Gå til innhold

Noen som vet hvem denne artisten er? (muligens norsk, 2000tallet)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk denne låta på tidlig 2000-tallet fra en som fortalte at lærern deres hadde spilt inn denne sangen. Jeg aner ikke bakgrunnshistorien her, men dette var da en nordmann som fortalte dette. Jeg har ikke funnet ut noe vet å google sangteksten, og har i grunn alltid lurt på hvem det er som spiller denne låta. 

Jeg har ikke mp3-en tilgjengelig for øyeblikket (bare på cd), men det er en slags rockelåt vil jeg si. Litt sånn collegerock-aktig.

Skal prøve å finne et sted å laste opp mp3en om ønskelig.

Noe av teksten er sånn ca:

[....]

didn't do his homework
didn't go to his room

[...]

far away from home
didn't want to see his parents again

they don't love me anyway
he told tony who was rolling a joint
at the corner of second on walnut

what can we do what can we see
what is it for us in this world

in this wicked world to love

run kids
run kids
run kids 
run kids
run

when you're out there on the streets
looking for some kind of fun
all you can do is run

run kids
run

some [men?) passed by
said "get a a job"
they'd ask why
tony went baloney
got his gun 
and shot him down
[...]
when did you get a gun ?
and why the hell did you shoot him straight between his eyes?

well he tried to teach me something i already know
and he thought since i'm a kid' that i'd just let him go
and everything in this world is built up on that show

so let's run away
yeah let's run
let's run
like

run kids
run kids
run kids 
run kids
run

when you're out there on the streets
looking for some kind of fun
all you can do is run
 

----

Det er mer tekst men dette var noe av første del av låta. Igjen, jeg aaaner ikke hvor denne låta kommer fra, det eneste jeg har av info var at det var "lærern til en fyr" på det glade internett anno 2000 ca. 

Er det noen som kjenner igjen denne låta? Noen som vet om noen "lærere på 2000tallet" som lagde collgerock låter? :) Hadde vært gøy å finne ut av det.

Anonymkode: ac466...edd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Fortsetter under...

ingen? 

Anonymkode: ac466...edd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok bare 10-20 personer som har hørt denne sangen. Lite trolig at noen av disse befinner seg her.

Men du kan prøve å laste opp mp3-filen, så får vi se. F.eks her: https://vocaroo.com/?upload

Anonymkode: ef19a...77c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Det er nok bare 10-20 personer som har hørt denne sangen. Lite trolig at noen av disse befinner seg her.

Men du kan prøve å laste opp mp3-filen, så får vi se. F.eks her: https://vocaroo.com/?upload

Anonymkode: ef19a...77c

Det har du nok rett i. Men hadde vært spennende å få vite hvem det var og slikt. Om det ble noe mer musikkproduksjon osv. :)

Her er sangen

https://voca.ro/1kTaGekWKpRc

Anonymkode: ac466...edd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres bare ut som et eller annet lite lokalt band som har spilt inn en demo e.l.. Både låt, innspilling/lyd, engelskuttale osv låter ganske amatørmessig.
Ingen treff med Shazam og jeg finner ikke noe ved å google, men jeg skal prøve litt til. Hehe

Anonymkode: 8dc77...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette høres bare ut som et eller annet lite lokalt band som har spilt inn en demo e.l.. Både låt, innspilling/lyd, engelskuttale osv låter ganske amatørmessig.
Ingen treff med Shazam og jeg finner ikke noe ved å google, men jeg skal prøve litt til. Hehe

Anonymkode: 8dc77...df0

Ja, som sagt så var det visstnok bare læreren til en jeg snakket med som barn på nett. Men han jeg snakket med var norsk. Norge er jo på noen måter ganske lite. Noen må jo vite hvem dette var. Kollegaer, venner, elever, familie, osv. :) Hvis de var et lokalt band (som jeg antar) så spilte de vel noen steder. 

Anonymkode: ac466...edd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, som sagt så var det visstnok bare læreren til en jeg snakket med som barn på nett. Men han jeg snakket med var norsk. Norge er jo på noen måter ganske lite. Noen må jo vite hvem dette var. Kollegaer, venner, elever, familie, osv. :) Hvis de var et lokalt band (som jeg antar) så spilte de vel noen steder. 

Anonymkode: ac466...edd

Ja, helt sikkert! 
Litt moro med sånne "mysterier" og jeg håper du finner ut av det! 

Det gjør vel ikke det, men.. Står det noe som helst på cd-en du har?
Og vet du sånn ca i hvilken del av landet dette kan ha vært?
Det kan jo hende at de har en gammel profil på f.eks. myspace, urørt e.l. 

Anonymkode: 8dc77...df0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, helt sikkert! 
Litt moro med sånne "mysterier" og jeg håper du finner ut av det! 

Det gjør vel ikke det, men.. Står det noe som helst på cd-en du har?
Og vet du sånn ca i hvilken del av landet dette kan ha vært?
Det kan jo hende at de har en gammel profil på f.eks. myspace, urørt e.l. 

Anonymkode: 8dc77...df0

Nei desverre! Det er det som er så frustrerende. Jeg fikk den tilsendt via internett. Dette var kanskje rundt 2001-2002 tipper jeg. Jeg tror jeg fikk den tilsendt via ICQ (eller epost.). Om den hadde tittelnavn den gang, husker jeg ikke. Det kan jeg ikke utelukke, men jeg husker det ikke, og har gravd i alle mulige gamle disker og CDer for å se om den ligger der som originalfilen. Jeg har den på CD men da har den bare navn ala Track 8 osv fra da jeg rippet og ikke skrev hva som var på platen, haha. 

Vet at han som sendte filen var stor rosenborg-fan i hvertfall. Men om det var utelukkende pga geografi eller ikke, vet jeg ikke, lol.

Anonymkode: ac466...edd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...