Gå til innhold

Palmeliten, aka Jukkapalmes innerste tanker


jukkapalme

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle lage en dagbok jeg og, selv om jeg ikke er den mest aktive her på forumet. Blogg er ikke min greie, så hvorfor ikke lage en liten dagbok? Så får vi se om jeg greier å huske å skrive i den. Ikke at det skjer så mye i livet mitt, men av og til kan det være godt å skrive tankene sine ned på papiret. Eller i mitt tilfelle pædden.

Endret av jukkapalme
Endret overskrift
  • Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Honey Dew skrev (På 21.2.2020 den 23.06):

Bare en ting.

Det heter yuccapalme :)

Det vet jeg. Tenkte meg at noen kom til å påpeke det  :) Men jeg syns jukkapalme ser morsommere ut. 

Endret av jukkapalme
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Hadde visst en dagbok jeg også, men jeg har ikke vært flink til å skrive i den. Nesten tre år siden den ble startet og like lenge siden siste innlegg :flau:😂

 

Kjære Dagbok 

Nå har jeg latt deg i stikken og i glemselen i snart tre år. Stakkars liten, jeg er jammen en dårlig dagbokeier. Godt du ikke er en tamagotchi, for da hadde du vært død for lenge siden og det hadde jo vært veldig trist. Jeg lover å bli flinkere til å mate deg nå fremover :trøst:

Jeg begynner å bli sabla lei vinteren nå. Hålke, hålke og atter hålke, det ekke bra for damer i sin beste alder 😂 Og enda verre blir det når det kommer snø oppå hålka, noe det har vært mye av i år. Og pluss og minus annenhver dag, jeg tror jeg klikker snart. Jeg elsker vinteren når den er som jeg vil ha den med passe mengde snø, ikke glatt, ca 5 minus, sol og pent vær, lite vind og stjerneklart på kveldene, men dessverre er det sjelden vinteren er sånn. Så jeg er veldig klar for vår nå, ass. Bare synd den er så kort, for jeg gruer meg til sommeren. Da forsterkes depresjonen min veldig. Skulle ønske våren var lenger og vinteren og sommeren kortere. 

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (2 minutter siden):

Hadde visst en dagbok jeg også, men jeg har ikke vært flink til å skrive i den. Nesten tre år siden den ble startet og like lenge siden siste innlegg :flau:😂

 

Kjære Dagbok 

Nå har jeg latt deg i stikken og i glemselen i snart tre år. Stakkars liten, jeg er jammen en dårlig dagbokeier. Godt du ikke er en tamagotchi, for da hadde du vært død for lenge siden og det hadde jo vært veldig trist. Jeg lover å bli flinkere til å mate deg nå fremover :trøst:

Jeg begynner å bli sabla lei vinteren nå. Hålke, hålke og atter hålke, det ekke bra for damer i sin beste alder 😂 Og enda verre blir det når det kommer snø oppå hålka, noe det har vært mye av i år. Og pluss og minus annenhver dag, jeg tror jeg klikker snart. Jeg elsker vinteren når den er som jeg vil ha den med passe mengde snø, ikke glatt, ca 5 minus, sol og pent vær, lite vind og stjerneklart på kveldene, men dessverre er det sjelden vinteren er sånn. Så jeg er veldig klar for vår nå, ass. Bare synd den er så kort, for jeg gruer meg til sommeren. Da forsterkes depresjonen min veldig. Skulle ønske våren var lenger og vinteren og sommeren kortere. 

God og fin post 😊

Enig om vinteren, særlig senvinteren, hålke er det verste jeg vet også.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (Akkurat nå):

God og fin post 😊

Enig om vinteren, særlig senvinteren, hålke er det verste jeg vet også.

Takk 💜 Ja, senvinteren er tung, altså. Håper på tidlig vår! I fjor gikk jeg glipp av nesten hele våren pga covid. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jukkapalme skrev (Akkurat nå):

Takk 💜 Ja, senvinteren er tung, altså. Håper på tidlig vår! I fjor gikk jeg glipp av nesten hele våren pga covid. 

Huff:klem3:

Ja håper det blir en fin og lang vår med fint og mildt vær 😊

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (Akkurat nå):

Huff:klem3:

Ja håper det blir en fin og lang vår med fint og mildt vær 😊

Ja, det var noe dritt og jeg fikk long covid også. Jeg kjenner det faktisk fortsatt i halsen. Ikke like ille som det var, selvfølgelig, men halsen knyter seg fortsatt, det har aldri gått helt over. Men det er jo ikke uvanlig, er mange som opplever det samme.

