Gå til innhold

Skal prøve meg på KUN vann i 1 uke.(((((avlyst, skal ikke gjøre det))))


FunnyBoy123

Anbefalte innlegg

Water fasting should last for no more than a couple of days, and you should consult with a doctor beforehand. Among its benefits are lower blood pressure, improved insulin and leptin sensitivity, lower cholesterol levels, and weight loss. The first and most important thing is not to jump into a long session of water fasting right away. Your first experience with it should last for about 2 days. As you plan your 7-day water fasting, try to pick a low-stress time in your life. Doing this during exam season or when you're moving house isn't the best time.

Anonymkode: 46d1c...a87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Water fasting should last for no more than a couple of days, and you should consult with a doctor beforehand. Among its benefits are lower blood pressure, improved insulin and leptin sensitivity, lower cholesterol levels, and weight loss. The first and most important thing is not to jump into a long session of water fasting right away. Your first experience with it should last for about 2 days. As you plan your 7-day water fasting, try to pick a low-stress time in your life. Doing this during exam season or when you're moving house isn't the best time.

Anonymkode: 46d1c...a87

Det er ikke noe reelt vekttap etter to dager faste. Man mister kun vann. 

Gratulerer til deg som oppfordrer til idiotien.

Anonymkode: 83aaa...905

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke testet det selv, men har alltid hatt lyst til det, da jeg har hørt mye positivt. Det er jo absolutt ikke farlig som noen skriver her over. De har nok ikke satt seg inn i hva dette innebærer. Kroppen din får kvittet seg med mye gammelt (celler etc), systemet får en pause og mange opplever å få økt energi og blir klarere i hodet. En hel uke kan dog være hardt i starten, så å starte med 3 dager (som ble nevnt) er nok en god idè. Og salt er også veldig lurt å få i seg. Lykke til. :) 

Anonymkode: 83fb8...a30

Hvordan eksakt kvitter kroppen seg med "mye gammelt" og "celler etc" når man ikke spiser mat, og hvor eksakt er det du mener "mye gammelt" hoper seg opp hen om man spiser mat hver dag? 

Anonymkode: 47dbf...89f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, FunnyBoy123 skrev:

Har bestemt meg for å teste ut denne så kalte "vann-dietten". Det innebærer at jeg kun skal drikke vann, ikke noe mat. 
Er 192cm og veier rundt 80 kg. Vil dette være sunt for meg? 

Selvfølgelig er det ikke sunt for deg, og det vet du godt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil miste mest mulig muskelmasse på kortest mulig tid?

For å bli mest mulig ubrukelig da eller?

Hvorfor ikke være smart, og heller trene og spise sunt?

Du har lav vekt i forhold til høyden som mann, så enten er du veldig tynnfeit sofakropp, eller slank trent, kondis?

Får ikke trent psyken, sittende utslitt og sulten i stua 😛

Anonymkode: 4cb82...335

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Du vil miste mest mulig muskelmasse på kortest mulig tid?

For å bli mest mulig ubrukelig da eller?

Hvorfor ikke være smart, og heller trene og spise sunt?

Du har lav vekt i forhold til høyden som mann, så enten er du veldig tynnfeit sofakropp, eller slank trent, kondis?

Får ikke trent psyken, sittende utslitt og sulten i stua 😛

Anonymkode: 4cb82...335

Trener styrke rundt 1,5 time om dagen. Målet mitt er bli mest markert og lean. Derfor jeg har tenkt på dette.
Men skal ikke gjøre det likevel, høres ikke fornuftig ut for min del. Er en type som trenger mat for å kunne fungere.
:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare glem det folkens. Skal ikke gjøre det! over og ut.
-TS

Endret av FunnyBoy123
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FunnyBoy123 skrev:

Trener styrke rundt 1,5 time om dagen. Målet mitt er bli mest markert og lean. Derfor jeg har tenkt på dette.
Men skal ikke gjøre det likevel, høres ikke fornuftig ut for min del. Er en type som trenger mat for å kunne fungere.
:)

Da e det feil framgangsmåte vis du ønsker og bli lean.

det er forskjell på og kutte helt, og redusere matinntaktet dit litt.

det blir som og kvele en motor.

Det går an og redusere noe karbs, resultatet er du blir er sliten, svakere, mindre ork i lengde.

Men det er helt normalt, på deffing.

Men fett% og vekt kan gå ned, om du gjør det riktig.

Treningsmengde må tilpasses.

 

Endret av Sunset90
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, FunnyBoy123 skrev:

?? Hvorfor, på hvilket grunnlag? Du rapporterer innlegget mitt, fordi jeg spør om hvordan det er å gå et par dager uten mat? 

