Gå til innhold

Skal prøve meg på KUN vann i 1 uke.(((((avlyst, skal ikke gjøre det))))


FunnyBoy123

Anbefalte innlegg

Har bestemt meg for å teste ut denne så kalte "vann-dietten". Det innebærer at jeg kun skal drikke vann, ikke noe mat. 
Er 192cm og veier rundt 80 kg. Vil dette være sunt for meg? Har ville teste ut dette ganske lenge nå.
De sier at de 2 første dagene er verst, også vil kroppen gradvis venne seg til inntaket av kun vann, altså kroppen går i en slags overlevelsemodus. 
Har noen av dere gjort dette før? 

Endret av FunnyBoy123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud, hvorfor i alle dager vil du gjøre det mot deg selv? Det der er overhodet ikke sunt.

Jeg gikk ned 30 kilo etter fødsel. Sultet meg aldri, spiste mye, men sunn mat. Og var i masse aktivitet. 

Dropp det der, er du snill.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm. Det heter ikke vanndiett. Det heter vann-faste. Og det er ikke meningen at du MÅ klare en uke. Prøv å hold ut i minst tre døgn. Hvis du får en enorm sult etter det, så er kroppen ferdig med autofagien (resirkulere gamle, ødelagte celler) og da skal du spise igjen. Går du så lenge som 1 uke bør du ta salt i vannet. Du bør få i deg minst 1 ts om dagen.

Anonymkode: 567c6...56f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd en dag her og der med kun vann, men det funket dårlig for meg. Har lest meg opp og ned på dette og youtube, og tror at hvis du skal prøve ut dette burde du starte pent. Fast heller i 1-2 dager som en startfase og føl på hvordan det er. Deretter 1-3 dager og ja du skjønner tegninga. Rett på en uke tror jeg blir altfor heftig for deg og du må være ganske forberedt mentalt og fysisk. 

Anonymkode: 9a6e5...e1c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ehm. Det heter ikke vanndiett. Det heter vann-faste. Og det er ikke meningen at du MÅ klare en uke. Prøv å hold ut i minst tre døgn. Hvis du får en enorm sult etter det, så er kroppen ferdig med autofagien (resirkulere gamle, ødelagte celler) og da skal du spise igjen. Går du så lenge som 1 uke bør du ta salt i vannet. Du bør få i deg minst 1 ts om dagen.

Anonymkode: 567c6...56f

Han vil få en enorm sult første dagen. Etter 3-4 dager minsker sultfølelsen. 

Dette er uansett helt idiotisk. Hva er poenget? Gå ned i vekt? Det trenger ikke TS ut fra opplysningene om høyde og vekt. Bedre med en uke på Nutrilett, da, i så fall.

Anonymkode: 83aaa...905

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, FunnyBoy123 skrev:

Har bestemt meg for å teste ut denne så kalte "vann-dietten". Det innebærer at jeg kun skal drikke vann, ikke noe mat. 
Er 192cm og veier rundt 80 kg. Vil dette være sunt for meg? Har ville teste ut dette ganske lenge nå.
De sier at de 2 første dagene er verst, også vil kroppen gradvis venne seg til inntaket av kun vann, altså kroppen går i en slags overlevelsemodus. 
Har noen av dere gjort dette før? 

Hvor lenge da? Høres ikke helt bra ut. Klart når man sulter seg selv vil jo kroppen gå i overlevelsesmodus, men sunt kan det umulig være

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke testet det selv, men har alltid hatt lyst til det, da jeg har hørt mye positivt. Det er jo absolutt ikke farlig som noen skriver her over. De har nok ikke satt seg inn i hva dette innebærer. Kroppen din får kvittet seg med mye gammelt (celler etc), systemet får en pause og mange opplever å få økt energi og blir klarere i hodet. En hel uke kan dog være hardt i starten, så å starte med 3 dager (som ble nevnt) er nok en god idè. Og salt er også veldig lurt å få i seg. Lykke til. :) 

Anonymkode: 83fb8...a30

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke testet det selv, men har alltid hatt lyst til det, da jeg har hørt mye positivt. Det er jo absolutt ikke farlig som noen skriver her over. De har nok ikke satt seg inn i hva dette innebærer. Kroppen din får kvittet seg med mye gammelt (celler etc), systemet får en pause og mange opplever å få økt energi og blir klarere i hodet. En hel uke kan dog være hardt i starten, så å starte med 3 dager (som ble nevnt) er nok en god idè. Og salt er også veldig lurt å få i seg. Lykke til. :) 

