Gå til innhold

Hvor mange kjøretimer på kjøreskolen brukte du på å ta lappen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en sønn som dessverre ikke får øvelseskjørt noe særlig privat. Faren er en latsabb og gidder ikke komme og øvelseskjøre med sønnen sin (vi bor ulike plasser), og jeg har ikke bil eller lappen selv (har aldri hatt det).

Vi har ikke ubegrenset med penger igjen på kontoen med penger avsatt til førerkortet, så jeg lurte på hvor mange timer det egentlig er "vanlig" å bruke på kjøreskole for å ta lappen? Noen som øvelseskjører mye trenger åpenbart færre timer på skole, jeg skjønner det, men noen som kan svare sånn omtrentlig? Hvor mye brukte du (antall timer)? 

Anonymkode: 988c4...0aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tok lappen da jeg var 25 år. Tok 5 kjøretimer, aldri kjørt bil. Men modenhet og kritisk blikk og konsekvenstenkning har nok mye å si. Vil nok tro din sønn på 16 (?) bør begynne å øvelseskjøre i 2 år, for så å kun ta det nå obligatoriske som har kommet? Du får evt betale noen litt for å øvelseskjøre med han til han er 18 år og kan ta lappen

Anonymkode: 0a206...8f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tok lappen da jeg var 25 år. Tok 5 kjøretimer, aldri kjørt bil. Men modenhet og kritisk blikk og konsekvenstenkning har nok mye å si. Vil nok tro din sønn på 16 (?) bør begynne å øvelseskjøre i 2 år, for så å kun ta det nå obligatoriske som har kommet? Du får evt betale noen litt for å øvelseskjøre med han til han er 18 år og kan ta lappen

Anonymkode: 0a206...8f6

Han er 19.

Jeg har sjekket med et par av brødrene mine, men ingen av de har bil med automatgir (som sønnen min insisterer på å ta lappen på) så ingen av de kan øv.kjøre med han. Noen andre vet jeg ikke om. Vi bor et langt stykke fra f.eks bestemoren hans (som har bil med automat, vet jeg).

TS

Anonymkode: 988c4...0aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...