Gå til innhold

Hvordan føles det å besvime?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg opplever en merkelig svimmelhet og svakhet i kroppen og så svartner det for meg. Det går fort. Har noen ganger klart å stoppe det ved å sett meg ned. Er sjelden lenge borte men det første jeg blir bevisst er lyder. Så kommer jeg sakte til bevissthet igjen. 

Anonymkode: f132a...f97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner svimmelhet først, ustødig, men i de man besvimer som å falle ned på gulvet så kjenner man det ikke. Og man husker ikke så mye av det heller akkurat fallet i det sekundet.

Anonymkode: b742e...ce1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.2.2020 den 21.36, AnonymBruker skrev:

Håper dere som har opplevd å besvime vil fortelle litt om dette. 

Skjedde det plutselig eller kjente dere noe før det skjedde?
Drømte dere eller var det bare svart? Føles det ut som man skal dø? 
Hvordan var det å våkne etterpå? 
Ble dere dårlige etterpå eller var dere i helt fin form?  

Anonymkode: 558da...b30

Kvalm, svimmel, kjenner at jeg ikke kommer til å klare å holde meg våken. Rett før det skjer blir det kaldt inne i ørene også husker jeg ikke mer før jeg brått våkner igjen. Ved en anledning rakk jeg å drømme litt, men ellers bare våkner jeg opp som jeg skulle gjort om morgenen. Som regel kvalm og svimmel ennå, gjerne vondt om jeg har falt. Den ene gangen jeg rakk å drømme var jeg borte i ca 30 min. Da sleit jeg med å gå å snakke etterpå. 

Anonymkode: e354f...c92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svimer av pga. traumer, trenger ikke være alvorlige saker. Sist svimte jeg av på sykehuset tre ganger på rad, siste gangen klarte jeg å legge meg på gulvet før jeg besvimte, var dårlig resten av dagen. Jeg kjenner bare at bevisstheten forsvinner fort og så faller jeg. Er helt borte, hører ikke og reagerer ikke på noe, men våkner relativt hurtig igjen, tror jeg. 

Anonymkode: 46179...d63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svimer av lett, dessverre. Gjerne om det er veldig varmt (ikke nødvendigvis kun ved væsketap), ved feber eller ved høy anstrengelse. Jeg har astma og har opplevd å besvime fordi jeg ikke får nok luft (derfor må jeg varme godt opp før trening).

Uansett. Det er en merkelig følelse. Jeg begynner alltid å kaldsvette. Ser liksom svart. Jeg merker veldig raskt når jeg skal svime av, så jeg prøver alltid å sette meg ned. Jeg blir ør, får sånne "stikkende lyder" i ørene og merker at det gradvis svartner (for meg går det ofte gradvis).

Det er veldig ekkelt å svime av, og jeg har lært meg å kjenne igjen tegnene. Stort sett klarer jeg å unngå å svime av ved å sette meg ned, få i meg vann/drikke og roe ned pulsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følte meg først litt kvalm, blanding av utsultet og oppkast men var ikke kvalm slik at jeg måtte spy. Mistet følelsene i armene og begynte å gå som om jeg var full. Så tenkte jeg at jeg dør men jeg ble ikke redd, for bedre å dø enn å leve så ubehagelig. 
Så mistet jeg på en måte synet så ble det svart. Våknet ikke opp der jeg falt. Merket ikke at jeg ble båret. Var helt fin igjen etterpå. Ble sendt på legevakta da, det var blodsukkeret og nikotinsjokk (hadde snust en hel boks på en kveld nesten) drukket ett glass irish coffe så var ikke fylla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg merker det rett før, men ikke slik at jeg rekker å sette meg ned. Bare kjenner at blodtrykket dropper mer enn vanlig (har ortostatisk hypotensjon). Så våkner jeg ganske med en gang jeg treffer bakken. Da er jeg ør en stund etterpå. 

Har slått meg hardt noen ganger og for ikke så lenge siden besvimte jeg multiple ganger og fikk hjernerystelse og kutt i panna. Måtte hentes av ambulanse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...