Gå til innhold

Dårlig gynekolog ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått en ny gyn/ fertilitetslege og nå har jeg gått 3 pp på letrozol , først en enkel og så to trippel.. som hun sa på timen.. ( kunne ta enkel/dobbel og så trippel eller prøve rett på trippel) 

vel.. så har ikke det fungert da jeg hadde mens i 23 dager forje pp .. så jeg spurte jo dere her hva jeg kunne be om.. 

her ble jeg anbefalt å spørre etter eggeløsningsprøyta. Ovitrelle? 
 

og det samme sa fastlegen at jeg burde høre etter ( var der i går for noe annet men vi kom innpå dette) 

så jeg ringte henne i dag og spurte .. men hun sa det er ikke noe annet enn letrozol som finnes av hjelpemidler for å få el.. da jeg spurte om eggeløsningssprøyte ( mente det het det vet ovitrelle eller noe slikt) men neida! Eneste hun kunne tenke seg legen mente var en blodprøve for å SE om jeg har hatt el..

 

og så avslutter hun med å si at jeg ikke skal bruke letrozol hver mnd men ha en til to  pausemnd mellom hver Kur... noe hun ikke har nevnt før.. 

 

syns dette ble litt merkelig.. vet ikke om jeg skal forholde meg til dette.. 

innspill? 

Anonymkode: 85d26...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått en ny gyn/ fertilitetslege og nå har jeg gått 3 pp på letrozol , først en enkel og så to trippel.. som hun sa på timen.. ( kunne ta enkel/dobbel og så trippel eller prøve rett på trippel) 

vel.. så har ikke det fungert da jeg hadde mens i 23 dager forje pp .. så jeg spurte jo dere her hva jeg kunne be om.. 

her ble jeg anbefalt å spørre etter eggeløsningsprøyta. Ovitrelle? 
 

og det samme sa fastlegen at jeg burde høre etter ( var der i går for noe annet men vi kom innpå dette) 

så jeg ringte henne i dag og spurte .. men hun sa det er ikke noe annet enn letrozol som finnes av hjelpemidler for å få el.. da jeg spurte om eggeløsningssprøyte ( mente det het det vet ovitrelle eller noe slikt) men neida! Eneste hun kunne tenke seg legen mente var en blodprøve for å SE om jeg har hatt el..

 

og så avslutter hun med å si at jeg ikke skal bruke letrozol hver mnd men ha en til to  pausemnd mellom hver Kur... noe hun ikke har nevnt før.. 

 

syns dette ble litt merkelig.. vet ikke om jeg skal forholde meg til dette.. 

innspill? 

Anonymkode: 85d26...529

Stol på legen du. Dem vet best.

Hvor lenge har du prøvd?

Er du overvektig?

Anonymkode: 19aef...226

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det finnes ingen eggeløsningssprøyte? 
 

ikke overvektig, sjekket for pcos med kikkhullop. Ingen "feil" ingen dårlig svømmere hos mannen heller.. 

5 år prøvere.. Har 2 barn på over 10 år så får ikke ivf heller..

Anonymkode: 85d26...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så det finnes ingen eggeløsningssprøyte? 
 

ikke overvektig, sjekket for pcos med kikkhullop. Ingen "feil" ingen dårlig svømmere hos mannen heller.. 

5 år prøvere.. Har 2 barn på over 10 år så får ikke ivf heller..

Anonymkode: 85d26...529

Jo, Ovitrelle er en EL-sprøyte. Eneste er at man bør følges opp med UL hvis man holder på med letrozol og Ovitrelle, slik at det ikke ender med at det slippes 3-4 egg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du eggløsning av deg selv? Eller får du eggløsning når du tar letrozol? Jeg drar til gyn på cd13 for å sjekke om jeg har fått noen modne egg(follikkler). Om gyn ser på ultralyd at det er et modent egg så kan jeg ta ovitrelle for at egget skal slippe. Så ovitrelle stimulerer ikke til modne egg, men hjelper kroppen å slippe allerede modne egg.

om letrozol ikke fungerer så finnes det også sprøyter som stimulerer til modne egg.

Anonymkode: ad55b...922

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så det finnes ingen eggeløsningssprøyte? 
 

ikke overvektig, sjekket for pcos med kikkhullop. Ingen "feil" ingen dårlig svømmere hos mannen heller.. 

5 år prøvere.. Har 2 barn på over 10 år så får ikke ivf heller..

Anonymkode: 85d26...529

Hvor gammel er du?

Hvis du ikke er fornøyd med gynekologen og du vil heller gå over til ivf så er det bare å kontakte en privat klinikk.

Anonymkode: 19aef...226

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...