Gå til innhold

Hvordan ville dere ha jukset på en prøve?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bare sånn rent hypotetisk. Er helt i mot juksing, men har gjort det én gang for et par år siden.

Sa til læreren min at jeg hadde fått migreneanfall og måtte på do. På doen hadde jeg gjemt et notatark over taket, du kunne presse opp disse "tak-blokkene" slik at det ble en åpning. Dette var på en tysk-prøve på vgs, så håper jeg får litt sympati fra dere..😂

Hvordan hadde/har dere gjort det?



 

Anonymkode: 3ad7c...869

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde skrevet notat med usynlig blekk som kun synes når notatet blir vått. Så hadde jeg tatt med notatet på toalettet og lagt det i doen. Lest notatet og trukket i snora etterpå slik at beviset forsvant. 

Anonymkode: be6f9...c29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, visp said:

Det er vel mest kjent å skrive på lårene så det ikke rasler i notatene. Har aldri gjort det da:)

Dette er vel mer effektivt hvis man er jente. Tviler på at det er så mange gutter som går i kjole eller shorts hele tiden..😅

Anonymkode: 3ad7c...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette er vel mer effektivt hvis man er jente. Tviler på at det er så mange gutter som går i kjole eller shorts hele tiden..😅

Anonymkode: 3ad7c...869

For å titte på når man sitter på do:)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mange år siden hadde vi eksamen der vi fikk bruke ordbok. Jeg hadde notater med veldig liten skrift og svak blyantstrek på sider som jeg husket. Fikk bruk for det også.

Anonymkode: fd597...b4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg juksa masse før , ble aldri tatt. Mine favoritter var de enkleste, altså bok gjemt bak søpla på dass, notater skrevet så det så ut som kladd(skrevet dagen før på samme ark som var får utdelt kladdeark på, altså sånn dobbelt revet ut av bok. Så lata jeg som om jeg skribla masse på det med en gang jeg fikk det og bare bytta de. Da kunne jeg jukse med beviset fremme og ingen kunne ta meg på det. Det er en kunst.

Anonymkode: f2f11...5ad

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg juksa masse før , ble aldri tatt. Mine favoritter var de enkleste, altså bok gjemt bak søpla på dass, notater skrevet så det så ut som kladd(skrevet dagen før på samme ark som var får utdelt kladdeark på, altså sånn dobbelt revet ut av bok. Så lata jeg som om jeg skribla masse på det med en gang jeg fikk det og bare bytta de. Da kunne jeg jukse med beviset fremme og ingen kunne ta meg på det. Det er en kunst.

Anonymkode: f2f11...5ad

Absolutt. De som jukser uten å bli tatt er åpenbart smarte og utrolig løsningsorienterte. En kompis av meg jukset ganske ofte, og han hadde jo høyere IQ enn resten av hele klassen. Han ble ALDRI tatt, selv etter flere titalls prøver som han fusket på. 
Kan sammenlignes litt med de som klarer å rømme fra fengsel. Selvom de har begått et lovbrudd, er de fortsatt utrolig "smarte" som klarer å "slå" systemet.
Frank Morris og Anglin brødrene som klarte det umulige ute på Alcatraz f.eks ;) 
 

Endret av FunnyBoy123
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, FunnyBoy123 skrev:

Absolutt. De som jukser uten å bli tatt er åpenbart smarte og utrolig løsningsorienterte. En kompis av meg jukset ganske ofte, og han hadde jo høyere IQ enn resten av hele klassen. Han ble ALDRI tatt, selv etter flere titalls prøver som han fusket på. 
Kan sammenlignes litt med de som klarer å rømme fra fengsel. Selvom de har begått et lovbrudd, er de fortsatt utrolig "smarte" som klarer å "slå" systemet.
Frank Morris og Anglin brødrene som klarte det umulige ute på Alcatraz f.eks ;) 
 

Juksa bare på ting jeg virkelig var dritt på så jeg slapp å ta opp fag osv. Spesialiserte meg skikkelig på juksing og har egentlig en smule stolthet i det siden jeg tross alt ble ganske god. Så kan man jo si at den tida jeg brukte på å forberede juks kunne jeg brukt på å lese til prøvene, men det blir teit. Jeg hadde "spesial-matte" og gjorde mitt beste for eksempel, men det hjalp ikke. Juksa så jeg sto👍 det gjelder å aldri gjøre det for bra når du jukser. Man må ikke bli grådig haha. også får man jo brukt de kreative evnene sine.. :P

Anonymkode: f2f11...5ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000
20 minutter siden, FunnyBoy123 skrev:

Absolutt. De som jukser uten å bli tatt er åpenbart smarte og utrolig løsningsorienterte. En kompis av meg jukset ganske ofte, og han hadde jo høyere IQ enn resten av hele klassen. Han ble ALDRI tatt, selv etter flere titalls prøver som han fusket på. 
Kan sammenlignes litt med de som klarer å rømme fra fengsel. Selvom de har begått et lovbrudd, er de fortsatt utrolig "smarte" som klarer å "slå" systemet.
Frank Morris og Anglin brødrene som klarte det umulige ute på Alcatraz f.eks ;) 
 

Det er svært lett å jukse så man er ikke åpenbart smart om man jukser uten å bli tatt. Å jukse kan ikke sammenlignes med å klare å rømme fra Alcataz.

