor reagerte på Facebook-innlegg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg må bare lufte en tanke her. Jeg er sammen med en mann som har ei datter fra før på fem år, og sammen har vi ett barn på litt over et år. Jeg inkluderer datteren hans i alt jeg gjør de helgene hun er hos oss, og jeg gjør aldri forskjell på de to. Jeg har også vært veldig åpen og ærlig hele veien på at jeg er glad i jenta hans, og at hun er litt min også - jeg sier som regel at jeg har to barn. På morsdagen fikk jeg roser av samboeren min, og jeg la ut et bilde på Facebook hvor jeg takket han og vårt felles barn. Jeg valgte å ikke ta med jenta hans da jeg tenkte at jeg jo ikke er mammaen hennes og jeg ville ikke såre eller tråkke biomammaen på tærne. Fikk i dag høre at moren hans og eksen hans har reagert på dette og de synes det var feil av meg å ekskludere henne. Jeg tok det nok litt for personlig, i og med at jeg ble veldig lei meg, men jeg føler virkelig ikke at jeg har ekskludert henne. I tillegg så synes jeg det er veldig rart å reagere på noe så lite som et innlegg på Facebook, når jeg alltid ellers har inkludert henne. Har jeg gjort noe feil her? 

Anonymkode: 3b2f7...852

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes du gjorde helt rett jeg.😊 Hvis de reagerer på dette så vil de bare ha noe å ta deg på.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katarina441

Snakk med moren til barnet og hør med henne hvor hun ønsker at grensen skal gå, jeg skjønner din side av denne saken, samtidig skjønner jeg moren litt også, se på moren som raus som ønsker at dere begge er likestilte som mor til dette barnet. Hva vi andre syns er jo lite relevant, så snakk med moren😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegansucks

Jeg syns du gjorde rett jeg, om jeg hadde skilt meg så får ikke noen andre lov å kalle seg mamma til mine barn❤️
det er forskjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I tillegg så synes jeg det er veldig rart å reagere på noe så lite som et innlegg på Facebook, når jeg alltid ellers har inkludert henne.

Hvorfor ikke inkludere henne, når det bare var et lite innlegg på FB? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her kan det fort bli feil uansett hva man gjør! Fokuset framover må være på kommunikasjon, så man er i forkant. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig et godt tegn. De vil at du inkluderer datteren, som en del av din familie. Forsøk å se det slik. 

Anonymkode: f22a0...9cc

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi f å poste ting på Facebook. Du kunne vel ha takket mannen din som antageligvis satt ved siden av deg når han ga deg rosene. Dette er noe jeg aldri kommer til å skjønne

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid noen som leter og finner feil ved andre, fordi de leter etter feil. Dårlig moral. Du må be for slike mennesker, slik at de kan få litt sannhet inn i livet sitt og bena plantet godt på bakken igjen.

Anonymkode: c6b8a...c06

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at jeg ikke gjorde noe feil. Jeg er usikker på hvorfor jeg reagerte sånn på det, for det er jo egentlig bare en bagatell, jeg ble bare så lei meg. Mente jo ikke at noen skulle sitte og føle at jeg ekskluderte henne, jeg føler egentlig ikke at jeg gjorde det heller, men da vet jeg iallfall det til neste gang. 

Anonymkode: 3b2f7...852

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kruspersilletaco

Syns heller ikke du har gjort noe galt. Barnet føler seg uansett ikke ekskludert (Har vel ikke Facebook, eller kan lese) Neste år kan du takke henne også, og forhåpentligvis får du ikke kjeft for det også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan jo bare si til henne at det rett og slett var av hensyn til henne, og ganske kjipt at det blir feil likevel. 

Mine barn har en super pappa og en super bonuspappa, som også kommer godt overens. I starten brukte jeg mye energi på å tenke over alt for å ta mest mulig hensyn til pappaen, og det ble feil så mange ganger at jeg nå bare gjør det som føles riktig for meg, og det går faktisk mye bedre når jeg ikke prøver å ta hensyn til hva alle andre muligens måtte mene. Samboer kaller barna "våre", og det føles riktig. 

Og så snakker vi med eksen om det dersom det blir litt feil. Ordner seg alltid. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må bare lufte en tanke her. Jeg er sammen med en mann som har ei datter fra før på fem år, og sammen har vi ett barn på litt over et år. Jeg inkluderer datteren hans i alt jeg gjør de helgene hun er hos oss, og jeg gjør aldri forskjell på de to. Jeg har også vært veldig åpen og ærlig hele veien på at jeg er glad i jenta hans, og at hun er litt min også - jeg sier som regel at jeg har to barn. På morsdagen fikk jeg roser av samboeren min, og jeg la ut et bilde på Facebook hvor jeg takket han og vårt felles barn. Jeg valgte å ikke ta med jenta hans da jeg tenkte at jeg jo ikke er mammaen hennes og jeg ville ikke såre eller tråkke biomammaen på tærne. Fikk i dag høre at moren hans og eksen hans har reagert på dette og de synes det var feil av meg å ekskludere henne. Jeg tok det nok litt for personlig, i og med at jeg ble veldig lei meg, men jeg føler virkelig ikke at jeg har ekskludert henne. I tillegg så synes jeg det er veldig rart å reagere på noe så lite som et innlegg på Facebook, når jeg alltid ellers har inkludert henne. Har jeg gjort noe feil her? 

Anonymkode: 3b2f7...852

Dette er bare positivt. Du vil inkludere, og mannen din sin eks vil at du skal inkludere. Nå kan du bare sende en melding om at du utelot bonusdatter på grunn av st du var usikker på hva mor synes om det, men at du nå ikke lenger vil utelate. Og at du ser frem til et godt samarbeid fremover. Du kunne jo risikert at hun var som dette:

Jeg syns du gjorde rett jeg, om jeg hadde skilt meg så får ikke noen andre lov å kalle seg mamma til mine barn❤️ det er forskjell

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at når du faktisk tenkte over dette og vurderte hva som var best før du la ut innlegget, burde du bare droppet navn på barn i det hele tatt. Kunne evt bare tagget mannen din og takket for morsdagsblomster. Det virker jo som du hadde en følelse på at dette kunne bli sårt den ene eller andre veien, så hvorfor risikere noe for en slik bagatell?

Anonymkode: fda49...ebc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mest sannsynlig vil hun alltid lete etter noe du gjør feil. Hadde du skrevet med datteren så hadde du forsøkt å ta over mammarollen også. Eventuelt kunne du skrevet takk til "min fantastiske familie her hjemme." Ingen nevnt, ingen glemt.

Anonymkode: 6c65e...625

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biomamma? Du mener Mammaen eller moren til barnet.

Det er kanskje noe der?? Det er sikkert andre ting som ulmer ihvertfall. Som at du kaller deg tobarnsmor.

Anonymkode: d9938...e5e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du absolutt måtte poste noe på Facebook, som forøvrig er helt unødvendig, så kunne hadde du ikke behøvd å nevne navn. «Takk til mann og barn for flotte blomster» eller noe i den stilen.

Anonymkode: bcb23...263

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du lagt ut navn/bilde så hadde det vært feil også, endelig fikk de noe å ta deg på...,

Anonymkode: 11ce8...e29

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...