Gå til innhold

Refertilisering av kvinner


LTR

Anbefalte innlegg

Hei. 

I fare for at dette innlegget kanskje er i feil forum så tar jeg sjansen å spør likevel.

Jeg steriliserte meg for noen år siden da jeg var i en fryktelig vanskelig livssituasjon som jeg ikke trodde jeg skulle komme meg ut av.  Livet snudde og jeg kunne ikke hatt det bedre enn nå.

Så nå ønsker jeg meg et barn til og vurderer refertilisering. Men det er veldig lite informasjon om dette. Jeg lurer på om noen er blitt gravid etter en refertilisering. 

Har noen erfaring eller kjenner noen? 

På forhånd takk :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke helt refertilisering, men en venninne av meg fikk en «ekstra» med ivf etter sterilisering. Har ikke detaljene helt, men har skjønt det slik at hun har sydd igjen (?) egglederne slik at egget ikke kommer ned i livmoren. Hun kunne derfor hente ut egg og sette inn i livmor «på vanlig ivf-måte». 
 

Hun fikk i hvert fall en til. :) Har du snakket med lege om mulighetene dine?

Anonymkode: 6915f...129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Takk for svar :)

vi ønsker å prøve å gjøre det naturlig. Om det ikke går vil vi prøve ivf. 

skal til gynekolog å sjekke tilstanden til egglederne før en eventuell oprasjon slik at vi vet hva som blir best resultat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du brent av egglederne eller var det en annen form for sterilisering? Jeg husker bare i dokumentaren else:om barn, at legen som utførte sterilisering sa at det er ikke-reverserbart ved avbrenning av eggleder. Jeg har bare den dokumentar e som kilde, så håper det er en mulighet for deg :)

 

Da er altså ivf eneste måte, siden egglederne ikke kan fikses. 

Endret av Neutral90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok regne med og ta det privat og fikse og det er dyrt. 

Anonymkode: 5532a...41d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsteren min gjorde Refertilisering for 10 år siden. Plutselig fant hun drømmemannen i 2015 og ombestemte seg med barneønsket.  Hun ville da ha barn. 

 

ebeste valget hun hadde var å gjøre ivf da egglederne ikke kunne åpnes igjen.  Hun fikk avslag på søknaden i det offentlige da hun selv hadde valgt Refertilisering tidligere, og måtte ta det privat.

 

eggene hennes var dårlig kvalitet på da det det hadde blitt betennelser i eggstokkene grunnet sperring i egglederne etter Refertiliseringen. 

 

hun gikk gjennom 7 ivf forsøk før det ble klaff.

Kostnadene va hinsides, rundt 400 000 kroner har dem brukt i ivf, reiser, medisiner osv.

4 år senere fikk hun jenta si :)

så det finnes håp

 

lykke til

Anonymkode: 629b8...e4f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar:) 

Jeg er usikker på hva de gjorde da jeg ble sterilisert. Ble hvertfall henvist til gynekolog i dag så får vi ta det derfra :)

snakket med en dame som har blitt gravid 2 ganger etter en refertilisering :) det er gøy å høre.  

så fint å høre om din søster :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er er resultat av refertilisering. Jeg er nå 32 år!

Som noen nevner her oppe må egglederne ikke vært brent. Min mors var klippet. Med mindre det har skjedd noe nytt siden den gang.

Mamma hadde sterilisert seg fordi hun ikke ønsket flere barn. Men så traff hun pappa og angret seg. Først var det ingen leger som ville utføre inngrepet da de ikke trodde det ville gå. De begynte derfor å planlegge å gjøre det utenlands, men plutselig var det en lege som ville her i Norge likevel. De ble gravide naturlig etter 1,5 år med prøving. Mamma var da 45 år. 
Inngrepet ble utført offentlig, men hvorvidt det ville blitt det i dag vet jeg ikke.

Lykke til videre 😊

 

Anonymkode: 0a9f5...a98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er er resultat av refertilisering. Jeg er nå 32 år!

Som noen nevner her oppe må egglederne ikke vært brent. Min mors var klippet. Med mindre det har skjedd noe nytt siden den gang.

Mamma hadde sterilisert seg fordi hun ikke ønsket flere barn. Men så traff hun pappa og angret seg. Først var det ingen leger som ville utføre inngrepet da de ikke trodde det ville gå. De begynte derfor å planlegge å gjøre det utenlands, men plutselig var det en lege som ville her i Norge likevel. De ble gravide naturlig etter 1,5 år med prøving. Mamma var da 45 år. 
Inngrepet ble utført offentlig, men hvorvidt det ville blitt det i dag vet jeg ikke.

Lykke til videre 😊

 

Anonymkode: 0a9f5...a98

Å så gøy å høre😊 jeg må nok betale selv, sjekket opp Volvat i Oslo, koster 43000. Men først må en sjekke om det er mulig, at egglederne lar seg sy sammen igjen. Så nå skal mannen først sjekke seg så vi vet at alt fungerer med han før vi setter resten av prosessen i gang 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvordan gikk dette?

Anonymkode: 1af02...a3e

Hei. Jeg dro til volvat i oslo, fikk sydd sammen venstre eggleder da høyre var for ødelagt. Gjorde det høsten 2021. Desverre ikke blitt gravid enda. Vi har vurdert ivf men vi må se det Ann da det koster endel. 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...