Gå til innhold

Hvor mye proteiner trenger jeg for å bygge muskler når jeg går ned i vekt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Rart ingen reagerer på at ts vil bygge muskler og gå ned i vekt..  muskler veier mer enn fett, så ned i vekt vil man ikke gå, men ned i fettprosent. 

Anonymkode: 8dd5a...a61

Ned i fettprosent/ned i vekt, målet er å bli slank og sterk :) 

Anonymkode: 1627f...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rart ingen reagerer på at ts vil bygge muskler og gå ned i vekt..  muskler veier mer enn fett, så ned i vekt vil man ikke gå, men ned i fettprosent. 

Anonymkode: 8dd5a...a61

Det spørs helt på utgangspunktet. Hun veier 95 kg, så kan hun fint miste 20 kg fett på et halvt år. Hun vil aldri legge på seg 20 kg muskler på samme tid. 1 til 1,5 kg muskler på den tida ville vært storartet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rart ingen reagerer på at ts vil bygge muskler og gå ned i vekt..  muskler veier mer enn fett, så ned i vekt vil man ikke gå, men ned i fettprosent. 

Anonymkode: 8dd5a...a61

Vi skjønner vel bare helt enkelt hva TS mener og ser ikke behovet for å pirke 😉

Anonymkode: 86286...8cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Pierre Gynt skrev:

Det spørs helt på utgangspunktet. Hun veier 95 kg, så kan hun fint miste 20 kg fett på et halvt år. Hun vil aldri legge på seg 20 kg muskler på samme tid. 1 til 1,5 kg muskler på den tida ville vært storartet. 

I'm so PUMPED 

Anonymkode: 1627f...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre du har store muskler allerede, så trenger du ikke 200g protein, sannsynligvis klarer du deg med halvparten eller litt mer. Dess større muskler, dess mer protein og kalorier vil du trenge. Men om du er nybegynner trenger du ikke stresse med store doser protein. 

Anonymkode: 50bf4...1d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rart ingen reagerer på at ts vil bygge muskler og gå ned i vekt..  muskler veier mer enn fett, så ned i vekt vil man ikke gå, men ned i fettprosent. 

Anonymkode: 8dd5a...a61

Ingen som gidder å kommenter når man skjønner hva han mener😊, bare usikre mennesker som må rette på andre.

Anonymkode: 8aa7a...41e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva!? Hvordan i huleste skal jeg få i meg 190 g proteiner DAGLIG!? 

Anonymkode: 1627f...4fe

Spis proteinrik mat samt evt ta tilskudd ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, LeneXCII skrev:

Opp mot ca 2g pr kilo kroppsvekt er ganske vanlig. :) 

Dette er bare tull. Forskning viser også at et så høyt inntak kan gå ut over nyrene. Det holder med 1-1.3g protein per kilo kroppsvekt når du skal bygge muskler spesielt for jenter. Den generelle anbefalingen er 0,8 g per kilo kroppsvekt hvis du driver med normal aktivitet og skal maintaine som kvinne og 0,9-1 g som mann. Du øker litt hvis du trener mer, vil opp i muskelmasse og evt ned i vekt (dermed opptil 1,3 g). 

Anonymkode: 6b0fd...7f9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette er bare tull. Forskning viser også at et så høyt inntak kan gå ut over nyrene. Det holder med 1-1.3g protein per kilo kroppsvekt når du skal bygge muskler spesielt for jenter. Den generelle anbefalingen er 0,8 g per kilo kroppsvekt hvis du driver med normal aktivitet og skal maintaine som kvinne og 0,9-1 g som mann. Du øker litt hvis du trener mer, vil opp i muskelmasse og evt ned i vekt (dermed opptil 1,3 g). 

Anonymkode: 6b0fd...7f9

2x kroppsvekt om du vil være sikker, å et slilt inntak går ikke ut over nyrene👍

Anonymkode: 8aa7a...41e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
14 timer siden, LeneXCII skrev:

Opp mot ca 2g pr kilo kroppsvekt er ganske vanlig. :) 

Helt unødvendig! Det holder med 1 gr protein pr kg kroppsvekt. Alle nye studier støtter dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Helt unødvendig! Det holder med 1 gr protein pr kg kroppsvekt. Alle nye studier støtter dette. 

Det hadde vært spennende å se hvilke studier du henviser til her. For du snakker om behovet for mennesker som trener styrke, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2gram protein/kilo er ikke nødvendig. Er du 95kg og det er primært muskler, ja da skjønner jeg deg, men er du 95kg og mye av det er overvekt, så er 1gram protein/kilo en helt grei pekepinn.

Endret av K.B.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Forumhei
24 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Helt unødvendig! Det holder med 1 gr protein pr kg kroppsvekt. Alle nye studier støtter dette. 

Nice! Har du link?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Helt unødvendig! Det holder med 1 gr protein pr kg kroppsvekt. Alle nye studier støtter dette. 

Når man trener styrke og skal ned i fettmasse? 

Anonymkode: 8aa7a...41e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
33 minutter siden, Pierre Gynt skrev:

Det hadde vært spennende å se hvilke studier du henviser til her. For du snakker om behovet for mennesker som trener styrke, eller?

Jeg snakker om mennesker som trener styrke ja, ikke body buildere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Dævendøtte
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når man trener styrke og skal ned i fettmasse? 

Anonymkode: 8aa7a...41e

Bomma litt der, gå opp 0.3-0.5 du. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Proteinpulver er bare tull. Du pisser det rett ut igjen. Trenger omtrent 0,5g protein pr kg kroppsvekt pr dag. Resten legger seg på vomma eller går i skåla. Du trenger proteiner for å vedlikeholde celler og bli litt sterkere hver dag. Men det er faen ikke 190g hver dag...

Anonymkode: 9c404...d2f

Jeg er en kvinne som har trent styrke i ca 3,5 år nå. Jeg spiser lite kjøtt, ikke egg, lite melk, ingen cottage cheese og heller ingen shakes. 

Jeg har på denne tiden gått fra 54 kg til 64 kg. Fettprosent ca 18. Har blitt scannet og havnet i kategorien slank og muskuløs. 

Støtter posten over om at proteinpulver bare er drit😉 

Anonymkode: 49b32...8e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...