Jump to content
151Anna

Golden retriever-valp

Recommended Posts

151Anna

Hei! 
jeg og min samboer har tenkt lenge på rase, og bestemt oss for golden retriever. Vi vil ha en tispe i en «mellomfarge» (ikke helt hvit, og heller ikke den bruneste). Vi har lyst på den til sommeren, rundt slutten av juni. 

Vi har aldri gjort dette før, og lurer på om noen har noen tips til hvordan man går fram? Har googlet og funnet noen oppdrettere, og sendt mail til dem. Men synes det er svært få oppdrettere, og de fleste var sist oppdatert i 2017-2018. De oppdretterne som har vært oppdatert i slutten av 2019 har typ ett kull planlagt hvor alle valpene er reservert. Hvor får jeg tak i en frisk og god valp??

Fortsetter under...

Diamant20

Det lureste er å gjøre som dere har gjort, kontakte oppdrettere. Mange av de har kull uten at det blir oppdatert om. 

151Anna

Ok. Gjerne si fra hvis du har noen oppdrettere du kan anbefale!

AnonymBruker

Enig med den over, sjekk oppdrettere på retrieverklubben!

Og sjekk at de ikke har masse kull hele tiden (type valpefabrikk). De må drive etisk og ansvarlig oppdrett.

Besøk valpene før du bestemmer deg for å kjøpe, og be om å hilse på tispen.

Anonymkode: 940b3...8af

151Anna

Ok, takk!!

Annonse

AnonymBruker

Hva med jaktgolden? De er jo litt brunere i pelsen, men finere i fasongen og sunnere enn trad Golden.

Anonymkode: 940b3...8af

151Anna

Jaktgolden er uten tvil de fineste. Dessverre kan jeg ikke tilby den en så aktiv hverdag med jakt eller annen hjernetrim som som en jaktgolden trenger. Det blir langturer i marka i helgene og hytteturer noen ganger i året, men til hverdags blir det nok mer sofakos enn en jakthund vil foretrekke.