Jump to content
AnonymBruker

Hvordan opplever dere «faste»?

Recommended Posts

AnonymBruker

.. enten dere faster 16:8, 5:2 eller hele dager - hvordan opplever dere fasten? Blir dere veldig sulten hele dagen/tiden dere faster? Eller blir det enklere? 

Anonymkode: 6ed12...c68

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg går på 5:2 og lager som regel grønnsakssuppe med litt karbonadedeig på fastedagene. Da spiser jeg det kanskje over 3 måltider slik at dagen blir ganske lik hverdagene, bare færre kalorier. Da er jeg passe mett hele dagen så lenge jeg er i mental balanse. Hvis jeg har en dårlig periode hender det at jeg craver noe søtt/ salt, men det bare lider jeg meg gjennom med litt light brus. 

Anonymkode: 439a7...e4e

AnonymBruker

Er aldri sulten mer enn noen få minutter om gangen.

Anonymkode: c92ef...77b

AnonymBruker

Jeg spiser etter 16:8-metoden. Spiser første måltid klokken tolv og kjenner litt sultfølelse etter at jeg har dusjet og gjort meg klar om morgenen. Så drikker jeg en kopp kaffe eller te og det hjelper på. Er aldri sulten om kvelden eller natten.

Anonymkode: 801a9...b53

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg spiser etter 16:8-metoden. Spiser første måltid klokken tolv og kjenner litt sultfølelse etter at jeg har dusjet og gjort meg klar om morgenen. Så drikker jeg en kopp kaffe eller te og det hjelper på. Er aldri sulten om kvelden eller natten.

Anonymkode: 801a9...b53

Samme her, bare med 18:6. 
Det som hjalp for viljestyrken min mtp fasting var da jeg skjønte at vi har ikke vondt av å føle på sult - ingenting galt vil skje, og at sultfølelsen kommer i bølger. Man kan klare å holde ut sultfølelsen i ti-femten minutter, så forsvinner den fram til neste bølge. 

Jeg har tatt av meg 25 kilo uten å føle at jeg sulter meg, med store måltider hver dag og jeg har unnet meg hva som helst jeg har hatt lyst på, både sjokolade og is og det hele. Jeg klarer rett og slett ikke spise for mye kalorier på et såpass lite vindu (eller det GÅR sikkert, om jeg virkelig gikk inn for det..)

Jeg har dessuten langt bedre fokus, bedre hud og hår og hukommelse og enormt mye mer energi nå! Anbefaler å gi det en sjanse iallfall, men det er nok ikke for alle. 

Anonymkode: 2754f...c36

Hildamaria
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Samme her, bare med 18:6. 
Det som hjalp for viljestyrken min mtp fasting var da jeg skjønte at vi har ikke vondt av å føle på sult - ingenting galt vil skje, og at sultfølelsen kommer i bølger. Man kan klare å holde ut sultfølelsen i ti-femten minutter, så forsvinner den fram til neste bølge. 

Jeg har tatt av meg 25 kilo uten å føle at jeg sulter meg, med store måltider hver dag og jeg har unnet meg hva som helst jeg har hatt lyst på, både sjokolade og is og det hele. Jeg klarer rett og slett ikke spise for mye kalorier på et såpass lite vindu (eller det GÅR sikkert, om jeg virkelig gikk inn for det..)

Jeg har dessuten langt bedre fokus, bedre hud og hår og hukommelse og enormt mye mer energi nå! Anbefaler å gi det en sjanse iallfall, men det er nok ikke for alle. 

Anonymkode: 2754f...c36

Så bra! Hvor lang tid har du brukt på å gå ned 25 kg? Trener du i tillegg?

Annonse

AnonymBruker

Problemet mitt er at jeg er insulinresistent, så jeg opplever insomnia pga lavt blodsukker om natten. Våkner eller føler meg våken selv om jeg sover. Utrolig ekkel følelse. Jeg er nødt å ha noen karbohydrater, ellers får jeg ikke sove. Men kroppen kan nok vennes til etter noen mnd.

Anonymkode: 33883...f88