Anonymkode: 83fb8...a30

Hvordan skal du klare å konsentrere deg på jobb eller evt skole? Selv muslimene spiser jo på natta under ramadan. De dropper ikke mat flere døgn i strekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selvfølgelig ikke lyst å torturere meg selv!..😂 Men tro det eller ei, har lest mye om at det kan være sunt/bra for kroppen. Vil bare prøve å se hvordan det er, og hvordan min kropp eventuelt skulle reagere, hvis inntaket av mat ble drastisk redusert. Skal snart i forsvaret, og har lyst å bli mer mentalt sterk. 
Hvis det blir så ille at jeg må ha mat, spiser jeg selvfølgelig mat! Målet er rundt 6-7 dager, men hvis det er mer fornuftig å starte med 1-2 dager, gjør jeg det. 
Ingen grunn til panikk folkens..🙂

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke testet det selv, men har alltid hatt lyst til det, da jeg har hørt mye positivt. Det er jo absolutt ikke farlig som noen skriver her over. De har nok ikke satt seg inn i hva dette innebærer. Kroppen din får kvittet seg med mye gammelt (celler etc), systemet får en pause og mange opplever å få økt energi og blir klarere i hodet. En hel uke kan dog være hardt i starten, så å starte med 3 dager (som ble nevnt) er nok en god idè. Og salt er også veldig lurt å få i seg. Lykke til. :) 

Anonymkode: 83fb8...a30

Kroppen kvitter seg alltid med mye gammelt, faste eller ei. 

Anonymkode: 219ca...88b

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, addict said:

Rapportert tråd. 

?? Hvorfor, på hvilket grunnlag? Du rapporterer innlegget mitt, fordi jeg spør om hvordan det er å gå et par dager uten mat? 

Endret av FunnyBoy123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, FunnyBoy123 skrev:

Har selvfølgelig ikke lyst å torturere meg selv!..😂 Men tro det eller ei, har lest mye om at det kan være sunt/bra for kroppen. Vil bare prøve å se hvordan det er, og hvordan min kropp eventuelt skulle reagere, hvis inntaket av mat ble drastisk redusert. Skal snart i forsvaret, og har lyst å bli mer mentalt sterk. 
Hvis det blir så ille at jeg må ha mat, spiser jeg selvfølgelig mat! Målet er rundt 6-7 dager, men hvis det er mer fornuftig å starte med 1-2 dager, gjør jeg det. 
Ingen grunn til panikk folkens..🙂

 

Du må ikke tro alt du leser. Spør heller en ernæringsfysiolog. Vedkommende kommer garantert ikke til å fortelle deg at dette er sunt

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, FunnyBoy123 skrev:

Har selvfølgelig ikke lyst å torturere meg selv!..😂 Men tro det eller ei, har lest mye om at det kan være sunt/bra for kroppen. Vil bare prøve å se hvordan det er, og hvordan min kropp eventuelt skulle reagere, hvis inntaket av mat ble drastisk redusert. Skal snart i forsvaret, og har lyst å bli mer mentalt sterk. 
Hvis det blir så ille at jeg må ha mat, spiser jeg selvfølgelig mat! Målet er rundt 6-7 dager, men hvis det er mer fornuftig å starte med 1-2 dager, gjør jeg det. 
Ingen grunn til panikk folkens..🙂

 

Til opplysning: Det er forskjell på å synes at noen er tåpelig og å ha panikk.

Til opplysning 2: Tro det eller ei, å leve på vann i en uke er ikke sunt/bra for kroppen. Det er derfor den blir sulten. Det er kroppen som forteller deg hva den vil ha. Hør på kroppen, ikke tilfeldige mennesker på internett.

Anonymkode: 7f88e...2fc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du går glipp av mange viktige næringstoffer,som er essensielt for kroppens funksjoner.

Vi trenger et minimum for og fungere.

En ting er og gradvis redusere matinntaket, en og kutte tvert.

Hørres mer ut som et tvilsomt prosjekt spør du meg

Endret av Sunset90
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kroppen kvitter seg alltid med mye gammelt, faste eller ei. 

Anonymkode: 219ca...88b

Ser at du ikke vet om autofagi. Google autofagi, les, så kan du komme tilbake i tråden.

Anonymkode: 567c6...56f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt greit at noen av dere sier at det er farlig og lite fornuftig (basert på deres egne meninger). Blant annet finner du mange videoer på youtube, hvor folk gjør denne vann-fasten. Det er mer fordeler enn ulemper. Har du en alvorlig sykdom eller diagnose, er dette selvfølgelig ikke å anbefale, men en frisk person kan fint prøve seg i et par dager. 1 uke er litt mye for en som aldri har gjort det før, men 1-2 dager er HELT uproblematisk. Men spis om du virkelig må! :) 
 

Anonymkode: 46d1c...a87

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...