Gå til innhold

Refusjon av medikamentkostnader?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat fått beskjed av lege om at jeg og mannen min må ha IVF hvis vi skal få barn. Prøver å lese meg opp og finne ut av alt dette med behandling og kostnader. 

Er det slik at Helfo dekker medisinkostnadene selvom man får IVF utført privat?(f.eks hos fertilitetssenteret osv) Eller? 

Synes det hele er ganske forvirrende, fint om noen kan forklare meg litt om dette :)

Anonymkode: 3c943...abd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette må du betale for selv, om du velger å gå privat

Anonymkode: 7d92c...cbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette må du betale for selv, om du velger å gå privat

Anonymkode: 7d92c...cbb

Men dette står jo på nettsiden til fertilitetssenteret, som er privat...? 

 

Screenshot_20200216_204432.jpg

Anonymkode: 3c943...abd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en egenandel på ca 18.000 kr. Medisiner over dette er dekt (du må legge ut og får tilbake), inntil tre forsøk pr barn. Trenger du flere enn tre forsøk må du dekke medisiner selv. 

 

Dette gjelder selvsagt offentlig og privat. Privat må du dog betale for behandling selv, uten refusjon. 

Endret av Neutral90
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Neutral90 skrev:

Det er en egenandel på ca 18.000 kr. Medisiner over dette er dekt (du må legge ut og får tilbake), inntil tre forsøk pr barn. Trenger du flere enn tre forsøk må du dekke medisiner selv. 

Ok 👍 Men medisiner koster vel ikke mer enn 10 - 15000 per forsøk, så hvis det sitter på første forsøk så får man ingenting dekt da 🤔

Anonymkode: 3c943...abd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok 👍 Men medisiner koster vel ikke mer enn 10 - 15000 per forsøk, så hvis det sitter på første forsøk så får man ingenting dekt da 🤔

Anonymkode: 3c943...abd

Det stemmer 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok 👍 Men medisiner koster vel ikke mer enn 10 - 15000 per forsøk, så hvis det sitter på første forsøk så får man ingenting dekt da 🤔

Anonymkode: 3c943...abd

Det kommer helt an på. På tredje forsøk nå brukte vi 19.000 for eksempel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat fått beskjed av lege om at jeg og mannen min må ha IVF hvis vi skal få barn. Prøver å lese meg opp og finne ut av alt dette med behandling og kostnader. 

Er det slik at Helfo dekker medisinkostnadene selvom man får IVF utført privat?(f.eks hos fertilitetssenteret osv) Eller? 

Synes det hele er ganske forvirrende, fint om noen kan forklare meg litt om dette :)

Anonymkode: 3c943...abd

Medisinutgiftene må du selv betale men kan søke om å få refundert det du har brukt som er over kr 18 000,- gjelder inntil 3 ivf forsøk. 

Anonymkode: 31618...ca3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ok 👍 Men medisiner koster vel ikke mer enn 10 - 15000 per forsøk, så hvis det sitter på første forsøk så får man ingenting dekt da 🤔

Anonymkode: 3c943...abd

Jeg har stått på lavdose stimulering på vegge forsøkene mine, og medisinene kom på rundt 12 000 pr forsøk. Har alltså søkt til helfo om å få refundert det vi har brukt over "egenandelen" men risikerer å få avslag da det var litt over 6 mnd mellom forsøkene 

Anonymkode: 31618...ca3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har stått på lavdose stimulering på vegge forsøkene mine, og medisinene kom på rundt 12 000 pr forsøk. Har alltså søkt til helfo om å få refundert det vi har brukt over "egenandelen" men risikerer å få avslag da det var litt over 6 mnd mellom forsøkene 

Anonymkode: 31618...ca3

Hæ? Er det tidsfrist? 
Vi har bikka egenandelen, men hatt en pause på 1,5 år & er i gang igjen. Får vi ikke dekt da? 

Anonymkode: 2ba1b...bef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? Er det tidsfrist? 
Vi har bikka egenandelen, men hatt en pause på 1,5 år & er i gang igjen. Får vi ikke dekt da? 

Anonymkode: 2ba1b...bef

Man må vissnok sende inn kvitteringer før det er gått 6 mnd 

Anonymkode: 31618...ca3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? Er det tidsfrist? 
Vi har bikka egenandelen, men hatt en pause på 1,5 år & er i gang igjen. Får vi ikke dekt da? 

Anonymkode: 2ba1b...bef

Etter.at dere har oppnådd summen, må dere sende inn kvitteringer innen seks måneder etter hvert enkelt legemiddelkjøp.

Anonymkode: 67e45...d06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååja takk!🙏🏼🌷 Misforsto jeg! 😅Da er alt på stell her😊

Anonymkode: 2ba1b...bef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...