Gå til innhold

Hva er dine tanker om bodybuilding\ fitness, Strong is the skinny, Better Bodies, Nocco,


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Forstår ikke at folk kaster bort livet sitt og pengene sine på slikt. Å trene for helsen er bra da. 

Anonymkode: b2719...737

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det finnes værre ting å bruke tid og penger på. 

Anonymkode: 2db76...019

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte

Trening og sunt kosthold er bra, alt som blir ekstremt, er ikke nødvendigvis bra, i hvert fall ikke i lengden. 

Mye som er verre enn fitness. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et veldig rart spørmål. Det du ramser opp er jo vidt forskjellige ting og behøver ikke nødvendigvis å ha noe med hverandre og gjøre. Hva vil du frem til?

De som holder på med bodybuilding er ekstrem sterke psykisk. Jeg sier ikke at det er noe alle burde drive med, men lurt å sette seg inn i hva det går ut på før man skal kritisere. De jeg ser drikke Nocco mest er utrente mennesker som følger en trend. Det er faktisk ingen som drikker Nocco der jeg trener. I tillegg er det mye bedre for kroppen å være sterk enn skinny. 

Anonymkode: ac1fa...484

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På menn er det fint. På kvinner er det stygt. Muskler er maskulint.

Kvinner som er slanke på grunn av kalorikontroll, og som ikke trener muskler overhodet, er det peneste. En godt trent kvinne ligner veldig fort på en mann. Ikke sexy.

Anonymkode: 4636b...9ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt enig med de over at du ramser opp mye rart. 

En konkurranseform
Noe som både er en konkurranseform, en treningsform og en fellesbetegnelse på trening på engelsk, men jeg gjetter på at du mener konkurranseformen.
Et uttrykk
Et klesmerke
En energidrikk

Jeg er veldig opptatt av trening og over gjennomsnittet nerdete på det, men jeg hadde aldri orka å gå gjennom konkurranseformene, rett og slett fordi det krever altfor mye ekstrem disiplin, spesielt på matfronten. Altså, jeg har telt makroer i tre år, men sluttet nylig fordi det ble for besettende, og da var jeg absolutt ikke nøye og dedikert nok til å få sånne fitness-resultater. (Altså jeg gjetta litt mye, og begynte å gå over, selv om jeg lå på 1800 calorier for en cut - siden jeg er veldig aktiv.) 

Uansett, jeg er heller ikke tålmodig nok for fitneskonkurranser, eller for bodybuilding der du må spise i overskudd i veldig lang tid osv. Det blir slitsomt, og det blir veldig krevende hvis du skal virkelig gå inn i det og faktisk ha 100% prosent kontroll på både trening og kosthold hele tiden.

I tillegg syns jeg det er litt fjollete og merkelig å trene for å kunne stå i bikini dekket av brunfarge mens man flexer. Men jeg skjønner at det kan appellere til folk også, det er veldig konkret og målbart. Men jeg orker ikke. 

Jeg elsker å trene i seg selv, og føler jeg har fått mer treningsglede og ikke minst matglede igjen av å slutte å telle makroer. Nå trener jeg jo litt for å forbedre utseendet fremdeles, men ikke på den måten der. Mer for å være atletisk og aktiv og ha det gøy.

"Strong is the new skinny" betyr vel egentlig bare at det er sunnere og penere å være trent og sterk enn å bare være veldig tynn, og det kan jeg jo være enig i på mange området, men jeg synes egenltig uttrykk som skal definere ting på den måten er litt for kategoriske. Man kan mene ulike ting. Men det er jo fint å kunne være litt sterk, man trenger ikke stå og pumpe jern for å være det heller. 

Better Bodies syns jeg har fine klær, men de er litt dyre for meg, så jeg kjøper heller fra Aimin, WeAreFit, Bumpro, Jerf, Bara, osv. Og stort sett bare når det er tilbud et sted, som feks på tights.no.

NOCCO elsker jeg. Jeg drikker ikke kaffe (eller noen varm drikke), så det er den koffeinen jeg får i meg, fra det og PWO. Tar gjerne en midt på dagen når jeg trenger en boost, sjelden jeg tar det i forbindelse med trening, da tar jeg heller annen PWO. Det er min kaffe.

Anonymkode: 154e1...995

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...