Håper jeg og. Masse pent vær, ikke for varmt og ikke for mye regn :) 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (23 minutter siden):

Hadde visst en dagbok jeg også, men jeg har ikke vært flink til å skrive i den. Nesten tre år siden den ble startet og like lenge siden siste innlegg :flau:😂

 

Kjære Dagbok 

Nå har jeg latt deg i stikken og i glemselen i snart tre år. Stakkars liten, jeg er jammen en dårlig dagbokeier. Godt du ikke er en tamagotchi, for da hadde du vært død for lenge siden og det hadde jo vært veldig trist. Jeg lover å bli flinkere til å mate deg nå fremover :trøst:

Jeg begynner å bli sabla lei vinteren nå. Hålke, hålke og atter hålke, det ekke bra for damer i sin beste alder 😂 Og enda verre blir det når det kommer snø oppå hålka, noe det har vært mye av i år. Og pluss og minus annenhver dag, jeg tror jeg klikker snart. Jeg elsker vinteren når den er som jeg vil ha den med passe mengde snø, ikke glatt, ca 5 minus, sol og pent vær, lite vind og stjerneklart på kveldene, men dessverre er det sjelden vinteren er sånn. Så jeg er veldig klar for vår nå, ass. Bare synd den er så kort, for jeg gruer meg til sommeren. Da forsterkes depresjonen min veldig. Skulle ønske våren var lenger og vinteren og sommeren kortere. 

:klem3:

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (39 minutter siden):

Ja, det var noe dritt og jeg fikk long covid også. Jeg kjenner det faktisk fortsatt i halsen. Ikke like ille som det var, selvfølgelig, men halsen knyter seg fortsatt, det har aldri gått helt over. Men det er jo ikke uvanlig, er mange som opplever det samme.

Håper jeg og. Masse pent vær, ikke for varmt og ikke for mye regn :) 

Huff :klem3:

Jeg var heldig med min covid, selv om jeg var litt svekket en stund etterpå 😮

Enig!! Gleder meg til lange spaserturer i forhåpentligvis hyggelig vær 😊

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (6 minutter siden):

Huff :klem3:

Jeg var heldig med min covid, selv om jeg var litt svekket en stund etterpå 😮

Enig!! Gleder meg til lange spaserturer i forhåpentligvis hyggelig vær 😊

Ja, kjipern. Så bra du var heldig selv om du var litt svekket en stund etter :klem3: Er ikke til å spøke med de greiene der.

Jeg også! Det blir så digg det 😻 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (1 minutt siden):

Ja, kjipern. Så bra du var heldig selv om du var litt svekket en stund etter :klem3: Er ikke til å spøke med de greiene der.

Jeg også! Det blir så digg det 😻 

Gleder meg masse 🧡

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Entern skrev (4 minutter siden):

Gleder meg masse 🧡

Jeg og! 💚 Virker helt uendelig lenge til nå, men tiden går jo generelt fort, selv om januar og februar føles veeeldig lange. 

Endret av jukkapalme
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (1 minutt siden):

Jeg og! 💚 Virker helt uendelig lenge til nå, men tiden går jo generelt fort selv om januar og februar ofte går litt sakte. 

Håper det våres i løpet av mars 💚

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (1 minutt siden):

Håper det våres i løpet av mars 💚

Håper jeg og. Helst tidlig i mars 💚 Bare 12 dager igjen av februar nå. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jukkapalme skrev (2 minutter siden):

Håper jeg og. Helst tidlig i mars 💚 Bare 12 dager igjen av februar nå. 

Ja det hadde vært kjempefint med tidlig vår 💚

Gleder meg til isfritt Oslo, og når det begynner å gro og spire 💚

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (1 minutt siden):

Ja det hadde vært kjempefint med tidlig vår 💚

Gleder meg til isfritt Oslo, og når det begynner å gro og spire 💚

Ja, hadde vært helt herlig 😻 Er mer is i Oslo enn her, faktisk. Eller, det var det ihvertfall i forrige uke. Var masse is på fortauet og jeg holdt nesten på å skli flere ganger da jeg gikk fra bilen og opp til sykehuset forrige torsdag. Var ikke superbra strødd heller. Jeg bor noen mil utenfor i gamle Akershus fylke. Her er det en salig blanding av helt bart, hålke og snø. Bart på veiene, men is på skyggefulle steder og en del snø i skogen. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (Akkurat nå):

Ja, hadde vært helt herlig 😻 Er mer is i Oslo enn her, faktisk. Eller, det var det ihvertfall i forrige uke. Var masse is på fortauet og jeg holdt nesten på å skli flere ganger da jeg gikk fra bilen og opp til sykehuset forrige torsdag. Var ikke superbra strødd heller. Jeg bor noen mil utenfor i gamle Akershus fylke. Her er det en salig blanding av helt bart, hålke og snø. Bart på veiene, men is på skyggefulle steder og en del snø i skogen. 

Der jeg bor måtte hålka fjernes fra veien med bulldoser 😳

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (3 minutter siden):

Der jeg bor måtte hålka fjernes fra veien med bulldoser 😳

Dæven. Såpass 😳 Da skal ikke jeg klage, hehe 😂 

Endret av jukkapalme
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...