Endret av Nimbus2000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan føles det egentlig å stjele studieplasser fra folk som ikke jukset på prøver og faktisk fortjente karakterene sine? :)

Anonymkode: ad0b7...aaf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skannet gym-boken inn på pcen og leste den mens jeg svarte på prøven. Noen (tror egentlig det bare var en) i klassen så det, sendte en mail til meg noen dager senere og skrev at jeg fikk valget mellom å gå til læreren selv eller så ville de gjøre det! Jeg ble livredd men valgte å ikke si noe, hørte heller aldri noe fra læreren, så jeg tror ikke den/de som så meg noen sinne sa noe.

Anonymkode: fc7c1...9db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvordan føles det egentlig å stjele studieplasser fra folk som ikke jukset på prøver og faktisk fortjente karakterene sine? :)

Anonymkode: ad0b7...aaf

Har iallfall ikke tatt noens studieplass, da jeg uansett ikke studerer. Syns forsåvidt ikke det er noe dårlig av meg å jukse så jeg sto i matte og slapp å streve med det flere ganger. Det gjør så lite forskjell for noen andre enn meg selv uansett. 

Anonymkode: f2f11...5ad

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Nimbus2000 said:

Det er svært lett [?} å jukse så man er ikke åpenbart smart om man jukser uten å bli tatt. Å jukse kan ikke sammenlignes med å klare å rømme fra Alcataz.

Nei, men du skjønner poenget mitt. Det er IKKE lett å jukse når det står lærere rett ved siden av deg hele tiden og du har snitchers i klassen.
Du skal være ganske kald for å kunne jukse flere ganger per rad uten å bli tatt. Med andre ord; Du skal kunne gjøre det på en måte slik at ingen får det med seg. Var derfor jeg også la til Alcatraz som eksempel. De slapp unna uten at noen fikk det med seg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan føles det egentlig å stjele studieplasser fra folk som ikke jukset på prøver og faktisk fortjente karakterene sine? :)

Anonymkode: ad0b7...aaf

Det føles faktisk helt ok at noen velger å ta litt "snarveier", nå som vi først har et skolesystem som forventer at absolutt alle skal passe inn i den samme malen. 

Anonymkode: bbb03...bc4

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000
12 minutter siden, FunnyBoy123 skrev:

Nei, men du skjønner poenget mitt. Det er IKKE lett å jukse når det står lærere rett ved siden av deg hele tiden og du har snitchers i klassen.
Du skal være ganske kald for å kunne jukse flere ganger per rad uten å bli tatt. Med andre ord; Du skal kunne gjøre det på en måte slik at ingen får det med seg. Var derfor jeg også la til Alcatraz som eksempel. De slapp unna uten at noen fikk det med seg.

Læreren har INGEN reell mulighet til å følge med på 30 elever. I tillegg til å passe på elevene må læreren ofte svare på spørsmål og gjøre annet arbeid. I tillegg vil elever typisk synes det er ubehagelig å sladre på medelever, spesielt når alle kan se hvem som sladrer. 

Mulig det er vanskelig å jukse om man er hele klassens mobbeoffer. Da vil det vel være folk som synes det er gøy å sladre på en. 

Endret av Nimbus2000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det føles faktisk helt ok at noen velger å ta litt "snarveier", nå som vi først har et skolesystem som forventer at absolutt alle skal passe inn i den samme malen. 

Anonymkode: bbb03...bc4

Karakterene er der for å vise at man har arbeidsevnen, kunnskapen og intelligensen til å klare en høyere utdanning. Hvis man ikke klarer eller gidder å lese seg til en god karakter i kjemi så er det ikke lege man bør bli. Det er med skole og utdanning som alt annet, alle har ikke de samme evnene. 

Anonymkode: ad0b7...aaf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Nimbus2000 said:

Læreren har INGEN reell mulighet til å følge med på 30 elever. I tillegg til å passe på elevene må læreren ofte svare på spørsmål og gjøre annet arbeid. I tillegg vil elever typisk synes det er ubehagelig å sladre på medelever, spesielt når alle kan se hvem som sladrer. 

Mulig det er vanskelig å jukse om man er hele klassens mobbeoffer. Da vil det vel være folk som synes det er gøy å sladre på en. 

Du må ikke glemme at 99 % av de som sladrer gjør jo SELVFØLGELIG dette når prøven er ferdig og anonymt..
I en prøve-lokal er det ofte flere lærere som vaser rundt og følger med på de fleste. De som jukser må ofte gjøre fysiske bevegelser, f.eks snu hodet ned mot notatene osv.. Du tenker veldig svart hvitt. Jeg har nettopp bli ferdig med skolen og vet nok litt mer enn deg, hvordan ting fungerer på skolen nå til dags.
Du mener at det er svært lett å jukse. Skulle gjerne ha sett hvor lenge du hadde klart å holde ut, uten å bli tatt! ;) 
 

Endret av FunnyBoy123
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi hadde gloseprøver, kunne jeg ha boka på toppen i sekken slik at jeg kunne se når jeg kofta litt på lokket. Ble aldri tatt 😂 

Har også skrevet på lårene ved høyere utdanning, men det hjalp meg aldri 😂

Anonymkode: 0256e...dde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Karakterene er der for å vise at man har arbeidsevnen, kunnskapen og intelligensen til å klare en høyere utdanning. Hvis man ikke klarer eller gidder å lese seg til en god karakter i kjemi så er det ikke lege man bør bli. Det er med skole og utdanning som alt annet, alle har ikke de samme evnene. 

Anonymkode: ad0b7...aaf

Problemet er at om man ikke får vgs bestått så er man null verdt uansett om du skal studere eller ikke. Angrer ikke et sekund på at jeg sikra meg bestått.

Anonymkode: f2f11...5ad

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...