Hvis du leser reglene for underforumet så skal det ikke være så veldig sjokkerende akkurat. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Sunset90 said:

Da e det feil framgangsmåte vis du ønsker og bli lean.

det er forskjell på og kutte helt, og redusere matinntaktet dit helt.

det blir som og kvele en motor.

Det går an og redusere noe karbs, resultatet er du blir er sliten, svakere, mindre ork i lengde.

Men fett% og vekt kan gå ned, om du gjør det riktig.

 

Har du tips til hvordan man kan få lavere fettprosent? Hvordan skal jeg gjøre det da? 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic

Huff, det hørtes forferdelig ut. Du kommer til å bli fryktelig sulten og må da gå på en skikkelig matorgie når uken er omme?. Og supermye vil du vel heller ikke gå ned med dette. Det er det jevne matinntak som gjør utslaget på vekten ikke sånne småsjauer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kroppen kvitter seg alltid med mye gammelt, faste eller ei. 

Anonymkode: 219ca...88b

 

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser at du ikke vet om autofagi. Google autofagi, les, så kan du komme tilbake i tråden.

Anonymkode: 567c6...56f

Hei. Ikke meg som du viser til. Men jeg ble nysgjerrig så jeg har googlet autofagi. Og ut i fra hva jeg da leser er at autofagi er en prosess kroppen bruker - faste eller ei. Så da skjønner jeg ikke helt hva du vil fram til :) 

Til dere andre; vær forsiktig med å ta det tilfeldige youtubere og "klinikker" sier for god fisk. Oppsøk heller medisinsk kompetanse eller gode forskningsbaserte kilder.

Men for all del så er det bare å prøve å faste noen dager og se hva som skjer. Du dør nok ikke.

Anonymkode: f65ba...31d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ellers er frisk er dette helt ufarlig. Det kan være lurt å få i seg litt salt, så drikk f.eks buljong, og ta evt multivitamin for sikkerhets skyld. Husk at mat ofte inneholde en del væske, som du må kompensere for ved å drikke mer.

Folk blir helt hysteriske når noen vil gå noen timer uten å spise. Tror dere vi hadde overlevd som art dersom det var så skadelig å gå noen dager uten mat? Og at man mister muskelmasse av det er bare tull, spesielt hvis man trener litt underveis. Når kroppen får tilført lite næring, bruker den først opp fettet, som den jo har lagret for nøyaktig en slik situasjon, den begynner ikke å spise sine egne muskler og gjøre det vanskeligere å skaffe mat. Mange føler seg også mye mer skjerpet og opplagt under forskjellige former for total eller periodisk faste, noe som kan forklares med at kroppens reaksjon på lite mat er å øke(!) energinivået og årvåkenheten så man kan få tak i noe å spise.

Kjør på, men det kan være lurt å begynne med feks en 24 timers faste først.

Anonymkode: 42147...ea5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser at du ikke vet om autofagi. Google autofagi, les, så kan du komme tilbake i tråden.

Anonymkode: 567c6...56f

Vet du hva autofagi er? Hva mener du skal skje? 

Anonymkode: 75f7b...4b3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, FunnyBoy123 said:

Har du tips til hvordan man kan få lavere fettprosent? Hvordan skal jeg gjøre det da? 
 

Spis sjeldnere, tren styrke og/eller intervaller, spis mer protein og mindre karbohydrater.

Anonymkode: 42147...ea5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jeg gjort dette måtte jeg tatt ferie fra jobb. Jeg får så innmari hodepine og blir trøtt (dupper av) når jeg spiser for lite. Ser for meg at dette vil kunne fungere på en alternativ meditasjons camp, men ikke i full jobb og med familieliv. 

Anonymkode: 0d5de...819

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjære trådstarter,

Denne tråden stenges, da den bryter med retningslinjene for dette rommet.

* Tråder hvor det skrives om alt for lite matinntak eller store mengder trening uten tilstrekkelig matinntak vil bli stengt. Kvinneguiden har ikke den nødvendige kompetansen til å hjelpe brukere som burde få svar på disse spørsmålene av helsepersonell. På samme måte vil tråder hvor det tilsynelatende "konkurreres" om minst mulig matinntak bli stengt. 

* Innlegg og tråder med spørsmål og/eller diskusjon om inntak av mindre enn 1500 kalorier, vil bli stengt i henhold til Helsedirektoratets anbefalinger herViser også til deres kilde her (side 187).

Vi anbefaler også at du tar kontakt med din fastlege for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine.

Kragebein, adm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...