Gå til innhold

..


glamourgirlie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, det er jo du som bestemmer. Men tenk over om du har lyst til å bli alenemor. 

Anonymkode: b3204...7f3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan ikke tvinge deg til å ta abort, og du kan ikke tvinge han til å bli far heller utover betaling av barnebidrag. Håper dere får snakket ordentlig ut, og finner en løsning dere begge kan leve med ❤️

Anonymkode: 60c29...101

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mister du ikke tenningen på han når han er så lite mann? 

Tok abort med en eks, han ble fort en eks fordi han reagerte helt sinnsykt pysete når jeg sa jeg var gravid. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, glamourgirlie skrev:

Hei dere. 
Jeg og min samboer har vært sammen i 4 år, bodd sammen i 3. Vi er begge i begynnelsen/midten av 20-årene og studenter. 

For noen dager siden fant vi ut at jeg er gravid. Først tok han det fint og jeg ble overrasket over hvor godt han tok det, men noen dager senere kom panikken og han fikk et sammenbrudd der han forklarte alle grunner til at dette ville "ødelegge livet hans" (grovt summert) og at han forventer abort. 

Vi har brukt prevensjon, men ikke kondom, dermed har han ikke tatt noe ansvar for prevensjonen selv. Jeg har brukt den som anvist, men han er klok nok til å vite at denne kan svikte. Jeg vet at vi ikke er inne i noen ideell situasjon til å få barn, men synes det er dårlig av han å ikke se det fra min side. Jeg ønsker ikke abort, da jeg er redd for hvordan det vil gå utover psyken min og muligheten til å få barn senere. Vi har fast inntekt begge to, vi er ikke rike og har på ingen måte overflod av penger, men nok til å kunne ta ansvar for situasjonen vi har havnet i. 

Jeg har prøvd å forklare at selv om det ikke er ideelt nå så er det helt spesielt å kjenne på symptomene og å vite at man er gravid, og at å skulle avslutte det fordi det passer bedre om to år er hjerteknusende, spesielt når å bli mamma er det jeg gleder meg mest til i livet. Dette har han vist svært lite forståelse for.

Er det noen som har noen råd? 

Jeg syns det høres ut som du vet best selv, hva du vil. Din livmor, din rett!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, VårKonto skrev:

Mister du ikke tenningen på han når han er så lite mann? 

Tok abort med en eks, han ble fort en eks fordi han reagerte helt sinnsykt pysete når jeg sa jeg var gravid. 

Må da være lov å ikke ønske barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok abort for 30 år siden. Har egentlig aldri kommet helt over det. Har fått to flotte barn etterpå, men tenker fortsatt på aborten. Tenk deg godt om. Han kan selvsagt ikke tvinges til å ta ansvar, men han kan heller ikke tvinge deg til å ta abort. 

Anonymkode: 46dc9...800

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, abc123detvardet skrev:

Må da være lov å ikke ønske barn.

Joda helt klart, men måten det fremstilles på har alt å si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stol på deg selv og din egen magefølelse og ikke la deg manipulere. Se på det som faktisk er her: graividitet er et fellesprosjekt og ikke noe DU har gjort mot han. Han svikter deg når du trenger han mest og er kun opptatt av å få viljen sin samme hva enn konsekvenser det får for deg. Han er egoistisk, manipulernde og stygg med deg der han bruker skitne trisk som "du ødelegger livet mitt om du ikke tar abort". Abort er en kvinnerett og absolutt ikke noe menn kan kreve av sine kjærester som det passer dem.

Vil råde deg til å bo hos noen andre for en periode om du har mulighet til det og bare holde han på avstand. Omgi deg med familie og venner som vil deg vel og ta den avgjørelesen du lever best med. Samme hva du gjør bør du vurdere om et rasshøl som han egentlig er bra nok. Han er ikke mye til mann.

Anonymkode: 68af0...25b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, abc123detvardet skrev:

Må da være lov å ikke ønske barn.

Må legge til at han ønsker seg barn og har sagt at han gleder seg veldig til å bli pappa før, det bare "passer ikke nå, men heller om et par år".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...